Gå til innhold

Flere problemer med CSS

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med at bakgrunnen på #innhold ikke vil strekke seg helt ned: http://mkgalla.kihlmedia.no/. Noen som vet hva det kan komme av?

Jeg må bare legge til at koden er forferdelig stygg, men weblærern min vet ikke hva CSS er, så det skulle gå fint!

Flytta den transperente hvite bakgrunnen til #innhold, istedenfor å ha den i #wrapper, men alikevel vil den ikke strekke seg ned.

Merk at jeg har ikke sett siden i verken FF eller Opera, siden kravet er at den bare skal være kompatibel med IE6, som vi bruker på skolen.

I tillegg sliter jeg med at når jeg setter margin-top: 10px på #melding (boksen med all teksten), registrer ikke IE det, men FF gjør det. Er det noen som vet hvorfor?

Det er også noe rart som skjer nederst i FF. Innholdet forsvinner fra 50px (eller no) opp fra bunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer er at thumb elementene dine floater og vil derfor ikke utvidde størrelsen til innhold elementet. Den enkleste løsningen ville vært å ha en <div style="clear:both;"></div> på bunnen rett før du avslutter innhold diven. Er usikker på om du må sette widht til 1px eller noe for å få dette til å funke. Litt stygg løsning, men funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...