Rusma Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) For å gjøre en lang historie kort: Hva skriver jeg i "menu.lst" for å boote debian etch? Husker ikke hva som sto i debian sin menu.lst (default config). Kan noen poste sin config? Den lange historie: Hei, Jeg driver å knoter med ulike operativ systemer på en gammel data (60GB). Jeg installerte Debian Etch først. Brukte all plass (med partisjoner: /, /swap, /tmp, /var, /usr, /home). Takket ja til å bruke grub. Gjorde så /home partisjoen, og deretter "den cyan-fargede ext2 partisjonen" som alle linux partisjonene var inni (unntatt "/"), slik at jeg frigjorde rund 35GB. Installerte så FreeBSD 7.0 i den ledige plassen. Derfor ble nå freebsd MBR (det booter automatisk). Installerte Grub inne i freebsd (via ports). Grub klarer fint å boote freebsd. Der står det bla. annet følgende: # For å boote Freebsd title Freebsd 7.0 root (hd0,2,a) kernel /boot/loader Hva kan jeg skrive under dette for å boote debian riktig? Da booter jeg jo inn i grub på nytt (bare at den er i debian) Jeg tror det må være noe som dette: # For å boote Debian GNU/Linux Etch title Debian 4.0 root (hd0,0) initrd /boot/initrd.img savedefault boot Jeg vet ikke hvor feilen ligger. Endret 25. mai 2008 av illshit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå