mad_arab Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hva slags spillestil har dere på solo questing? Jeg er på level 7 og fremdeles litt clueless på hva som er effektivt.. hvilke combos, hvilke attacks og cycles? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) På den levelen er det egentlig hopp som happ hva du gjør, det meste dreper. Skal likevel gi deg noen generelle tips fra den levelen og ut: - Start så ofte som mulig i hide, slik at du får sneak-attack. Spammer du knappene får du nå og da to sneak attacks. Om dette er bevist eller ikke vet jeg ærlig talt ikke selv på lvl80. - Generelle comboes: Swift Strikes er din venn. På lav lvl er den ikke mye, men etterhvert som du blir høyere lvl og får høyere ranks så begynner den å gjøre god skade. Om du velger å gå corruption, spec for Swift Strikes når du kan. I kamper så lønner deg seg i alle fall å ha de to øverste rankene tilgjengelig. Noen kjører på med 3, men jeg synes to holder. Cunning strike er en combo som du får din siste rank noensinne av på lvl19. Den gjør god skade gjennom de første 40 levlene, før den begynner å skalere dårlig. De to høyeste rankene er likevel flittig benyttet på mine hotbars. Grim Corruption er kanskje den abilitien som du vil starte oftest med gjennom spillet, da den senker poison og unholy invurnability på target, i tillegg til å bortimot garantert gi Soul Fragments om du er i Unholy Stance. For øyeblikket er jeg ikke sikker på om en lavere rank overkjører en høyere rank, da det er forskjell i debuffen target får, derfor har jeg til nå i alle fall kjørt safe og bare brukt øverste rank. Med flere ranker Swift Strikes så gjør de såpass god skade og gir såpass mange Soul Fragments at jeg ikke ser vitsen å bruke lavere rank Grim Corruption bare for skadens skyld. Andre tips jeg vil gi: - Husk å benytte skjoldene til mobben til din fordel. Starter du i hide og du ser at fienden er ubeskyttet på høyre side, så kjør på sneak-attack på høyre siden. Spesielt om det er en mob du vet har mye hp venter jeg gjerne til skjoldene flytter på seg. Ved sneak attack vil skjoldene da flytte seg til høyre side, som gir deg fri tilgang til ekstra skade ved Grim Corruption til venstre og Cunning/Swift Strike rett fram. - Husk å bruk poisons ved riktig anledning. Høy armor klasser har som oftest altfor mye armor til at du har noen mulighet å skjære igjennom uten å bruke poison. Ulempen er at de høyeste rankene tar veldig lang tid å gjennomføre, noe som betyr at du ofte ikke får de inn i PvP. De høyeste rankene skalerer uansett dårlig i PvP, så du er egentlig likestilt med å bruke rank 2, som oftest en-knapp combo. Husk at du som Assassin har kort range ved daggers, og derfor må nærmere enn andre meleeklasser. IKKE bli stående i en swing duell, for du vil bli stående utenfor din egen range, men innenfor hans. Du VIL tape. - Ved bosser (og PvP om mulig) er Lethargy en veldig god venn. For det første så er comboene helt opp til siste rank bestående av bare overhead, left og right, noe som gjør de enklere å få av enn LL og LR comboer. For det andre så gjøres skaden i et kjapt hit, og debuffen er virkelig pen. Det er vel egentlig det jeg kan tenke meg å si, du må nesten oppleve mye selv. Det som derimot må sies er at Assassin er en forsåvidt svak klasse for tiden. Skaden er ikke ekstrem høy, vi har liten survivability og mangler CC helt opp til lvl 60, hvor du i tillegg trenger Soul Fragment for å få den av. Jada, snap kick i Lotus er fin, men den har alle jeg vet om problemer å få av i PvP over lvl 40-50. Altfor mye resist. Forhåpentligvis kommer det endel fixes til Assassin, slik at det blir en mer behagelig PvP klasse, samtidig som vi alle lærer klassen å spille. Bare det å få Dexterity til å fungere hadde gjort min survivability mye bedre. Endret 1. juni 2008 av bamsefar Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Takker. Da har jeg litt å prøve ut. Du har helt rett at mobs går fort ned ennå, det er derfor jeg ikke har lært med de forskjellige angrepene skikkelig (jeg går dessverre litt fort ned jeg også). Har ikke tenkt å gå noe pvp overhodet, så jeg skal bare fortsette questingen og se hvordan ting utvikler seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Fin post bamsefar. Jeg lærte mye. Er det noen som har et levelebuild til assassin? Jeg har ofte store problemer å bestemme selv. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Angående lvling build vil jeg si det ikke spiller så veldig stor rolle om du går Corruption eller Lotus. Lotus er kanskje litt mer lav lvl vennlig om du spiller på en PvP server, da Snap Kick og Golden Lotus Extract (healing ability) fåes på nogenlunde tidlig lvl og førstenevnte øker din survivability mye opp til lvl 40-50, hvor den begynner å resiste mer og mer. Personlig kjørte jeg Corruption hele veien opp, da jeg hadde bare prøvd Corruption i beta og var vant med det. I ettertid ser jeg at Lotus hadde nok gitt meg mer spilleglede og mindre frustrasjon angående PvPing. Det jeg derimot vil anbefale alle er å putte i alle fall ett poeng i Excellent Balance i General. Du trenger en knockback immunity (legg merke til at den ikke gjør deg immun, men gir deg +200 knockback resistance, noe som øker sjansen din til å resiste, men ikke garanterer den) Flere poeng øker varigheten på buffen, men du vil se at de 10 sekundene du får ved ett poeng holder. De fleste uerfarne melee klasser, spesiet barbarians prøver som oftest å knocke deg i løpet av de 10 første sekundene av kampen, og klarer du ikke aktiverer EB rundt en Priest of Mitra sitt lysshow, da er det på tide å skaffe seg briller! Dette er ikke bare for PvP, mange mobs har knockbacks og stuns. Stuns kan vi dessverre ikke gjøre noe med før lvl 70, men knockback når du fighter flere mobs er døden. En generell regel er at har mobben et skjold, så har de en knockback. Velger du specce mer nedover i treet så er det mye godis her også, som 5% invurnability til forkjellige fysiske skader, og et annet feat til magic. Velger du gå enda lenger kan du velge Escape Artist, som gir deg mulighet å komme deg ut av roots og snares, slik at Rangers blir en litt lettere jobb. Ut over dette vil jeg si det meste er bare vås. Noe som er verdt å merke seg er movement increase og Ambush og ikke minst featet som gir 3% evade chance. Det som jeg merker jeg ikke sa noe om tidligere var hvordan du skal bruke abilities. Det har seg sånn at alle abilities i alle fall Assassins har har en skjult casttime. Selv om du skulle tro de var instant, så er de ikke det. De har alle en animasjon som skal gjennomføres før du faktisk bruker abilitien. La oss ta Excellent Balance, som jeg nevnte lenger opp. Om du bruker den så begynner å slå, starter en combo eller evt bruker den rett før eller i en knockback, stun, whatever, så vil enten effekten bli kansellert, eller at ingenting skjer og du får cooldown likevel. Sykt irriterende, men det er bare noe vi må leve med, foreløpig i alle fall. Dette gjelder alle activation abilities, måtte det være Excellent Balance, Escape Artist, Vampyric Nature, Life Leach, Snap Kick, Death Gaze (lvl 70 stun/fear, har faktisk en castbar) og alle de andre jeg har glemt. Med andre ord må man ta sin tid. Det er litt synd at man blir straffet om man er rask i fingrene, men sånn er det nå bare. For nybegynnende Assassins vil jeg påpeke at du MÅ ha 80 i climbing for å kunne gjennomføre den siste delen av ditt Destiny Quest, hvor du skal inn bakveien til Tortage Keep. Jeg personlig glemte av dette fra beta, og brukte alle poengene andre steder, noe som første til at jeg måtte dra ut av Tortage gjennom smuggler, og få mer Skill points før jeg kunne dra tilbake og gjennomføre min Destiny questline. Bare et vennlig tips! Endret 1. juni 2008 av bamsefar Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Prøvd både lotus og corruption nå. liker i grunen begge med vet ikke helt hva jeg kommer til å ta til slutt. Med lotus spec føler jeg at jeg ikke for helt igjen for skaden som jeg gjør med poison som flesh rot og lotus weapon. Når begge er på rank 5 og faktisk gjør skade, så er jo mobben dæv uansett. Swift ending har jeg ikke helt skjønt hvordan funker. corrupitom virka kult i starten, men så mista jeg litt lysten. Den abiletien som heter life leach virker jo helt søppel. tar jo inn like mye liv som som loife leach gjør hvor du kun bruker et feat point. Bamsefar tror du at du kunne sette opp en corruption build for meg? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Life Leach er en smule svak, enig i det. Under lvling er den i mine øyne verdt det, spesielt når man kombinerer den med Vampyric Nature og Necrotic Leech. Forskjellen er dog at du med Life Leach har maks 5 slag som healer avhengig av lvl (mengden healed øker med din lvl), mens de to andre er avhengig av antall mobs/spillere og din dmg. Personlig har jeg speccet ut av Life Leach noe du vil se i min build her. Denne builden er hva jeg bruker nå, men den kommer nok til å bli forandret når jeg begynner å raide. Primært bruk nå er grinding og PvPing. Kan forklare noen av valgene mine Corruption: - Jeg er en stor fan av Slow Death Strike, spesielt mot høyt armerte spillere, som Guardians. 25% mer skade på den er i mine øyne mer verdt enn Corrupting Strikes. Corrupting strikes er ikke en dårlig ability i seg selv, jeg har tro på en god dps økning, men til raiding begynner er ikke det mitt fokus. At jeg ikke har speccet Corrupting Strikes er også grunnen til at jeg ikke har speccet Dread Weapon. - Unholy soul er en nødvendig vei for å få Soul Strike. En lunged combo med soul strike gjør stor skade på det meste. For de som ikke vet hvordan du gjennomfører en lounged combo så kan vi ta et kjapt eksempel. La oss si du skal ta Swift Strikes combo rank 8, som er UR, UL, O, så trykker du i rekkefølge: Soul Strike, UR, UL, Lunge, O. Profit! - Hvorfor Burden To Bear og ikke Seeds Of Corruption når du speccer Soul Strike? Vel, det kommer sikkert til å endre seg med tiden, men hittil så er det ikke mange som fokuserer på sånt gear, og derfor ser jeg ikke vitsen. Resten av builden skulle være rimelig logisk General: - Grunnen til at jeg tar Natural Protection i stedet for Toughness er fordi jeg har endel gear med Physical Invurnability, og fordi jeg sliter mer med casters enn melee for øyeblikket. Uten physical invurnability og høy evade vil du bli rasert av andre melee om du ikke spiller dønn riktig, så ta det med i tankegangen. - Liker Second Wind mye, men ikke nok til å putte 5 poeng for å halvere cooldown. Noen PvP tips: - Om motstanderen springer, så vil du pga lag og den ekstremt korte rekkevidden på daggers ha problemer med å treffe selv om du er rett i ryggen på vedkommende. Om du har spilt en druid i WoW, så vet du hva jeg mener. Ta derfor å bruk Crossbow til å snare vedkommende enn å bruke all din stamina til å ta igjen vedkommende. Noe veldig få er klar over er at stats på våpen i et våpensett du ikke har aktivt, IKKE teller. Har du f.eks en crossbow med +2% fatality +7 dexterity, så vil du ikke få denne bonusen om du ikke har dette våpen settet oppe. Du kan ikke få fatalities med ranged våpen uten combo, noe du ikke har som Assassin. Ta dette med i betrakningen når du velger ranged våpen. - Bruk pots generøst og mat generøst. Mat er dønn billig, det er ingen unnskyldning for å ikke bruke de. Pots er også veldig veldig billig. Kjøp ikke nødvendigvis den høyeste ranken når du er under lvl 60 (du har som oftest lite penger da). Endret 1. juni 2008 av bamsefar Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kvalitetsposter fra deg Bamsefar. Lærte en god del, takk for det. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Bamsefar jeg er overasket over at du ikke har points på agile minds. Denne er nok veldig viktig etterhvert når du skal gjøre større bosser. Har man bruk for aglie mind i pvp foresten? er det noe classer som har fears eller charms? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Nok igjen en kvalitetspost fra bamsefar! Lærer stadig mer om Assassin, men kan du/andre si noe mer om lounged combo? Når lærer man det, og hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Bygde meg et build nå. tror det blir bra. ting må jo selv sakt prøves, men blir noe lignende av dette. Jeg prøver i grunne bare å kjøre så mye dmg som mulig. I raids kommer jeg til å bruke masse slow death strike, impled life, lethargy og grim corruption. Kommer også til å bruke mye skill points på sublety slik at jeg ikke får mye agro når jeg gjør så mye dmg som kommer ut fra swift strikes til slutt http://feats.goonheim.com/assassin#t0t1a5b...1t2a5b5d1f1g1j3 Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Er det noe bonus til å legge mer en ett feat poeng i Escape Artist? Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Er det noe bonus til å legge mer en ett feat poeng i Escape Artist? DEt vil jeg da tro. sjansen får at du Escaper blir vel større. har kun et poeng nå og er ikke vedlig ofte jeg escaper. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg gjør det ofte i PvP . Uansett tror jeg du må ha fle points in den får å komme deg lengre ned i feat treet. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Men jeg har ingen planer om å gå lengre ned i det treet.. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Men jeg har ingen planer om å gå lengre ned i det treet.. nei da så. Aglie minds tror jeg blir viktig, men veit ikke. Uansett så syntes jeg selv at vis jeg først bruker points på en abilety så vill jeg at det skal være fult. Liker at jeg kan "stole" på en abilety Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ble lei meg når jeg leste på det offisielle forumet i dag, er så mange bugs som faktisk angår klassen min. Har alltid slitt med stealth, kan kun bruke det om natten hvis ikke ser fiender meg på lang avstand.. Anyway, viser seg at hide er ødelagt. Altså, uansett hvor høy skill du har i det så blir du ikke noe bedre til å gjemme deg, nedenfor skal jeg skrive noen punkt som ikke fungerer. - Basestats fungerer ikke som ed skal. Si man får items som adder +2 strenght så vil det ikke har noen ting for deg å si. Dexterity og de andre fungerer heller ikke som de skal. Dvs at så sant man ikke har armour som spesifikk add'er + (x) HP så har det ikke noe å si stats messig om du går naken eller med den armouren. Tror du meg ikke kan du teste ut selv - Endurance, skulk, run speed fungerer ikke - Stealth er bugga til 1000.. sjeldent jeg faktisk kan stealthe, og når jeg først kommer i stelth ser fienden meg på lang avstand. Les det offisielle forumet, alt står der. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Mer poeng i Escape Artist øker sjansen, men med hvor mye har jeg ingen anelse om. Til Dexterity faktisk gjør det den skal (den øker ikke Evade eller Attack Rating for Daggers for øyeblikket, noe den skal) så holder jeg meg til så mye evade jeg kan få gjennom feats. Savner konkret informasjon av hva ekstra poeng gjør fra Funcom sin side i slike feats. Atleber: Jeg farmet på slutten av 60 tallet en god del Main System og The Catacombs i Noble district hvor jeg testet ut Agile Mind, men i alle mine tester så fungerte den ikke. Aclippe (sp) og sistebossen i Catacombs charmer og fearer i den rekkefølgen. Ikke EN gang resistet jeg. Har prøvd i etterkant med Avatar of Death, det fungerte heller ikke. Om disse to sine CC er spesielle, om featene er ødelagt eller om det rett og slett ikke skal fungere i PvE vil jeg ikke spekulere i, men per dags dato har den null nytte for meg. I PvP vet jeg bare om necro og dark templar som har hver sin aoe fear og Assassin med Death Graze som er 50/50 stun/fear. Charms vet jeg ikke om noen som har, men rett meg gjerne, det hjelper oss alle. Ellers liker jeg builden din Atleber, vi er mye enig i en Corruption build. Såvidt jeg vet så har Impede life bare effekt på naturlig health regen, ikke noe healing eller den slags. Bruker den selv i de tilfeller hvor jeg vil ut av combat og inn i hide for å inn nytt sneak-attack. Da vil du selvfølgelig ikke at motstanderen skal regenerere mens du kommer deg ut av combat (noe som ofte ikke er så enkelt). Hva slags effekt den har i PvE er jeg ikke sikker på. Såvidt jeg vet så regenerer ikke mobs naturlig mens de er i combat. Tror det er en ren PvP combo, men jeg er ikke skråsikker. Vimsi: Jeg hadde en skrivefeil jeg rettet opp i, jeg mente selvfølgelig Lunge, som er et tier 7 feat i Corruption du får en 1 min ability av. Det gjør slik at ditt neste angrep (kan være combo eller vanlig slag) gjør 25% ekstra skade og 100% sjanse for offhand attack. Det som er viktig her er å ikke aktivere Lunge før du bare har siste angrepsretning igjen før comboen kommer. Jeg nevnte det i min forrige post, men jeg tar det gjerne igjen i en ny Swift Strike Rank 8 demonstrasjon (grunnen til at jeg drar fram Rank 8 er fordi det er den siste ranken med bare 3 angrepretninger og uten noen LL eller LR retninger som er vanskelig å få av i PvP i mine øyne) Feil bruk av Lunge: Lunge,UR, UL, O Feilen her er at Lunge blir brukt på UR, og hvis daggerskaden ville normalt være 100, blir den 125 for akkurat den retningen. Riktig bruk av Lunge: UR,UL, Lunge, O Det som skjer her er at Lunge blir brukt på Overhead attack, som aktiverer comboen. På denne måten blir hele comboen forsterket. Dog du får bare ett offhand attack uansett. Endret 3. juni 2008 av bamsefar Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 The Very End: Ja, mye er galt. Veldig mye. Hide i dagslys er totalt på jordet ubrukelig, de som drar inn realisme fortrenger åpenbart store deler av spillet som er langt mindre realistisk. Hide burde fungere bedre i dagslys, absolutt. At hideskill er ubrukelig er derimot feil, i alle fall delvis. Jeg lagde meg et hide gear, som ga meg 120+ hiding for å teste om det hadde noen effekt. Nå er hide i dagslys rimelig.. tja, hvordan skal man si det, lotto. Jeg mener at det var en forskjell. Vi burde derimot få bedre informasjon om hvordan hide virker, og hvor mye +1 hide har å si i % sjanse for å bli oppdaget. Nå er det vel meningen at systemet skal være rimelig avansert, med tanke på at lyd er med i bildet, men det blir for dumt når både jeg og en Guardian blir oppdaget samtidig i dagslys. At Strengt ikke har så mye å si er noe som det står ganske så klart i manualen, men man skulle forvente at staten som skal fungere for oss, dexterity, faktisk fungerte. Nå skal det sies at hele statsystemet har store problemer. Det er ikke bare dexterity som ikke fungerer som du selv sier. Leste en post på General Forum hvor en hevder han kunne bevise at Skulk og Run Speed fungerte. I følge hans formler var det veldig små forskjeller mellom 0 poeng og fullt ut. Endurance har jeg ikke hørt noe om, så jeg går bare ut i fra at det ikke fungerer heller. Jeg skal ikke si at man må forvente slikt fra et nytt spill, da jeg forventer at slike ting ikke går igjennom, men det er ikke gamebreaking for øyeblikket. Spillet er likevel fantastisk, når du først har kommet deg forbi grindehelvettet som lvl 50-80 er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå