Gå til innhold

[AoC]Den Store Assassin tråden


Anbefalte innlegg

Er kun lvl 61 så har ikke fått prøvd lvl 70 featsene enda.

 

Hvor bra er from the darknes og avatar of death?

Kan du forklare meg akkurat hvordan de funker og akkurat hva de gjør?

Hvor stor cool down er det på dem?

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"- Endurance, skulk, run speed fungerer ikke"

 

Har sikkert 50% av poeng i de så jeg kan få gjort ting kjapt, men syntes aldri det gikk noe spesielt fortere,eventuelt litt placebo ^^ kjipe greier.

 

Kan legge til at det er en lvl 25 assasin jeg har prøvd og sologrinde raskt for og ta igjen guild

Endret av <Iversen>
Lenke til kommentar

Halloen fortvilte eventyrere i Hyboria! =D

 

I går gjorde jeg litt ingame research angående disse "ability points'ene".

For det første, som sikkert ikke mange vet, kan man resette ability points som endurance, hide, perception etc. etc. Ved å utføre denne lille IRL komboen: <hold ALT+mouseclick> på valgt ability. Dette var noe jeg til min store overraskelse oppdaget i går. Så da sprang jeg rundt på White sand Island i flere timer og testet ut forskjellige oppsett.

 

Okei, angående stealth: Når du først er kommet i stealth, så har det ikke noe å si om du har 200 eller 0 poeng i hiding. Mer poeng i hiding gir deg bare muligheten til å stealthe flere plasser, om du har 0 poeng vil du få opp en beskjed om at du ikke kan stealthe her for du har for lav skill.

Edit: Players kan forresten ikke se eller høre deg selv om du står 2mm i fra dem, midt på dagen og synger julen inn med heavy metal. For at du skal kunne bli sett må motstanderne dine bruker spells eller abilities som er laget akkurat for å finne stealthede players. Som for eksempel "search" og "tracking". "Search" skal alle rogue klassene ha, vet ikke med tracker.

Mobs derimot, er veeldig vanskelig å stealthe inn på, tror faktisk det må være natt for at du skal kunne klare det. Uansett så har du en bitte liten diamant trekant under kartet ditt opp i høyre hjørnet som forteller deg hvor stealthet du er.

 

 

Endurance: fant meg et tred og en medspiller for å sjekke denne abilitien. Først prøvde jeg med 0 poeng i endurance og så hvor langt jeg kom, merket deretter opp hvor langt i fra treet det var med min medspiller. Så satt jeg 190 poeng i endurance (som er min max på lvl 19) og sprang samme strekningen igjenn. Resultatet var at jeg kom ca 2-4 meter lengre, snakk om veldig lite, men det er forskjell.

 

Recovery: Denne har mye innvirkning! Sprintet meg helt tom for stamina og trykte på rest. Med 0 poeng i recovery gikk det så sent at jeg ikke gadd å fullføre engang, sikkert snakk om 20-30 sekund. Heiv inn 190 poeng i recovery og jeg fikk den ned til 10 sekunder fra "helt utbrent" til "klar som en fisk". Stappet inn 100 poeng til i fast recovery og fikk tiden ned med ytterlig 3 sekund.

 

Skulk: Her merket jeg omtrent ingen forskjell med 0 vs 190 poeng, der er kanskje en bitte bitte liten forskjell, men da var jeg så trøtt at jeg ikke gadd ytterlige forskning.

 

Perception fikk jeg ikke testet, men jeg kan anta at du får utvidet området du kan se stealthede fiender med et par meter når du bruker "search" abilitien

 

Bandage fikk jeg heller ikke testet.

 

Jess, det var en liten vitenskapelig rapport fra Dr.QBab :dremel:

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Er det mange som har rolla Assassin for å "eie" i pvp på 80 bør dere ta en titt her.

Jeg rolla på pve realm i troen på at klassen var den som hadde best dps av alle.

Slik det ser ut i flere av postene er vi en av dem dårligste klassene.

 

Fant også en post på forumet som jeg mener er veldig gjennomtenkt med problemene Assassin har PR i dag.

Gjenngitt her:

 

Assassin Feedback (long read)

Assassin lvl 36, Corruption + General

 

I already posted a similar feedback in the respective thread in the German forum, so those of you who read it there can skip this ;-)

 

Hide/Stealth/Sneak:

Whatever you want to call it, atm it is not working as intended in my opinion. And no, I am not talking about being able to hide on a plain in bright daylight even as far as 60 feet away in front of an opponent facing me. But it should be possible to hide behind buildings/trees/bushes even in plain daylight, and it should also be possible to sneak up to an opponent’s back using such cover. Certainly, perception does not only apply to what you see, and some NPCs can “hear” you. Still, against same level opponents, an assassin should be discovered a lot less frequently than is the case at the moment. After all, an assassin is a master of moving silently and hiding, and this should come into play.

 

Rehiding after combat is not really thought out, designed wrongly or simply buggy as well. Of course it is realistic tat you can’t hide the second your opponent dies. But after moving away from the kill, behind cover, hide should work all the time. As it is at the moment, even 10 or 15 seconds after a kill, moving behind cover in a completely dark spot (and at night) I frequently get the message “can’t hide while being in combat” or “can’t hide while being observed”, though I am neither. Sometimes, the hide skill simply doesn’t work without me even getting one of the above messages.

 

Then there is the fact that I cannot hide when someone in my group fights somewhere far away – a fight I did and do not participate in! What is the sense in this blocking my hiding, again? This seems to be further bugged: a few days ago, I grouped with a lvl 30 and a lvl 45, fighting elites around lvl 30. When the lvl 30 groupmate was in combat, I could not hide, when it was the lvl 45, I could.

 

Stealth, despite some few people claiming differently, is THE main aspect of an assassin, even more so than for Barbarians or Rangers. Therefore, in order to be able to perform as an assassin, stealth must work properly.

 

Survivability:

Cloth armor is fine, gives a great touch to the class, and should not be upgraded to better armor. BUT for a class that is designed as a pure melee class, abilities like dodge are indispensable! The dodge rate should be higher by default for rogue classes in general and assassins in particular than for any other class, in addition to the feat tree skill. Furthermore, the double tap movement dodge should use a lot less stamina for assassins. We wear cloth/silk armor, are supposed to be the most agile class, and still can use the double tap evade for as much stamina as everybody else (at least I have yet to see a difference there)?

Furthermore, running away is an essential part of an assassin’s tactic. Yet the sprint uses as much stamina for an assassin than for any other class (at least as far as I’ve tested it with classes of same lvl). For an assassin, who does not have knockback, stuns or slows to get a head start when things get out of hand, the sprinting is essential and it should take a lot less stamina. Running away has drawbacks already in that it makes you vulnerable to higher damage attacks in your back as well as the debuff when you’ve run out of stamina. If I don’t manage to get fast and far enough away in a tactical retreat, I am dead, and this is exactly how it is at the moment.

 

General feedback:

Playing as an assassin is a lot of fun if I have the time and peace to plan and execute my attacks. If I want to take out a camp of opponents, for example, I sit observe, move in, kill, leave. This works extremely well 90% of the time, as for the rest, I either make a mistake or some skill I used was buggy.

Problems arise, though, as soon as someone else comes along, which is actually the case pretty much most of the time in an MMO. Most other classes simply go ahead, run in, pull 3-5 mobs and kill them (in hardly more time I need to kill 2!) thereby destroying my careful planning. Furthermore, it makes it even harder for an assassin to complete quests like “kill 20 of XX”. Somehow, this gives me the feeling the assassin was not really designed with an MMO environment in mind. But if I wanted to play all alone, I would play a single player game, and not AoC.

Now, I would not want the assassin to kill 5 opponents in less time than any other class. But I don’t see why other classes should be able to do so. If a tank (or in AoC soldier) class pulls 5 enemies, they should survive it, but take significantly more time to kill those five than is the case atm. At least they should take as long to kill those five as it takes higher dps classes to kill 2+2+1 or 2+3.

Furthermore, I couldn’t care less if it all gets much better at lvl 80. AoC was designed around levels. Therefore, I should be able to compete at any level, not only at maximum level and especially not if the majority of other classes can at (almost) any time in the leveling process.

 

An assassin is, contrary to some opinions, not solely a group class. Especially not since almost no other class is. As an example: why should an assassin have a problem to do the lvl 20 resource quests on their own, if all other classes can do so? If an assassin gets a spawn 3+ mobs while harvesting in the resource areas, the assassin is dead most of the time. Should I now wait for lvl 60 or 80 in order to do quests everybody else can do at lvl 20? I think not. The same goes for PvP. Of course an assassin should neither one-hit other players nor be able to kill a guardian, e.g. On the other hand, we shouldn’t need a supporter at all in order to kill other classes. Who ever heard of a sneaky assassin calling for a stun/root/snare support when assassinating a target? Usually, the assassin does that on his/her own.

Furthermore, an assassin should not be killed in open pvp by other classes just passing by. Without crowd control elements, fleeing when surprised in open pvp should be a valid option, and without having to skill snare/stun/root resistances in the middle of one feat tree. Other classes don’t have to skill all their stun/root/snares in the middle of their skilltrees, either.

 

The animation of combos is way too slow. Daggers are fast and precise weapons if used correctly. Therefore, normal hits should do much less damage than other weapons, combos much more, and faster. I am afraid though that faster animations won’t be possible due to the, in most cases, very nice animations.

 

The bug (or design?) that makes skills go on cooldown if used at certain situations in combat should be addressed. Lifeleech or Knockbackresistance etc. should be activatable at any time, unless the assassin is stunned or feared. Therefore, it should be possible to e.g. use life leech even when a combo was already activated.

 

Skills should be implemented correctly or taken out completely, like run speed, stealth speed, etc. Attributes should be implemented correctly, like dexterity actually having an effect on evasion/weapon damage/attack speed.

 

Abilities should be implemented correctly, e.g. assassin’s stances, which show varying damage all the time, one minute it is 46%, the next (and nothing happened in between, except for me having moved on a few steps) it is 30% (corruption stance).

 

More cloth items. Yes, AoC is not supposed to be item centric, but it becomes extremely frustrating when you hear other classes getting a new, slightly better armor piece while you are still running around with lvl 10 torso armor from Tortage, because everything else is worse and has stats better suited to casters than assassins. Even assassins want a different looking outfit for work once in a while!

 

I am looking forward to bugfixes on my assassin’s way to lvl 80. I mainly addressed problems/fun breakers/bugs that exist in my opinion. Despite all that, the assassin is a fun class to play a lot of times. With a few tweaks and fixes, it should be possible to get the class up to par without overpowering it and thereby increase the fun of the class a LOT.

 

So long.

 

Link til post.

 

Så til slutt å se nye patchnotes uten en enste fix \ oppdattering av Assassin får meg til å lure litt på hva Funcom kommer til å gjøre. Er nå level 46 og stortrives på tross av feil og mangler. Det som bekymrer meg er om jeg faktisk som Assassin har noen muligheter for endgame på level 80, da det er andre dps klasser som er mye bedre.

 

Noen flere tanker rundt dette?

Lenke til kommentar

Begynner å bli krfatig lei klassen min.

Jeg får aldri til en skikkelig fight.

 

Her er et eksempel hvor jeg sloss mot preist of mitra:

Jeg får ikke starta fighten med stealth siden jeg er "inn-combat"

Er jo egentlig ikke det men samma.

Så jeg tar min stealth attack, skader i grunnen en grei dmg.

Jeg prøver å få in en combo men han begynner å beina bort, da han har slutta å beina er comboen min (grim corruption) utgått.

Han prøver å gi meg en knockback, emn min EB hindrer det.

Merk at skaden jeg gjorde med staelth attack har han nå regen. jeg har enda ikke fått noe soul fragments, no som er litt dritt.

Jeg får inn noen slag på han og får 2 soul fragments. jeg bruker death gaze og vampire blood, eller hva den nå heter. Jeg prøver å få ta en swift strike, men så med en gang etter at han var ferdig med å være feara, så blir jeg lenka sammen. jeg blir nuka fra lang avstand og ta jeg rekker å komme til han er jeg dæv.

 

Min motstander var 3 level høyere en meg men alike vel..Jeg bare ser ikke hvordan jeg kan få til noe når jeg blir crowd controlet hele tia.

Det værste er at når jeg først får tat en combo så skader det egentlig ikke så mye :(

 

Får bare håpe at de gir litt love til assassins snart. syntes i det minste vi fortjener litt mer stun imunety.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

AtleBer: Nå husker jeg ikke hvor mange trinn det var i grim corruption, men du kan prøve å springe etter personen mens du er midt i komboen. Det er vel bare det siste støtet der man må stå i ro. Når er det egentlig klassen begynner å falle fra hverandre? Er level 24 nå og synes egentlig klassen er noenlunde sterk nok. Har ikke store problem med å få ned to i gangen i lik level.

Lenke til kommentar
AtleBer: Nå husker jeg ikke hvor mange trinn det var i grim corruption, men du kan prøve å springe etter personen mens du er midt i komboen. Det er vel bare det siste støtet der man må stå i ro. Når er det egentlig klassen begynner å falle fra hverandre? Er level 24 nå og synes egentlig klassen er noenlunde sterk nok. Har ikke store problem med å få ned to i gangen i lik level.

 

Tusen takk for tipset men jeg veit nok det vimsi :)

Hadde jeg hvert så retard at jeg ikke viste det hadde posten min hvert spam.

Tingen er at selv om jeg løper etter han med comboen aktivert så rekker jeg ikke får gjort den før den avsluttes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
AtleBer: Nå husker jeg ikke hvor mange trinn det var i grim corruption, men du kan prøve å springe etter personen mens du er midt i komboen. Det er vel bare det siste støtet der man må stå i ro. Når er det egentlig klassen begynner å falle fra hverandre? Er level 24 nå og synes egentlig klassen er noenlunde sterk nok. Har ikke store problem med å få ned to i gangen i lik level.

 

Tusen takk for tipset men jeg veit nok det vimsi :)

Hadde jeg hvert så retard at jeg ikke viste det hadde posten min hvert spam.

Tingen er at selv om jeg løper etter han med comboen aktivert så rekker jeg ikke får gjort den før den avsluttes.

Tenkte meg det ja. Jeg fant det ikke ut før noen levler siden :) Er altså klassen helt boken?

Lenke til kommentar
AtleBer: Nå husker jeg ikke hvor mange trinn det var i grim corruption, men du kan prøve å springe etter personen mens du er midt i komboen. Det er vel bare det siste støtet der man må stå i ro. Når er det egentlig klassen begynner å falle fra hverandre? Er level 24 nå og synes egentlig klassen er noenlunde sterk nok. Har ikke store problem med å få ned to i gangen i lik level.

 

Tusen takk for tipset men jeg veit nok det vimsi :)

Hadde jeg hvert så retard at jeg ikke viste det hadde posten min hvert spam.

Tingen er at selv om jeg løper etter han med comboen aktivert så rekker jeg ikke får gjort den før den avsluttes.

Tenkte meg det ja. Jeg fant det ikke ut før noen levler siden :) Er altså klassen helt boken?

 

Ja akkurat nå ja... Du kan tenke litt som dette.

 

Guardian: God defense, medium offense

Assassin Fraværende defense, medium offense.

 

DEt er serriøst som det er.

vi trenger ikke mer dmg, men vi trenge å få det letter å gjør dmg'en.

Med assasssins er det vinn er forsvinn. For du ikke drept han fort, så er det ikke noe stress for han og 2 hitte deg. uansett class

Lenke til kommentar
Når folk løper, så løper man ikke etter. Man snur og løper motsatt vei for å hide igjen.

 

funker helt greit mot meele..men ikke rangers tempset of sets priest osv.

Får ikke stealtha, du gir den bare fordelen av at de kan angripe deg og du kan ikke.

Lenke til kommentar

Til dere som sliter med å få ned 2 på samme lvl. Har dere virkelig enda ikke funnet ut at alle melee dmg er conedmg?

 

Eller er jeg den eneste som fortsatt på lvl 37 klarer å få ned 3-4 mobs 2 lvls over meg i samme fight?

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Til dere som sliter med å få ned 2 på samme lvl. Har dere virkelig enda ikke funnet ut at alle melee dmg er conedmg?

 

Eller er jeg den eneste som fortsatt på lvl 37 klarer å få ned 3-4 mobs 2 lvls over meg i samme fight?

 

Det du sier der kommer en gode del an på hvilken type mobs du fighter mot.

Prøv deg på 4stk mercenary mobs i Wildlands for eks. (dem som er fra 36 til 38)

Kontra mobsa som er i sewer under Old Tarantia hvor 3 til 4 ikke byr på problemer i det hele tatt på level 34. (mobsa 35 til 36)

Lenke til kommentar

Huff, eksamen kombinert med spilling gir liten tid til forumskriving, så tilgi at jeg ikke svarer før nå AtleBer :p

 

From the Darkness (FtD) er en combo som charger deg framover og stunner target ditt i 3 sec, i tillegg til å gi deg en Soul Fragment (SF). Den har 1 minutts cd. Den kan best sammenlignes med en Warrior sin intercept i WoW. Chargen har en range på 10-25 yards. Det geniale med FtD er at det ikke gir immunitet på target, og derfor kan kombineres med Deaths Gaze (DG). Det skal sies at jo lengre unna du er når du charger, jo kortere varer stunnen når du faktisk er framme, da stunnen starter det sekundet du aktiverer comboen.

I tillegg så gjør FtD en god mengde dmg, så jeg vil si det er verdt å Lunge den.

Det som skal sies og er meget viktig (noe man merker fort) er at den fungerer helt ekstremt dårlig på targets som beveger seg. 1 av 10 tilfeller hos meg fungerer den på moving targets, så den fungerer med andre ord dårlig som et verktøy for å forhindre at noen stikker av. Jeg bruker den heller som initial.

 

Avatar of Death (AoD) er en ability som du aktiverer og koster en SF å bruke. Den har en 3 minutters cooldown og varer i 20 sekund. Abilitien gir en +30% dmg multiplier og immunitet mot stun, fear og charm. Merk at denne faktisk gir immunitet, selv om den har feilet for meg en gang i blant.

 

Disse to og deres pre-requirements utgir ryggraden i vårt 1v1 arsenal, og det er derfor jeg er skuffet over at AoD har så lang cd og koster en SF. Jeg hadde gjerne sett at AoD ble brutt ned i to abilities. En som ga dmg multiplier og kostet SF og en annen som ga oss immunitet. Helst at hele greia ble kortet ned til en 1 min cd og kostet ingenting, men det er lite trolig.

 

Har du først fått disse to så øker din survivability som corruption betraktelig. Kan gi et praktisk eksempel i 1v1 med disse to:

 

Som oftest så vil du gå mot clothies, kanskje light armor. Noe mer armert krever spesiell spec og mange CDs klar. La oss innbille oss et 1v1 scenario mot en PoM.

 

Du starter i hide, og har to valg:

1) Gå inn for sneak-attack som ikke nødvendigvis gjør så mye skade

2) Starte med FoD

 

Fordel mot ulempe må man finne ut av selv, ekstra skade gjør at target blir oppmerksom på deg og kan begynne å springe noe som gjør FoD vanskelig, mens FoD direkte gir litt forvirring. Sneak-attack bakfra kan derimot gi target snare, men min erfaring er at det bare skjer 1/4 ganger. Om du går inn for sneak-attack så må du 10y vekk asap. Rekkefølgen etterpå blir uansett:

 

At du beveger deg så nært som mulig hvor du kan bruke FtD, så aktiverer Lunge, noe som drar deg ut av hide om du fortsatt er hidden. Bruk så FtD, og du står i ryggen på vedkommende.Du har nå minimum ett SF. Bruk Grim Corruption, som i tillegg til debuff og god skade bortimot garantert gir deg minimum ett nytt SF. Brukt nå DG, som vil enten feare eller stunne target. Om du er veldig rask og target fortsatt er stunned fra FtD, kan target bli stående i ro om det blir feared av DG. Fyr så opp AoD og Excellent Balance(EB) som gjør deg bort i mot CC immune. Vær klar med Escape Artist om du fighter en Ranger. Har du Corrupting Strikes kan du bruke denne når du fyrer opp AoD og EB. Herfra må du kjøre på med comboes som ligger lett for deg. Swift Strikes er en naturlig followup. Hold deg nært target!

 

Om target ikke er død, evt at du ligger ille ann og ikke kan bruke Vampyric Nature+ Necrotic Leech, bruk Impede life og kom deg vekk mens du fortsatt har CC immunitet på din side. Kom deg inn i hide, og repeat FtD. Om target fortsatt ikke er død, er du som oftest det. Det sier seg selv at å springe fra en healing klasse er en dum ide, så ovenfor eksempel var ment for non-healers.

 

Alt dette må selvfølgelig brukes i sammenheng med hvilken klasse du spiller og hvor mye hp target har igjen etter initial. Du blåser ikke AoD og DG om target har 10% hp igjen. Se det dog opp mot hverandre. PoM har en knockback og i din iver i å ta target ned kan du misse at han caster Repulse noe som gjør vondt. Bruk derfor EB alltid!

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Ah jeg elsker mitt nye corruption build. Syntes det er vedlig bra!

Den som overrasket meg mest var necrotic leach. den er jo ganske vilt bra.

men er det sånn at den healer etter hvor mange du traff med unholy dmg da du utøste den, eller gir den deg liv etter hvor mye dmg du gjør etterpå, mens abiletyen er oppe?

 

Eneste som skuffa meg er den dødens virvelvind. har 5 featpoints på den, og selv da jeg consumer 5 soul fragments gjør den ikke særlig mye med skade...er det noe bugga med den?

Lenke til kommentar

Necrotic Leech gjør en AoE unholy dmg når du aktiverer den som du sier. Avhengig av hvor mange den treffer, så pulserer % hp, stamina tilbake til oss hvert 2s. Shift click abilitien når du har den aktivert, så ser du selv.

 

Death Whirlwind er skuffende dårlig ja, er redd den bare er slik.

Lenke til kommentar
Necrotic Leech gjør en AoE unholy dmg når du aktiverer den som du sier. Avhengig av hvor mange den treffer, så pulserer % hp, stamina tilbake til oss hvert 2s. Shift click abilitien når du har den aktivert, så ser du selv.

 

Death Whirlwind er skuffende dårlig ja, er redd den bare er slik.

 

Vurdere litt om jeg skal fjerne de 3 featpointsa som gjør at swift strike har raskere CD.

Før aldri brukt swift strike så mye i pvp at virkelig lønner seg.

Skal også prøve å fjerne 3 points fra spirit of nightfall. er ikke helt sikker på om jeg trenger det.

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar

Den er ikke så veldig nyttig i PvP, men jeg beholder den siden jeg går endel instanser. Ville ikke speccet ut av Spirit of Nightfall, med mindre du ikke bruker abilities som trenger SF, eller du føler du har nok. Greit nok at det bare gjelder for normal hits, men jeg føler det hjelper. Combo starters er tross alt normal hits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...