Gå til innhold

[AoC]Den lille Conqueror tråden

Anbefalte innlegg

etter å ha lest på en del forum har jeg funent ut at guarded frenzy feat gir maks 30% minde def penalty. Dvs at penalty blir da 70% i stedet for 100%. Hmm jeg er veldig usikker her på om det i det hele tatt er forsvarlig å gå for frenzy til leveling og grinding. Frenzy er kanskje noe man bør respecce til når man er lvl 80 og dps'er i raids. 70% mer skade er ganske heftig...vitsen med å kunne bruke heavy armor blir på en måte litt borte da.

Testet i går på lvl 22..sloss mot mobs som var lvl 21-22. Frenzy fungerte riktignok bra mot enkle mobs, men så snart det ble 2 og 3 så kunne det fort bli altfor farlig.

Dette med frenzy fikk meg på en måte til å føle meg som er barbar hehe...men jeg velgte jo conqurer fordi jeg nettopp ville tåle mer enn barbarer. Men men...får teste litt mer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man tanke velger man defensive stance.

Skal man banke dritten ut av flere mobs på rundt din egen level velger man ikke å bruke stans.

Skal man ta noen enkle quest eller det er en annen tanker, går man helst i frenzy stance for å ta mest skade.

Lenke til kommentar
etter å ha lest på en del forum har jeg funent ut at guarded frenzy feat gir maks 30% minde def penalty. Dvs at penalty blir da 70% i stedet for 100%. Hmm jeg er veldig usikker her på om det i det hele tatt er forsvarlig å gå for frenzy til leveling og grinding. Frenzy er kanskje noe man bør respecce til når man er lvl 80 og dps'er i raids. 70% mer skade er ganske heftig...vitsen med å kunne bruke heavy armor blir på en måte litt borte da.

Testet i går på lvl 22..sloss mot mobs som var lvl 21-22. Frenzy fungerte riktignok bra mot enkle mobs, men så snart det ble 2 og 3 så kunne det fort bli altfor farlig.

Dette med frenzy fikk meg på en måte til å føle meg som er barbar hehe...men jeg velgte jo conqurer fordi jeg nettopp ville tåle mer enn barbarer. Men men...får teste litt mer..

Du tenker litt feil!

Om du slår i normal eller def stance, gjør du mindre skade. Ergo 1-3 mobs får da mer tid til å gjøre mer skade på deg. Du bruker tid på å downe, og like lang tid på å rest'e.

I frenzy bruker jeg 3 sekunder på en mob 2 lvler høyere enn meg...

Selvsagt speecet jeg imp furisious strike, siden det er en utrolig hardslående combo.

Lenke til kommentar
Hvordan skifter jeg til "normal stance"? Eneste stancene jeg har er defensive og frenzy. Savner en stance midt i mellom.

Finner heller ikke noe "normal stance, defensive tar alt for lite dmg og med frenzy tåler man ikke en dritt.

Savner mellomtingen - iallefall imens jeg skal levle opp.

Lenke til kommentar
Uh, det er jo bare å gå ut av Frenzy/Def. Trykk på hotkeyen for den stancen du allerede er i for å gå ut av den, og tilbake til en helt nøytral stance uten penalties eller bonuser på stats.

Takk, fungerte fint. Rart jeg ikke har prøvd å gjøre det før, da jeg har prøvd mye for å komme ut av Defensive/Frenzy. Menmen fungerer nå.

Lenke til kommentar

Jeg ser det er en del snakk om Frenzy og Defensive stance her, og hvilken specc som er go og levle i. Fra lvl 50 og oppåver blir det jo en del grinding. Jeg var uviten om min nåværende specc når jeg var lvl 50. Jeg sprang runnt i Frenzy stance å var DW speccet. Men en i guilden min ga meg en specc å prøve. Dette var i lvl 60-62. Den funker jæveli bra. Med speccen jeg hadde fra 1-60 kunne jeg ta maks 3 stk samtidig, men med den jeg har nå kan jeg ta 6-8 mobs som er 2-3 lvl høyere enn meg. (Ikke Casters) Mot casters er denne speccen ganske dårlig da. Men det er jo for det meste melee i AoC.

Link til speccen: Conqueror grind specc

Enjoy

Lenke til kommentar
Jeg ser det er en del snakk om Frenzy og Defensive stance her, og hvilken specc som er go og levle i. Fra lvl 50 og oppåver blir det jo en del grinding. Jeg var uviten om min nåværende specc når jeg var lvl 50. Jeg sprang runnt i Frenzy stance å var DW speccet. Men en i guilden min ga meg en specc å prøve. Dette var i lvl 60-62. Den funker jæveli bra. Med speccen jeg hadde fra 1-60 kunne jeg ta maks 3 stk samtidig, men med den jeg har nå kan jeg ta 6-8 mobs som er 2-3 lvl høyere enn meg. (Ikke Casters) Mot casters er denne speccen ganske dårlig da. Men det er jo for det meste melee i AoC.

Enjoy

Spennende, kan du utdype spillemåten i denne speccen? Fungerer den fra 30-60 for eksempel?

Lenke til kommentar

Enjoy

jeg ble også litt interisert i denne speccen, jeg sliter selv med å ta mer enn 2-3 mobs. Jeg kjører 2h i improved frenzy stance.

Kunne du fortalt litt hvordan du går frem når du dreper så mange mobs sammtidig? hvilke stance, attacks ,abilityes du bruker osv?

Lenke til kommentar

Håper på litt hjelp fra dere som har spilt MMORPG før, har anskaffet meg Age Of Conan for et par dager siden, mitt første MMORPG. Har bare spilt Oblivion tidligere, så har egentlig liten erfaring med RPG generellt. Har valgt meg ut en Conqueror, og er nå på level 17, strever meg mot level 20 slik at jeg kan komme meg vekk ifra Tortage.

Føler jeg blir hengende i Acheronian Ruins i evigheter, slaktende på picts for å skaffe meg xp, men det tar helt forjævlig lang tid nå i forhold til tidligere mtp å levle opp. Takler sjelden mer enn 2-3 picts samtidig som er lik level som meg, noen tips? Bruker comboer, og har fordelt featspoeng og abilitiespoeng noenlunde fornuftig (mener jeg), men ser her om at folk snakker om 2 og 3 "mobs" på én gang (med mobs mener dere gjenger, ikke sant?), noe som virker veldig far-fetched for min del. Gjør jeg noe fundamentalt galt, eller bare "bekymrer" jeg meg litt for mye? :p

Lenke til kommentar

En mob er en datastyrt fiende. Ikke en gjeng med datastyrte fiender. 3-4 mobs er altså 3-4 fiender samtidig, ikke 3-4 grupper bestående av 3-4 fiender hver.

Ellers syntes jeg Tortage gikk og fremdeles går veldig fort, og Acheronian Ruins skal ikke ta så fryktelig lang tid, selv om det blir litt fram og tilbake med Genzo og hun kjerringen fra Stygia. Gjør alle quests du kommer over, så du får med deg follow-ups og slikt. Selv grå quests gir ganske god XP, så det skal overhodet ikke være nødvendig å grinde picts på Tortage. Første gang jeg spilte gjennom Tortage kom jeg til level 22 før det tok slutt med quests.

Lenke til kommentar

Det kommer litt ann på mobsa for min del, men er dem samme level som meg så kan jeg fort slite om jeg får 3 på meg. Dette er på level 30-32. Mulig jeg har kjørt feile feats men men. En kamerat av meg som er guardian klarer lett 3 mobs på seg på samme level liksom, og jeg vet at han på ingen måte er en "skilled player". Kan hende jeg også må prøve en mer defensiv måte å fighte på. Greit nok at conq slår hardt, men vi tåler jo ikke akkurat allverden heller da:(

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke poenget med å ta 6-7 mobs samtidig med det overnevte feats treet...

Det tar jo minst like lang tid som frenzy 2-3mobs, om ikke lengre tid.

Dessuten er det meget sjelden du møter en gjeng på flere enn 2-3.. hva skal enn da med spec som tar 6-7 stk?

(ja, jeg har prøvd begge aktuelle specc's)

For de som liker å grinde xp, annbefaler jeg å sette alle skillspoeng i Recovery Stam/hp bars.

- speed

- endurance

- hide

- taunt

- osv

= wasted skills når det gjelder å lvle. Om du en dag når 80, så er det bare å respecce skillsa ved å holde inne ALT-knappen mens du trykker over skillsbaren.

Ved å legge alle skills poeng i recovery, blir feks frenzy stance en perfekt combo. Det tar meg 4 sec å få full hp+stam i rest modus, og har lagt merke til folk som ikke har invenstert i de skillza bruke minst 10++sec

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke poenget med å ta 6-7 mobs samtidig med det overnevte feats treet...

Det tar jo minst like lang tid som frenzy 2-3mobs, om ikke lengre tid.

Dessuten er det meget sjelden du møter en gjeng på flere enn 2-3.. hva skal enn da med spec som tar 6-7 stk?

jeg synes det er mer krevende og spennende å drepe flere mobs samtidig, enn å bare drepe en og en eller to og to.

en fin bonus er jo også at man får chain kills som gir bra med xp. 

jeg har også prøvd begge deler og jeg synes det går raskere å lvle når jeg har spec som tar 6++, har ikke regnet ut xp per time, men er iallefall mye gøyere. Men dette er jo da min mening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...