Kentinho Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei! Jeg har nettopp vært på sesjon og regner med jeg blir kalt inn etter at jeg er ferdig med VGS våren 2009. Siden jeg tar den generelle studiekompetansen, så er jeg jo ikke ferdig utdannet etter VGS. Derfor har jeg fundert litt på å ta en utdannelse i forsvaret. På sesjonen fikk jeg 9 på alle de fysiske testene de gjennomførte og 7 på den IQ-greia. Så ifølge legen hadde jeg helse til å gjøre hva som helst innen forsvaret, han nevnte jagerflypilot og fallskjerjeger. Ikke at noen av disse fristet så mye. Han sesjons-sjersanten(?) anbefalte meg sterkt å gå befalskolen. Jeg har tenkt litt på det, men jeg er mer interessert i en yrkes-rettet utdanning. Hva slags utdanninger har de som er litt mer yrkes-rettet? Når jeg går inn i forsvaret så jeg har muligens generell studiekompetanse, sliter litt med tysken, så jeg stryker muligens der. Hva slags muligheter har jeg i forsvaret da? Håper noen her har svar på spørsmålene mine Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 lurer litt selv på kravene for befalskolen så jeg lagde selv en tråd om dettel. det jeg vet med stor sikkerhet er at de tilbyr ingeniør utdannelse Lenke til kommentar
40mm Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/ her står det om de forskjellige linjene og hva de gir av utdanning, samt hva de krever. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det som er aktuelt for deg, er nok ingeniørhøyskolen eller BS/UB. Ellers har de mye bra lærlingordninger, men det er uaktuelt med kun studiekompetanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå