Gå til innhold

Rimeligste ElkjøpLaptop bra nok til å lage WEB-sider?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en bærbar PC som jeg kan bruke når jeg nå for første gang skal lage WEB-sider. Tenker det kan være greit å sitte ute i sola i sommer og gjøre dette. Nå er jeg rimelig blank på hva som trengs og er lurt å ha, så jeg håper på innspill.

 

Ser at Elkjøp har Toshiba-PC til 4000,- Er det noen haker ved denne, eller bør den fungere greit til mitt formål? Hva er et "must"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et "must" er vel å køyre Windows XP, og det vil alle Elkjøp pc'ar klare fint. Du vil nok sikkert bruke ein wysiwyg editor som f.eks. MS Frontpage, Abdobe Dreamweaver eller noko, og då bør sjølv ein billeg pc fungere strålandes. Om du skal edite masse bilete som du skal leggje ut på websida bør du kanskje ha ein noko sterkare pc.

Lenke til kommentar
Et "must" er vel å køyre Windows XP, og det vil alle Elkjøp pc'ar klare fint. Du vil nok sikkert bruke ein wysiwyg editor som f.eks. MS Frontpage, Abdobe Dreamweaver eller noko, og då bør sjølv ein billeg pc fungere strålandes. Om du skal edite masse bilete som du skal leggje ut på websida bør du kanskje ha ein noko sterkare pc.

 

Hva tenker du på når du skriver sterkere PC? Går dette på prosessor-type/hastighet?

Lenke til kommentar

Tja.. For å drive biletredigering på "høgare" nivå er det ikkje å forakte å ha ein betre prosessor. Prosessoren vert "flaskehalsen" på den PC-en der. Men som sagt, til din generell bruk dug den PC-en der i massevis :)

 

No for tida går det for det meste på prosessortype. Intel Core 2 Duo er ein bra prosessortype for bærbare. AMD64 Turion osv blir veldig fort varme. I den PC-en du har sett på er det ein Intel Celeron prosessor, men eg har ikkje noko erfaring med den type prosessor.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
No for tida går det for det meste på prosessortype. Intel Core 2 Duo er ein bra prosessortype for bærbare. AMD64 Turion osv blir veldig fort varme. I den PC-en du har sett på er det ein Intel Celeron prosessor, men eg har ikkje noko erfaring med den type prosessor.

 

 

Intel Core 2 Duo er best av de.. På AMD: mener du AMD Turion 64 x2?

 

I hvertfall: Intel Celeron er så å si det dårligeste du kan finne av CPU'er.. Ikke noe god ytelse, dårlig energieffektivitet og lager litt varme.. Men det skal nok funke om du ikke skal drive me noe mer avansert enn det du skal.. Men bare ett tips om du har tenkt å bruke den til noe mer krevende senere: ikke kjøp celeron..

Lenke til kommentar

Du må først bestemme deg for hva slags software du kommer til å bruke på dette. Selve HTML-redigering krever ikke mye av en maskin, men hvis du skal ha mye bilde eller video redigering, da bør du velge en maskin i litt høye prissklasse.

 

Jeg vet ikke hva den "Toshiba-PC til 4000" består av, det hadde vært mye enklere om du kunne oppgi CPU, RAM, osv. Men hvis du skal sitte under sola og lage noen websider, da bør de fleste maskinene klare å rusle med oppgavene mens du tar deg en eller to lur.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for tips. Har kikket på denne maskina. Kan den også fungere fint til litt Photoshop-jobbing? Jeg har forøvrig en stasjonær PC som fungerer veldigfint til bildebehandling, men lurer på om den ovenfornevnte maskina kan brukes til dette også. (Det jeg helt sikkert ikke skal bruke den til, er i hvertfall å spille spill)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...