Gå til innhold

Hvor bra er egentlig ATI Radeon 9700 Pro ?

Anbefalte innlegg

Ytelse er ikke alt, det fant jeg ut nylig......

Jeg oppdaget nemlig at ATI Radeon 9700 Pro har en "begrensning" i hardwaren som gjør at detaljer i grafikken blir borte når man skroller med musa i SimCity4. (skygger, etc..) Dette påstår i hvertfall utgiverne av spillet. (ref. readme.txt fila som følger med spillet)

Jeg trodde dette skjermkortet var rimelig "hot" rent teknologisk sett, men

nå begynner jeg å tvile på om jeg valgte riktig skjermkort. Jeg forsøkte å spille SimCity4 med et billig GeForce4 Ti4200, og det hadde ingen problemer med å vise detaljer mens jeg scrollet med musa.

Er det noen som vet hva denne "begrensningen" i hardware faktisk går ut på ? Eller er det bare noe svada spillprodusenten kommer med...?

T.H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaget nemlig at ATI Radeon 9700 Pro har en "begrensning" i hardwaren som gjør at detaljer i grafikken blir borte når man skroller med musa i SimCity4. (skygger, etc..) Dette påstår i hvertfall utgiverne av spillet. (ref. readme.txt fila som følger med spillet)

Vel, hvis de tjommiene som har laget spillet ikke har fått til å løse dette, så er det vel spillprodusentens feil og ikke ATI's... Eller er dette et problem som finnes i andre spill også..??

Lenke til kommentar

Bullsh!t(buggy game),har du prøvd siste patch

http://simcity.ea.com/patch/ (Auto-download works olny with IE6+ and installed Active-X)

Fixed crash related to conflict between MySim and Transportation Pack.

Fixed crash related to SIS video chipsets.

Fixed several broken links in advisor messages.

Fixed car zots to display properly.

Fixed bug where the catalog was showing the incorrect capacity for the Recycling Center.

Fixed bug where industry development would occur even when commuters could not reach the zone.

Added support for ATI Radeon R300 series that add backing store capability.

Added option to turn off auto-road when zoning behavior by holding the shift-key while zoning.

Added option to change orientation of lots when zoning by holding the alt-key while zoning.

Added whales.

Retuned pollution values for airports and seaports.

Port efficiency is now displayed correctly.

Airport upgrading now works correctly (based on current use).

Freight trains can now drop cargo at ports.

New zone graphics now better indicate the front of lots.

Lenke til kommentar

Vel, hvis de tjommiene som har laget spillet ikke har fått til å løse dette, så er det vel spillprodusentens feil og ikke ATI's... Eller er dette et problem som finnes i andre spill også..??

som han sa så funket det med et gf4, derfor er det ati sitt problem, ikke spillprodusenten.

Lenke til kommentar

som han sa så funket det med et gf4, derfor er det ati sitt problem, ikke spillprodusenten.

Det har ikke slått deg at det ikke er så godt kodet for Ati som NV?heh

Lenke til kommentar
Bullsh!t(buggy game),har du prøvd siste patch

http://simcity.ea.com/patch/ (Auto-download works olny with IE6+ and installed Active-X)

Fixed crash related to conflict between MySim and Transportation Pack.  

Fixed crash related to SIS video chipsets.  

Fixed several broken links in advisor messages.  

Fixed car zots to display properly.  

Fixed bug where the catalog was showing the incorrect capacity for the Recycling Center.  

Fixed bug where industry development would occur even when commuters could not reach the zone.  

Added support for ATI Radeon R300 series that add backing store capability.  

Added option to turn off auto-road when zoning behavior by holding the shift-key while zoning.  

Added option to change orientation of lots when zoning by holding the alt-key while zoning.  

Added whales.  

Retuned pollution values for airports and seaports.  

Port efficiency is now displayed correctly.  

Airport upgrading now works correctly (based on current use).  

Freight trains can now drop cargo at ports.  

New zone graphics now better indicate the front of lots.

O.k. Takk for tipset, da skal jeg prøve denne patchen!

T.H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...