Gå til innhold

Kamera til sportsbruk - skating

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og ser igjennom noen sider på amerikanske butikker. Lillebror skal kjøpe seg kamera, og kriteriene er egentlig ganske enkle:

1. Det skal ikke være noe lite pussy greier. Ikke noe 2 x 2 cm handycam.

2. Det skal ikke overskride 7000,-

3. Det skal ha mini DV.

Og evt. HD om det er mulig! Jeg har lett litt, og funnet frem til denne

Er dette noe å kjøpe?! Hovedbruken skal egentlig være filming av skating, hvor ting kan skje litt fort så det er viktig med høy FPS. Fisheye hadde og vært greit og blitt henvist til. Hvordan man bruker det, hvorfor man bruker det osv.

Takker på forhånd for all hjelp!

Endret av Kanuca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kameraer tar i 50-60 fps og det skal være plenty til actionfilming. Det er ingen kameraer som kan ta kontinuerlig høyere fps i den prisklassen, så vidt jeg vet. Sony HDR SR11/12 kan ta 240 fps, men det er kun i tre sekunder og uten lyd. Dessuten koster den for mye.

Det kameraet du refererer til lagrer på harddisk. Du skal vel ha MiniDV?

http://www.camcorderinfo.com kan du finne gode omtaler med tester, bilder og brukerkommentarer. Jeg er litt usikker på hva du er ute etter. Du vil ikke ha noe som er lite og hendig, men et som tåler juling? Vidvinkelobjektiv (fisheye) kan kjøpes som ekstrautstyr og vil gi en veldig stilig og god fartsfølelse av slike scener.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

"Et stort og kraftig" får du ikke for NOK 7000. Husk også at USA bruker NTSC. På enkelte kamera som er HDV, feks. HV20, kan du i USA filme i 24P/60i. Hvis 3:2 pulldown er et problem for deg, ville jeg i så tilfelle gått for EU-versjonen av HV20 (gjelder jo også HV30) hvor det er 25p/50i som gjelder (2:2 pulldown er jo ikke et problem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...