Gå til innhold

SE W910i - software

Anbefalte innlegg

kort intro:

nettopp kjøpt min første mobil med mp3 funksjon og første gang jeg forsøker å synkronisere mot pc.

Mål:

1. synkronisere min adresse / tlf liste på pc med telefon.

2. kopiere litt musikk i mp3 format til telefon

3. kopiere lydbøker (språkkurs) til telefon

4. laste ned podcast fra internett og kopiere til telefon.

metode:

internett: lastet ned siste versjoner av :

- SE pc suite v. 3.2

- SE media manager v 1.1

- SE update service

koplet pc + tlf med usb inngangen og innstallerte 3 program. Så langt alt ok.

Kjørte update service: alt så greit ut unntatt feilmelding helt på slutten om at "noe" gikk galt. Tlf tilsynelatende ok likevel. Ingen forklaring gitt på feilen eller metode for å rette opp.

Koplet til tlf pånytt: får valg mellom 4 tilkoplingsmodus, velger telefonmodus som skal være universalmoduset. De andre alternativene er mediehåndtering og masselagring jf videre nedenfor. (utskriftsmodus ikke interesse).

Det går greit å synkronisere adresseboken fra pc, men den velger kun IE express, ikke thunderbird. Så da måtte jeg eksportere adresser derfra først til IE express. Fikk med masse grums i oversettelse, så æøå måtte legge inn pånytt.

Så kommer problemene:

Går greit å overføre foldere med mp3 fra pc. men jeg vil ha lydbøker og podcasts også. I telefonmodus kan alt overføres ved bruk av filbehandling og alle filene dukker opp i telefonen når jeg slår den på etterpå.

Men alt er lastet inn som musikk, med album. Ingen podcasts har havnet på rett sted, ingen lydbøker har havnet på rett sted: dvs i de forhåndsinnstilte folderne i Walkmanprogrammet på telefon.

Jeg går videre: starter programmet mediahåndtering. Det finner ikke telefonen. Slår av telefonmodus og starter modus for mediehåndtering. Fortsatt dukker ingen telefon opp. Prøver pånytt med modus for masselagring, og vips der kommer telefonen. Er det noe i de to andre modus som jeg ikke lenger har tilgang til under dette moduset?

Podcast. Har bare hørt om fenomenet. Vil prøve. BBC world service høres spennende ut. Må bare først innstallere itunes og quicktime for n-te gang. Deretter må disse unyttige greiene lese min mp3 samling pånytt. X antall Gig leses og noen timer senere kan jeg fortsette.

Feed-alternativene i SE media manager er få, men jeg ser at det er en parasitt på itunes, så itunes begynner å bli interessant likevel. BBC world service stengt på første forsøk. men dagen etter våknet det til live, og episode lastet ned. I alle fall i itunes...

kopler på tlf igjen og restarter mediamanager. Finner der filen i folderen til itunes og forsøker å "dra" den ned på telefonfolderen som heter podcast. Glem det. Forsøker å høyreklikke, velger det åpenbare alternativet "transfer" og ser at noe skjer.

Etter endt nedlasting koples telefon fra, og glad konstaterer jeg at filen i alle fall er på plass i telefonen. BBC world service er nå logget som artist under musikkfolderen. Folder for podcasts er fortsatt like tom. Hallo??

Kopierer over x antall episoder av språkkurs, tysk, fransk og russisk :-))

Vil selvsagt ha dette som "lydbøker" under alternativene i walkmanprogrammet. Like selvsagt; komplett umulig å få til. Det blir vanlige musikkfoldere det også.

Foreløpig resultat:

Alt lar seg kopiere fra pc til telefon, men ikke ved hjelp av programmene til SE slik de formentlig skal benyttes, og viktigere: for en nybegynner er det tilsynelatende umulig å få kopiert filene til rett katalog / folder i telefonens katalogstruktur slik at filene dukker opp på rett sted i walkmans tilsynelatende fine og fancy meny.

Foreløpig konklusjon:

1. SE media manager versjon 1.1 klarer ikke lese telefonen i modus for mediehåndtering.

2. Filsutrukturen i telefonen er for godt skjult til at jeg klarer å legge filene på rett sted. Det fancy walkmanprogrammet blir derfor litt for mye en kulisse uten innhold.

Hvis noen ser noen åpenbare feil jeg gjør, tar jeg i mot alle hint med takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

javel. ingen svar. da var vel det ord-onani. kort : hvordan få en "podcast" til å havne på rett sted i walkman - menyen? hvilken folder skal jeg kopiere de til? Ditto for "lydbøker". alt er jo mp3 allikevel. men så lenge jeg ikke kan sortere på typer av mp3 filer, så er jo menysytemet tøv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...