Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kunst og hånverk oppgave

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Hei,

Jeg har en oppgave der jeg skal vise forandring i ulike sjangermaleri. Jeg har lyst til å vise hvordan malerne malte bilder fra veldig lenge siden til nå. Altså:

Rennesansen:

Barokken:

Romantikken:

Realiismen:

Impresjonismen

Modernismen:

De seks ulike "sjangerne"\epoker. Men jeg finner ikke bilder av kvinner som har blitt malt av kunstere i hver epoke. Jeg håper at noen her kan hjelpe meg. Jeg vet at jeg ikke forklarte godt, men jeg håper at alle forsto det jeg egentlig mente.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898
Det ville vel vært mest nyttig å finne kjente malere fra de forskjellige periodene og google etter bilder fra dem. Og det skal være bilder av kvinner?

Det kan være bilder av kvinner. Altså forandringer etter hver epoke. Hvordan kvinnene ble malt etter hver epoke. Eller bilder av jeus, flere bilder av han etter hver epoke. Men jeg finner ingenting...

Lenke til kommentar

Du burde søke på de forskjellige periodene(på engelsk) i google. Jeg fant masse da jeg prøvde.

Romantikken,nasjonalromantikken(se på norge og frankrike) og barokken er veldig "pyntet" og overdådig.Men i romantikken ville de male den "ville naturen" framfor noe konstruert.Nasjonalromantikken: Folk fløy rundt i bunader hele tida, og hadde ikke hull i sokkene, og i frankrike-revolusjon

Klassisismen, realismen og rennesansen(michelangelo,L.da.Vinci) er mer realistisk.

Impresjonismen:Vincent van gogh osv(frankrike)

Modernismen er vanskelig, det er egentlig en blanding av masse rart, men pleier å være mer psykologisk og "ekkel" etter min mening.

Det er noa av det jeg husker. Jeg vet ikke hvilket skoletrinn du går(10 kl?) men jeg er sikker på at du kan finne mer om disse på biblioteket eller på internett. Jeg vet ikke hvor "stort" prosjektet er.

Ble litt kort dette her, men du kan se hovedtrekkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...