Gå til innhold

bilde av ekorn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tok et ekonrbilde i dag, syntes kanskje det ble litt lyst, men lurrer på hva dere syntes
Ble litt lyst ja, samt at du gjerne kan hente frem litt mer detaljer i skyggepartiene også. Ellers fint fanget, fin posering av ekornet...

men det er ikke alltid like lett å få bildet perfekt i de få sekundene ekornet står i ro :)

Lenke til kommentar

Chromatic abberation, feilbrytning. Se på kantene imot lyset, flere steder ser man blå og lilla feilbrytning her. Sånn blir det ofte imot lys, om det er ett problem eller ikke kommer ann på situasjonen og utstyret(enkelte objektiver gir mindre CA.) Går vel ann å rette på det med diverse programmer så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Chromatic abberation, feilbrytning. Se på kantene imot lyset, flere steder ser man blå og lilla feilbrytning her. Sånn blir det ofte imot lys, om det er ett problem eller ikke kommer ann på situasjonen og utstyret(enkelte objektiver gir mindre CA.) Går vel ann å rette på det med diverse programmer så vidt jeg vet.

åja, ja jeg prøvde å få vekk noe av d lilla

vet du hvilke program jeg kan bruke?

utstyret er 350D (skal snart oppgradere til 40D) og canon ef 300mm f/4 L is usm

Endret av idenb
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En del lilla partier der, ja.

Tja. Grenen som går tvers over ekornet trekker litt ned på helhetsintrykket, i tillegg til grenen som går såvidt over ryggen. Det er dessuten noen blader nede til venstre som forstyrrer litt. Men selve ekornet er fanget i en fin positur. Versjonen hvor høylysene var senket (jeg regner i alle fall med at det er det som er gjort) var betydelig bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...