unskulled Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Altså jeg har funnet ut at jeg vil ha noe annet enn en bærbar pc nå, og da vil jeg bygge en stasjonær pc selv, evt kjøpe deler og få noen til å bygge den for meg. Uansett så trenger jeg tips. Jeg har et budsjett på 10-14 000, og trenger en pc som drar store spill på nokså bra kvalitet, og som takler Adobe CS3 pakken uten problemer. (Photoshop, Flash, Illustrator også videre.) Er det noen her som kan sette opp en liste for meg over hva jeg trenger da? Den kommer også til å bli brukt en del til bilder og musikk, så stor harddisk er et must. Takk til alle som gidder å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du bør gå inn på prisguide.no og lage deg en handlevogn. Legg inn forslag til hovedkort, internminne, prosessor, skjermkort, hovedkort, harddisk, dvd-drev og evt. skjerm. Da lærer du kanskje litt mer enn at vi lager et ferdig oppsett til deg. Du bør satse på en to eller fire-kjerners proessor. Du bør også gå for et 64-bits-system, slik at du kan ha mange gb med RAM. Lenke til kommentar
unskulled Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Den er grei. Har Windows Vista x64 som er klar til å installeres, så det er ikke noe problem. Skal få satt opp en liten liste nå med en gang, så tar jeg imot all kritikk og ros som kommer Lenke til kommentar
unskulled Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Her har jeg slengt sammen noe. (Bokstavelig talt..) Men før dere slår meg ihjel, så vil jeg si i mitt forsvar at jeg er temmelig grønn når det kommer til innmat i en pc Ikke få sjokk Man lærer av sine feil, så værsåsnill å gi meg kritikk Lenke til kommentar
unskulled Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Er det ingen som kunne tenke seg og hjelpe/kjefte på meg? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Ville vurdert noe ala dette: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=39772 Skal du overklokke heavy så kan nok en TRUE kjøler være et bedre valg. Thermalright Ultra Extreme med en Scythe S-Flex vifte. Endret 19. mai 2008 av fflex Lenke til kommentar
unskulled Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Ser jo bra ut Men hva slags operativsystem bør jeg kjøre her? Og er det muligheter for å ta et annet, kanskje tøffere kabinett? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Vista x64 blir nok bra på den pc der. Og kabinettet er tøft Eg har slikt sjølv, og eg likar det i alle fall. Men smak og behag. Og det er fullt mogeleg å ta eit anna kabinett, berre opprett ei ny handlevogn sjølv med dei same komponenta men eit anna kabinett som du sjølv syns er tøft og likar. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Veldig bra forslag fflex har satt opp. Operativsystem er ikke så nøye bare du kjører 64bit. Er ingen problemer å velge et annet kabinett, du kan velge blant alle disse. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg synst du bør velge Antec Ninehundred, kjølig, stort og fint kabinett! Null problem å montere! Lenke til kommentar
unskulled Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Ville vurdert noe ala dette: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=39772 Skal du overklokke heavy så kan nok en TRUE kjøler være et bedre valg. Thermalright Ultra Extreme med en Scythe S-Flex vifte. Kan du gi meg en link til den vifta? Her er handlevognen så langt: Bedre? Lenke til kommentar
unskulled Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Takk, takk. Da har jeg den ferdig handlevognen her, og værsåsnill å si ifra om det er noe jeg mangler/trenger bedre av. Tusen takk til fflex for oppsett, og takk til Arne for tips om kabinett Endret 19. mai 2008 av unskulled Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du trenger vifter til TRUE. Men har sendt deg en PM. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Glad for å hjelpe. Blir et pent oppsett det der - forventer bilder av riggen når den evt kommer Endret 19. mai 2008 av fflex Lenke til kommentar
unskulled Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg får ikke bestilt delene før etter sommerferien, så det blir nok mye forandring, siden det sikkert kommer en del nytt til den tid Kabinettet kommer nok til å være det samme, så lenge jeg ikke finner noe jeg liker bedre Kommer til å poste en ny post angående dette når bestillingstiden kommer Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du fikk jo til og med en super PC under budsjettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå