Gå til innhold

2 staute karer på 17 mai i bunad

Anbefalte innlegg

For at dere ikkje skal tro at jeg kun er opptatt av skyggesiden i samfunnet. Disse to tok jeg bilde av igår, på spørsmål om jeg kunne.

Jeg ønsker først og fremst kommentarer på lyset. Utrykket synes jeg er bra. Her har jeg ikkje brukt vanlig blitz midt i trynet, og jeg er ganske happy med lyset!

post-148423-1211142340_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synst kanskje du får frem litt lite detaljer i bunaden?

Men ansiktet er fint? jeg kan godt boste bunaden mer, men gadd ikkje redigere bilde i stykker, noe jeg har en stygg tendens til!!!!

Shadow/highlights er tingen her, omtrent slik:

post-7280-1211143224_thumb.jpg

Lenke til kommentar
takk k-ryng, men eg likte faktisk min versjon bedre her. Men bilde ble varmere, og bunaden kom bedre frem!
Vet ikke hvordan skjermen din er, men på min (nokså brukbart kalibrerte) er bildet ditt altfor mørkt etter min smak, omtrent hele bunaden forsvant i ingenting... Det er forøvrig vanlig at ukalibrerte skjermer er altfor lyse...
Lenke til kommentar
Synes godt du kunne lagt til navn og tlf nummer til hver av guttene..! yummie! :D;)

Her er det noen som liker gutter i bunad ja.. hehe

Så on topic: Gjorde lite at klærne var så mørke, en så nok til at man skjønte det var bunad de gikk med. Fint lys!

Lenke til kommentar
Det ble litt for mye "snapshot" preg over det der for min smak. Greie utrykk og allright innramming, men noe særlig mer enn det er det nok dessverre ikke.

Det er nok det det er også ser du. Men de fikk se bildet på skjermen, og uten at eg legger for mye vekt på det, var de veldig happy selv. Men jeg sikter selvsagt høyere!

Lenke til kommentar
Jeg synst kanskje du får frem litt lite detaljer i bunaden?

Men ansiktet er fint? jeg kan godt boste bunaden mer, men gadd ikkje redigere bilde i stykker, noe jeg har en stygg tendens til!!!!

Shadow/highlights er tingen her, omtrent slik:

post-7280-1211143224_thumb.jpg

Du må nok gjøre det selektivt hvis du skal få et noenlunde greit resultat...

Lenke til kommentar
Joda, men det er grenser for hvor mye arbeid jeg gidder å legge i andres bilder... Poenget var først og fremst å hente frem detaljer jeg synes burde komme frem i bildet - som ikke var for mørke i utgangspunktet.
Lenke til kommentar
Joda, men det er grenser for hvor mye arbeid jeg gidder å legge i andres bilder... Poenget var først og fremst å hente frem detaljer jeg synes burde komme frem i bildet - som ikke var for mørke i utgangspunktet.

Ja, selvfølgelig.. :)

Lenke til kommentar
Men snapshot vet eg ikkje om eg trenger å være enig i. Snapshot for meg er dårlige facebook bilder, og mener du at dette inngår i det?

Tja, kan godt si dette hadde gjort seg greit på facebook. Vil vel strengt tatt ikke si det er så mye mer. Det er på en måte litt for flatt og kjedelig til å være noe .. mer.

Lenke til kommentar
Men snapshot vet eg ikkje om eg trenger å være enig i. Snapshot for meg er dårlige facebook bilder, og mener du at dette inngår i det?

Tja, kan godt si dette hadde gjort seg greit på facebook. Vil vel strengt tatt ikke si det er så mye mer. Det er på en måte litt for flatt og kjedelig til å være noe .. mer.

Jeg er igrunnen enig, men det finnes også dårligere bilder på fjesboka.

Lenke til kommentar

Jeg er igrunnen enig, men det finnes også dårligere bilder på fjesboka.

Det er helt klart, og jeg sier ikke på noen måte at det er ett dårlig bilde. Men at det er noe mer enn ett vanlig snapshot sliter jeg med å se. Beklager :)

Lenke til kommentar

Ditto. Problemet ligger nok i eksponeringen, komposisjonen, fraværet av dybde (flatheten i bildet) og for mange forstyrrende elementer i den ellers så svarte bakgrunnen. Bunadene blir for mørke, og bildet er i sin helhet undereksponert ganske kraftig. Komposisjonen er alt for midtstilt, trang og kvadratisk. Det finnes ikke dybde i bildet - noe som kan fungere i enkelte tilfeller. Her synes jeg ikke det fungerte i det hele tatt, og stiller spørsmålstegn ved hvor tilsiktet denne effekten var fra fotografens side. Lys og andre lignende (forstyrrende) elementer i bakgrunnen kunne med fordel vært fjernet (f.eks. ved kloning, hvis fotografen innebærer denne kompetansen - eller i eksponeringsprosessen), da de trekker for mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...