Gå til innhold

2 staute karer på 17 mai i bunad

Anbefalte innlegg

Stemmer på en måte. Med D70 og oppover kan man bruke den interne blitsen som utløser uten at lyset fra den synes i eksponeringen. Dette er en CLS-implementasjon i kamerahuset.

Men hvis man bare skal bruke blitsen som en "dum" slave, kan lyset fra en hvilken som helst annen blits utløse den hvis man bruker slaveutløseren jeg linka til eller den tilsvarende innebygde funksjonaliteten i SB-800. Imidlertid vil lyset fra den interne blitsen bli synlig i bildet, så dermed blir det ganske stygt uansett.

Det er i alle fall sånn jeg har forstått det, jeg har ikke prøvd selv så ta det med en stor klype salt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk. ka blitz tror du eg har brukt her? Den innebygde? vel, da får du tippe igjen.

Ikke undervurder gulv som bounce-point om det går fargemessig...

Undervurder gulv som bounce-point. Alt lys som kommer nedenfra og opp virker unaturlig og man får en veldig hollywood-skrekkfilm følelse av lyset.

Lenke til kommentar

"Imidlertid vil lyset fra den interne blitsen bli synlig i bildet, så dermed blir det ganske stygt uansett."

Du kan slå av den interne blitzen, så det bare sender signalet. Men blir fortsatt med litt (div ikke nok til at det har noe å si for lyset i bildet, men akkurat nok til at du får en ekstra catch light i øyet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...