Zealo Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg har nettopp fått meg et ATI Radeon 8500 fra XpertVision. Bestilt fra http://www.databutikken.no Prøver og kjøre 3DMark2001 men den quitter bare MITT i benchmarkinga. Noen som veit ka problemet kan være ? PLZ gi meg respons, for det er SIKKERT en eller anna fyr som har samme problema som meg. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Fortell først om hvilket opperativ system du kjører alt av maskin vare,hva er skjerkortet klokket til hva er spenningen på ram/cpu,overklokker du? Det er mye letter å hjelpe til hvis du kan fortelle litt om dette.Når det er nevnt så er det en del med samme problemet som deg. Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Nei jeg OCer ikke... (ikke enda iallfall) Har Win98se. 1x FA311 Netgear 10/100 Mbits ethernett. Soundblaster PCI512 Radeon 8500 Athlon XP 1700+ Western Digital 80 GB 7200 rpm EPoX 8KHA+ håper du kan finne noe svar på d.. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Vel det jeg vet som er sikkert er at Epox er veldig kresen på Psu`en,har samme hovedkortet selv.Hvis du har en Mother board monitor hadde det hvert fint hvis du leste av spenningen på 5v+ da hovedkortet henter spenningen til Cpu`en fra denne.Det jeg måtte gjøre for å få min maskin stabil var å øke spenningen til minne helt opp til 2,9v + at jeg disablet Pci delay Transaction,skal ikke si at sistnevnte gjorde utslaget men verd et forsøk. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 -kremt- Har lagt merke til hvor mange som allerede sliter med Radeon 8500 korta etter som de blir tatt i bruk. Ikke så mange kort solgt i Norge enda og mange sliter. Ikke vet jeg, kanskje jeg tar feil. Synes bare det er noe dere bør ha i tankene når du skal velge grafikk kort. Den der "bare drivene til ATI blir bedre så... har jeg hørt i minst 2 år" Kanskje jeg kjøper ATI selv, får se hvordan det utvikler seg. Ytelsesmessig (8500) sammenlignet med TI 500 er det i alle fall dødt løp. Rune Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg har ei 350w PSU fra http://www.microplex.no (et eller anna enermax et eller anna) den har to vifter iallfall.. husker bre ikke navnet Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Kina bill Du kan ikke legge skylda på 8500 for alt, noe er sikkert dens feil. MEN hvor mangen er det som har problemer med Epox hovedkort, etter det jeg ser er det en god del!!!! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Det at mange sliter med Radeon 8500 er bare tull bare se hvor mange flere som sliter med Nvidia og Det 4 driverne,søk og du skal finne. Når det gjelder Enermax så har jeg en 431w selv som jeg måtte modde før jeg kunne bruke den på Epox`en fordi 5v+ falt for mye.Prøv og øke spenningen på cpu og minne først for å se om det blir noen forskjell. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Robin B skrev: Det at mange sliter med Radeon 8500 er bare tull bare se hvor mange flere som sliter med Nvidia og Det 4 driverne,søk og du skal finne. Hvor mange Nvidia TI 500/TI200 kort er blitt solgt i forholdt til ATI Radeon 8500 i Norge, skal vi tippe at forholdet er 95/5 fordel Nvidia, om ikke enda mer. Som jeg skrev, la oss nå se hvordan dette utvikler seg, når da Radeon 8500 blir tatt skikkelig i bruk. Rune Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 OMG e dokker HELT teit ? Det var IKKE dette jeg ba om ! jeg ba om HJELP ikke en "god DAMN" diskusjon ! Men ! Nvidia når du snakker om Ti200 OG Ti500 så er du DUM ! For du gir Nvidia TO merker mens ATi sitter med ET ! Akkurat som om jeg skulle skrive : Abit leder nu med 95/5 forran Asus med sine KG7 og KR7 i forhold til Asus sitt K7M ! Viss man måler ATi sin stolthet opp mot Nvidia sin stolthet så viser d seg at ATi er MEST SOLGT ! Radeon 8500 er MER solgt en Ti500 ! Men når d gjelder Ti200 og Radeon 7500 er Ti 200 KLAR vinner ! SÅ HOLD KJÆ*** ! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Nå mente jeg ikke bare Norge men den diskusjonen er jeg ikke med på.Skriver for å hjelpe så vi prøver å holde språket på et normalt nivå.Vil ikke ha et Forum som vi hadde tidliger før dette. Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Det var ikke deg jeg siktet til. Den andre tullingen. Han derre Runefyren ! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Er klar over det Zealo ønsker bare ikke noen krangel med noen her,så hvis noen skal påstå noe bør de bakke det opp isteden for å slenge påstander. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Krangel?? Det er utrolig hvor hårsåre dere ATI gutta er. Tåler ingen kritikk i det hele tatt. Skrev jeg noe objektivt negativt? Nei da, bare det jeg subjektivt har bitt meg merke i, at en god del allerede har probz med 8500 korta her. Om jeg er tulling, ja det sier også kompisene mine. Er bare slik :-> Rune Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Er ikke hårsår,men jeg synes ikke den tråden du staret hadde noe med hjelp å gjøre i det hele.Kom heller med noe produktivt som kan løse problemer. Hvis det er noen som lurer så er jeg ikke pro Nvidia eller Pro Ati bare en lykkelig Ati Radeon 8500 eier med Epox. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Robin B sa: Er ikke hårsår,men jeg synes ikke den tråden du staret hadde noe med hjelp å gjøre i det hele.Kom heller med noe produktivt som kan løse problemer Du har helt rett. Var ikke denne posten jeg skulle poste under, oppdaget det nå. Hater selv når jeg får idiot postinger som ikke hører til temaet. Har skjelt ut slike personer selv, nå er jeg altså en av dem. Se bort i fra mine tidligere poster ang denne post strengen og lykke til. Sorry!!!! Rune Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Du kan jo altids prøve siste beta-driver fra Rage3D. Jeg går ut i fra at du har lagt inn 4in1 og DirextX 8.1... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå