Gå til innhold

Mitt første byggeprosjekt. Stasjonær overall pc

Anbefalte innlegg

Altså jeg har funnet ut at jeg vil ha noe annet enn en bærbar pc nå, og da vil jeg bygge en stasjonær pc selv, evt kjøpe deler og få noen til å bygge den for meg. Uansett så trenger jeg tips.

Jeg har et budsjett på 10-14 000, og trenger en pc som drar store spill på nokså bra kvalitet, og som takler Adobe CS3 pakken uten problemer. (Photoshop, Flash, Illustrator også videre.)

Er det noen her som kan sette opp en liste for meg over hva jeg trenger da?

Den kommer også til å bli brukt en del til bilder og musikk, så stor harddisk er et must.

Takk til alle som gidder å hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør gå inn på prisguide.no og lage deg en handlevogn. Legg inn forslag til hovedkort, internminne, prosessor, skjermkort, hovedkort, harddisk, dvd-drev og evt. skjerm.

Da lærer du kanskje litt mer enn at vi lager et ferdig oppsett til deg.

Du bør satse på en to eller fire-kjerners proessor. Du bør også gå for et 64-bits-system, slik at du kan ha mange gb med RAM.

Lenke til kommentar

Vista x64 blir nok bra på den pc der.

Og kabinettet er tøft ;) Eg har slikt sjølv, og eg likar det i alle fall. Men smak og behag. Og det er fullt mogeleg å ta eit anna kabinett, berre opprett ei ny handlevogn sjølv med dei same komponenta men eit anna kabinett som du sjølv syns er tøft og likar.

Lenke til kommentar

Takk, takk.

Da har jeg den ferdig handlevognen her, og værsåsnill å si ifra om det er noe jeg mangler/trenger bedre av.

Tusen takk til fflex for oppsett, og takk til Arne for tips om kabinett :)

Endret av unskulled
Lenke til kommentar

Jeg får ikke bestilt delene før etter sommerferien, så det blir nok mye forandring, siden det sikkert kommer en del nytt til den tid :p

Kabinettet kommer nok til å være det samme, så lenge jeg ikke finner noe jeg liker bedre :p

Kommer til å poste en ny post angående dette når bestillingstiden kommer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...