Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke boote(mye info)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da en litt mikset pc.

Specs

Asus M3A

XFX GeForce 8500GT 256

SB Audigy

Corsair Value 1024x2

AMD Athlon X2 4800+

Samme dag hadde sikringen gått 1-3 ganger da jeg koblet til pcen.

Men problemet oppsto etter jeg skrudde av pcen normalt. Skulle skru ut grafikk kortet men bare rørte skruen,skrudde på plass og satte strømmen i, uten at noe spesielt skjedde.

Skrudde på knappen bakpå, og forran. Grønn LED lyste (Har ikke rød på M3A) Alle viftene gikk. Hardisken spant. osv. Men det lille pipet som normalt kommer ville ikke komme @ pcen ville ikke starte. Fikk heller ikke bilde. Og skjermen setter seg automatisk i standby mode.

Prøvde strømforsyningen på en annen pc, UTEN den ekstra 4 pin kontakten, og den pcen ville boote. Feilen kommer altså IKKE fra PSUen, hvertfall ikke 20(Har ikke volt testet 4pin) pins kontakten, heller ikke av harddisk, ram, grafikk kort, nettverks kort eller lyd kort. Ettersom jeg har prøvd å boote uten disse. CPUen blir varm @ det er aktivitet på den da jeg starter.

Den grønne LEDen lyser.

Er det da hovedkort som har gått?

Kan pcen boote uten ram?

Kan pcen boote uten pip?

Kan cpuen fortsatt være ødelagt selv om den er i aktivitet?

Kan pcen boote uten cpu?

Trenger hjelp, vil helst ikke betale masse frakt for å få den til support hos komplett.

Trenger du mer info, bare spørr

Leiros

Endret av Leiros
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting du kan prøve før man kan begynne å spekulere i om hardware er ødelagt, er å resette cmos (jumper fram og tilbake). Dette har vært løsningen på uendlig mange av problemene mine i allefall, så er et sted å starte.

Sjekk også at ikke skjermkortet sitter løst i slotten sin, kan jo hende det har blitt dratt litt opp i en av endene når du fiklet med skruen.

Lenke til kommentar
En ting du kan prøve før man kan begynne å spekulere i om hardware er ødelagt, er å resette cmos (jumper fram og tilbake). Dette har vært løsningen på uendlig mange av problemene mine i allefall, så er et sted å starte.

Sjekk også at ikke skjermkortet sitter løst i slotten sin, kan jo hende det har blitt dratt litt opp i en av endene når du fiklet med skruen.

Har jo prøvd å ta ut skjermkortet og boote uten, men ingenting skjer da heller. HVOR er cmos jumpern? Har sett i manualen men finner den ikke, er heller ikke sikker. Men har resetta bios.

Skjedde ingenting

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått testa med volt meter på 4pin enda.

kommer IKKE inn i bios, ettersom det ikke vil boote.

Har prøvd å starte uten minne brikker uten at det gikk :o

Eller går det ikke ann?

gpuen skal skiftes ettersom den ikke har virket før heller. Har fryst ved økt aktivitet

Endret av Leiros
Lenke til kommentar

Er det da hovedkort som har gått?

Kan pcen boote uten ram?

Kan pcen boote uten pip?

Kan cpuen fortsatt være ødelagt selv om den er i aktivitet?

Kan pcen boote uten cpu?

Kan pcen boote uten noen form for gpu?

Kan noen svare på dette?

Lenke til kommentar
Samme dag hadde sikringen gått 1-3 ganger da jeg koblet til pcen.

Kanskje svaret ditt ligger her?

Prøv med en annen strømforsyning evt se etter om det er noe som kortslutter PCen.

Prøvde, men ville fortsatt ikke boote

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...