Gå til innhold

[AoC]Temple of Mitra


Anbefalte innlegg

Hei, vurderer og spille PoM. Men da har jeg mest lyst til å spille som en ren healbot. lurer på om det er mulig i det hele tatt i AoC.

 

Hvordan er healing/dps fordelingen i instancer. Må man gjøre mye dps eller healer man nesten hele tiden?

 

ca 50/50 heal/dps vil jeg si, det er ikke alltid at hele gruppen står samlet, så man må ta å kaste cone healen to ganger for å nå alle før man kan gjøre dps igjen.

 

Og ja, jeg savner skikkelig healbotting :( hvis tanken(e) er i ferd med å då og du har allerede brukt den store heal'en med 60sek CD, er det bare å håpe at knockback/stun osv er nok til at ranken ikke dør. I WoW (fy ord!) kunne jeg spamheale og gruppen ville stort sett overleve :p

 

I praksis betyr det at grupper gjerne tar 2-3 healing klasser fordi ingen healere er gode nok til å solo heale. Og da mener jeg forskjellige healing klasser da HoT's fra samme klasse ikke "stacker".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så til min generelle PoM erfaringer. Level 1-20 er ikke mye å skryte av, mob dreper deg fortere enn healene dine healer deg, så drep dem fort og bruk CC!

 

Level 20-40 er en drøm, her er PoM skikkelig kraftfull, drepe 4-5 mobs på samme level er bare morro.

 

Level 40-50, her fikk ihvertfall jeg begynne å føle "preste levling" tendenser slik jeg er vant med fra wow, maks to mobs på samme level, og castere/huntere er vanskelige å ta mer enn 1 om gangen. Begynnende mana problemer.

 

Level 50+ leveling går Treeegt, drepe 1 mob om gangen, kanskje to, kun gjøre gule/grønne quest - styr unna oransje/røde, bare hodebry. Må faktisk ta en del pauser for å bygge opp mana. Prestefølelse også i innstanser, mobs 1-shotter deg og tankene suger like mye på å holde agro som før :p Noen ting endres aldri!

 

Er nå level 53, og angrer litt på at jeg ikke valgte Tempest of Set, som ser ut til å være svært bra å levle rundt level 40-50.

 

Håper på at levlinga blir noe bedre enn den er nå, 1-50 gikk på en uke, men ser ut for at 50-80 vil ta ca 4 uker med denne hastigheten. Bruker ca 5 timer per level, som er omtrent det jeg har av spilletid hver dag.

 

Men for all del, jeg tror/håper klassene er bedre balansert på level 80 enn ved levling.

Lenke til kommentar
snip!

 

Nå er jeg bare lvl 33-34, men er hittils enig i det du sier.

 

Tips til dere alle:

* Kjøp mat som buffer! Helt fra starten bør dere kjøpe dere som øker health / mana / stamina. Disse varer 1 time og koster bare 10 tin som er ingenting. F.eks på lvl 20 så øker man med ca 95 mana, 65 health og 90 stamina. DISSE STACKER MED HVERANDRE! Så kan bruke alle samtidig, men bare en fra hver kategori (health, mana, stamina). Som sagt koster det ingenting og utgjør faktisk endel.

 

* Potions er geniale! Potions er MYE bedre enn på WOW og anbefales sterkt. F.eks en lvl 20 mana potion lader 30 mana per 2 sekund i 60 sekunder. Når det også har gått 60 sekunder og effekten er borte kan du bruke en ny. Det beste av alt er at disse også STACKER med hverandre! Så du kan bruke en health, mana, stamina potion samtidig. Dette utgjør en helt utrolig forskjell og bruker jeg en vanlig mana potion så er jeg i stand til temmelig lett å drepe en elite/boss fiende helt alene. Har vært i flere kamper med elite/boss som varer i 3-5 min, men p.g.a mana potion klarer jeg å unngå å gå tom for mana.

 

På lvl 30 øker mana potion med 50 mana per 2 sekund. Du kan også kjøpe blå potions og på lvl 30 gir en mana potion ca 300 instant mana og 150 mana per 2 sekund i 60 sekunder. Bruker du både en slik health og mana potion er jeg sikker på man blir MINST dobbelt så sterk i PvP. Hvis jeg hadde brukt en slik så klarer jeg aldri å tømme meg for mana. Problemet er at disse er rådyre og koster flere sølv så man må omtrent blakke seg helt for å få råd til disse. Derimot vanlige potions med 50 mana per 2 sekund på lvl 30 koster få copper så koster ingenting. Lvl 1-20 potion er også mye billigere så kan kjøpe disse fint fra starten.

 

Jeg kjører nå ingenting i feat på mana regeration. Går jeg tom for mana (stortsett enten ved elite/boss kamp eller når jeg tar veldig mange fiender etterhverandre) så bruker jeg bare en potion og ting går helt fint.

 

Som sagt er jeg bare lvl 33-34 så jeg vet ikke hva som skjer når jeg når lvl 50+, men for hver 10 lvl så øker effekten på disse potions veldig mye. Mulig det blir ett problem når man blir lvl 50+ at disse potions ikke er sterke nok, men hittils har jeg så god margin at 40+ går glatt.

 

* Healing er ett problem! Siden mye av healing er HoT(healing over time) og radiance som har bra instant heal har lang cooldown så dør man som oftest p.g.a man ikke får healet seg selv siden det er fortsatt cooldown på healing spellsa. Som jeg har nevnt over så bør man kjøpe seg potions, en healing og mana potion hindrer både health og mana problemer KRAFTIG. Som sagt så stacker disse med hverandre og koster veldig lite.

 

Lance of Mitra ANBEFALES på det sterkeste (de fleste vet nok dette). For det første tar denne flere på en gang, men den også healer deg og gruppa. Hvis du oppgraderer denne fullt er denne bare litt svakere enn smite, men healer deg temmelig bra og sørger ofte for at du og gruppa holdes i live. Uten denne kan du/gruppa dø fort siden alle healing spells har merkbar cooldown. Husk å oppgradere til divine lance så du healer de andre i gruppa også.

 

* Ett poeng på Cleansing fire. Jeg oppgraderte denne først fullt ut, men så at den forbedres bare med 5% for hver feat (25% totalt). Denne tar ganske lite skade fra før, så jeg synes det ikke var noe merkbar forskjell. Jeg tok heller de 4 andre poengene på holy vengance.

 

* Improved rebuke! Rebuke liker jeg veldig godt, den bruker veldig lite mana, kun 0.5 sek casting time og tar ganske god skade. Anbefales og oppgradere denne.

 

* Revivication! Denne er utrolig bra, da denne trigger Emanation of life når noen slår på deg. Emanation of life er en litt dårlig versjon av wave of life, men siden denne trigges automatisk når noen slår på deg så er denne helt genialt. Som sagt føler jeg at healinga er det første problemet (ihvertfall når du bruker mana potions) og da når denne trigges omtrent hele tiden når noen slår på deg er genialt. Kommer noen andre spillere og stunner deg så blir denne trigget med engang og da mens du er stunnet så healer den deg og andre i gruppa.

 

* Gå for dps! Hvis man bruker potion så er mana ikke noe problem. Jeg har tatt 10 poeng på lance of mitra og divine lance først, og deretter gått over til vengenace feat treet. Gått deretter for ting som gir mest DPS.

Sånn skal mitt feat tre se ut i rekkefølge som jeg har satt / skal sette poengene.

 

Feat tips til priest of mitra

 

Divinity

Lance of mitra (5 / 5) Bra spell, men blir virkelig bra på Divine lance når den healer

Divine lance (5 / 5) Ofte utgjør forskjell på liv og død da den healer deg og gruppa med temmelig mye. Sacred lance utgjør så lite så føler ikke det er verdt det

Vengenance

Improved smite (5 / 5) Helt grei, men må ha denne for å komme lengre ned

Cleansing fire (1 / 5) Bra spell, men føler ikke oppgraderingene er verdt det

Holy Vengenance (4 / 5) Utgjør ok ekstra skade, men mest for å komme lengre nedover. Bedre enn å oppgradere cleaning fire.

Improved rebuke (5 / 5) Liker veldig godt rebuke siden det er god skade og bruker lite mana. Å senke recharge med 2,5 sek er merkbart

Revivication (3 / 3) Utrolig bra siden den gir deg HoT (healing over time) når du blir angrepet. Når den er maks så gir den deg healing omtrent hele tiden

Hit har jeg kommet

Glowing radiance (2 / 3) USIKKER! Øker skade etter du har kastet radiance, vet ikke hvor mye, men bruker jo radiance endel. Mulig holy conquest er bedre, får prøve ut.

Purification of Mitra (2 / 2) Gjør at du bruker litt ekstra mana, men gjør også at wave of life og emanantion of life utgjør en aoe (area skade). Har blitt nerfa, men skal visstnok fortsatt være temmelig bra. Husk at revivication gjør at emanantion of life trigges ofte og hver gang denne trigges vil du gjøre skade. I tillegg bruker en jo wave of life ganske ofte også og da vil denne også gjøre aoe. Hvis en ikke har mana problemer er dette soleklart valg, med mana problemer så vet jeg ikke, men tror den er verdt det uansett.

Glowing radiance (3 / 3) Sette siste poenget her for å komme lengre ned

Searing light (1 / 1) Gjør at radiance også gjør en aoe skade, ser ikke ut som denne bruker ekstra mana så temmelig klar

Mitras Searing eye (1 / 1) USIKKER, har ikke prøvd Mitras searing eye så vet ikke

The light within (1 / 1) Gjør at Revivication også trigger Emanation of life på gruppa, siden det er bare ett poeng er denne temmelig klar

Improved mitras searing eye (3 / 3) USIKKER, spørs på hvor bra Mitras searing eye er

Violent exorism (1 / 2) USIKKER, spørs på hvor bra Mitras searing eye er

//Guiding hand of mitra har en cooldown på 5 min, å senke denne til 3,5 min ved 3 poeng ser jeg ikke helt poenget med. Det er veldig sjeldent at en kamp varer i over 3,5 min uansett så du får bare brukt denne en gang uansett.

//Empowered hand of mitra er også ganske ubrukelig synes jeg. Du bruker vanligvis 0,5 sek å kaste den og senke denne til 0,1 sek er ikke vits. Det tar 3,5 min mellom hver gang du kan kaste den uansett.

Guardian spirit (5 / 5) Gjør at du summoner en guardian som gjør skade når du/dere blir truffet. Healer istedet hvis den ikke har fått mulighet tiul å gjøre skade. Virker som denne ikke kan bli drept og siden den da øker DPS er den nok ganske bra.

Vengeful guardian (5 / 5) Øker magi og fysisk skade som den utgjør, vet ikke hvor mye men siden jeg først har gått for guardian spirit så er nok denne verdifull

Manifestation of Mitra (1 / 1) Har jo ikke prøvd denne, men siden den gjør at du utgjør mer skade samtidig som den healer deg så vil jeg tro denne er temmelig bra. Den hjelper også soldiers slik at noen av skillsa dems har større effekt.

Arch guardian (1 / 1) Også healer gruppa istedetfor bare presten, bare ett poeng så sikkert verdt det

Divinity

Spiritual feedback (5 / 5) Øker DPS etter Wave of life

Purification (3 / 3) USIKKER, men øker DPS

Wrath of mitra (2 / 5) USIKKER, men øker DPS

Blessing of mitra (1 / 1) USIKKER

Vengeful blessing (2 / 2) USIKKER, men hvis jeg går for Blessing of mitra er den nok verdt det

Condemnation (1 / 1) USIKKER

Wrath of mitra (1 / 5) Bare for å komme lengre ned, har allerede satt to poeng, så setter ett til.

Improved repulse (3 / 3) Er denne jeg hovedsaklig har jobbet meg ned for, elsker repulse og bruker den ofte. Ekstra skade på denne er nok verdt det uten at jeg vet for mye.

Empowered repulse (2 / 2) Denne gjør jo at fiendene bruker lengre tid for å komme til deg igjen siden du knocker dem lengre vekk. Ekstra tid for å holde fiender/spillere i avstand fra presten er gull verdt!!

 

Link til builden

http://conankave.com/kave_calc/priest_of_m...000000000000000

 

Den builden jeg har satt opp nå er hovedsaklig dps og solo/group healing build. Dette går kraftig utover på kostnad og på mana regeneration. Så stortsett alt av redusering av mana kostnad samt høyere mana regeneration har jeg unngått. Som level 33-34 har jeg lite mana problemer, og hvis jeg har det så er som sagt mana potions redningen da jeg kan bruke dette hele tiden og de koster lite. Det er såpass god margin at jeg vet jeg ihvertfall ikke får problemer inntil lvl 50. Hvis jeg får problemer da så får jeg respecce. Likevel øker effekten av potions såpass mye for hver 10 lvl så tviler sterkt på at dette blir ett problem rundt lvl 50 heller, men lvl 60-80 har jeg ikke peiling på å uttale meg om.

 

Det er 7 poeng igjen på builden som jeg postet. Disse er jeg usikker på men lurer på om jeg skal fortsette ned til høyre i divinity treet med Holy Surge (øker crit chance), Overwhelming Light (øker crit chance) og sannsynligvis ett poeng på Exorism (tar bort fear/charm) på gruppa. Så blir jeg enda mer dps aktig.

 

Husk at du kan sette endel mana regeration på abilities også. Så hvis du ikke setter det på feats og får ett problem kan du sette det der.

 

Husk at dette er mine erfaringer og er ikke noe fasit. Men som lvl 33-34 funker dette hittils veldig bra og siden jeg klarer å ta elite/boss alene på samme lvl så tror jeg ikke den er altfor dårlig. Jeg kan også stortsett pulle minst 5 stk på engang uten problem.

 

Husk at inntill lvl 20-25 så er healinga elendig hvilket gjør at lance of mitra enda viktigere. Likevel inntill lvl 15 så healer ikke lance of mitra så da er det like greit å ikke heale i det hele tatt siden du healer kanskje 2-3 HP med wave of mitra per tick (som er ingenting).

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Hva synes dere om Lance Of Mitra (Og alle forbedringen)? Er den verdt det? Har den trent, men bruker den lite.

Vurderer å untraine alle featsene for å gå over til vengenace, men er usikker på om jeg trenger Lance'en fra Divinity eller ikke.

Lenke til kommentar

Fra AOC forumet:

 

 

<Preface>

My char is a 80 PoM on DE-Aries, my guild is a small PvP-only guild composed of very skilled players.

Everything is written from a PvP point of view. I don't care about PvE.

If feedback (and general complaining about underpoweredness ) is not supposed to go here, move plz ..

</Preface>

 

 

We have been told that PoM would be the "CC & Heal"-class. However, I do not feel that this is currently true. A lot of our CC is useless due to extremely long cast times or reuse times and our basic heals are weaker then the ones ToS/BS have.

 

 

Lets take a look at our CC. Here is what we have:

 

Single Target Stun: 2s cast, 5s duration, 2m CD.

ToS gets a .5s cast, 5s duration, 45s cd. Why? This Spell is, no doubt, useful, but the long timer lets us use it only ONCE per fight. This is not enough when doing 6v6. I can disable the enemy ToS with stun and the Demo with fear until my melees are in range, but thats it. I can not prevent a single character from wrecking havoc on the red bars in my party window anymore. Aren't immunity timers supposed to prevent chain-CCing? Why do we need the long cooldowns on single target spells? DAoC had the same immunity timer system and non-instant CC had no cooldown at all. I'd really like to hear an explanation for why we need long timers here ..

 

Single Target Fear: 2s cast, 6s duration, 2m CD.

Same as our stun, a nice spell that lets us disable one target. Once per fight. The run-away component is silly, making the duration of the CC 12 seconds, as the one feared has to run all the way back and possibly adding mobs meanwhile. I'd love to see all fear effects working like stun, but breaking on damage. Less frustration, more watching your AE spells.

 

Blind: 12% chance to miss, 1.5s cast, 20s duration, 1m CD.

Can this even be considered a CC? When I was PvP'ing in a group, there were 3+ melees on me, all the time. Blinding ONE of them, for 10%, does literally NOTHING but shorten my life expectancy due to standing still and casting. I understand that this spell might be intended to be used in raid encounters in a rotation to lower the mobs dmg, but can we at least get an (PB)AE or shorter CD/shorter casttime/longer duration/better effect on the spell to make it worth casting in PvP?

 

GTAE Snare: 50% Snare, 3s cast, 15s duration, 1m CD.

3s cast. Three seconds casttime. THREE SECONDS CASTTIME. Like .. WHAT? How are you supposed to cast this while under focus or hit someone running? On top of it, this spell costs a whopping 725 mana, which is about 1/4 of my bar and the snare breaks on damage. Compare this to ToS GTAE root: 30s cd, 1.5s cast, 10s duration, ~350 mana. Who wins? Please make this spell instant, castable on the run, or 0.5-1.5s casttime with lower manacost, so we can use it to escape the train or catch runners, or make the snare unbreakable. This is the one spell that needs fixing over anything else. Do it. Please.

 

PBAE Knockback: 2.5s cast, 15s CD

2.5s casttime is VERY long. So long that you will not hit any player that is not CC'd. They simply run away from it.

Why 2.5s casttime? Of course this is because of the damage component. I can understand that much. However, the damage component is a problem. PoMs are starting to see the use of certain damage enhancing talents. I oneshotted a lvl 78 healer for 4500 noncrit damage. This WILL get nerfed. When you do so, please lower or remove the damage of Repulse and make it 1-1.5s casttime or instant cast. Maybe change Improved Repulse to reduce the casttime, instant at 3/3.

 

(Talent) PBAE Stun: 5s duration, instant, 2m CD

This spell is fine. I actually hit what I want to hit because it is instant cast and it is not overpowered because of the cooldown and requires me to be in melee range. Truly an OH SHI- button.

 

 

All in all, our CCs are(/feel) inferior to other classes spells. Please take a look at the cast and recast times. Or tell me/us your reasoning for the current values.

I do know that there are talents to improve CC in Vengeance, however, this tree is largely useless in group PvP. Most talents just give damage boosts or damagespells, the supporting Spirits are on long timers and seemingly designed with PvE in mind. There is nothing in the tree to help healing.

Can we get Holy Surge/Overwhelming Light swapped with Determination/Relentless Faith?

 

 

 

Healing:

 

We get no talents to improve our basic heals' healing. ToS and BS do.

 

Light of Mitra costs, according to my combat log, 38 mana on cast, even though the tooltip says nothing about this. The stamina gain is very low when compared to BS Force of Nature or Conq Spells. The duration itself is very low, too. If LoM would tick stamina for the whole duration of the wave, I could live with the current values, but as it stands right now, LoM feels useless with its +17*4 ticks.

 

WTB Radiance stacking from two different PoM for better groupability..

 

Blessing of Mitra: Gives a 1m debuff like burstheals, but has a 2m cooldown. WHY? Do you want to force raids to bring 2 Divinity PoM per tank?

Can we get a 30s or less cooldown? I do not want thousands of once-per-fight skills. PvP is not scripted and calculatable like PvE, sometimes we have to use certain skills, but can't due to cooldowns. This really diminishes our utility.

 

Hand of Mitra. Oh how I hate this skill. Activate it at anything lower then 30% hp and you will die to mobs/players who are hitting you through it, because they have already started their swing/cast animation, even though the damage has not been dealt yet. Could it be possible to fix this spell to actually grant immunity as soon as the cast finishes?

 

Lance of Mitra. I like the idea of the spell, but the 2.5s casttime somehow kills it for PvP. You need to target someone to cast, if the target runs towards you/to the side, you will no longer hit that wonderful clump of enemies you carefully positioned yourself in front of before. I'd REALLY love to see this spell work like our cone heals, just fire it in front of you and it hits everything in it's way. This change wouldn't really affect PvE, as mobs are pretty much static anyway, but let us heal our teammates in PvP without having to rely on the enemy not moving, making Lance a very nice spell that gives us additional controlled healing, which we currently lack, and therefore making us better healers then ToS and BS in PvP. No cooldown would be nice, too .

 

 

It would be nice to see some talents that improve our Cone/Groupheal to heal more then BS/ToS to make PoM more desirable as a "pure" supporter with ToS/BS as a secondary utility+dmg healer. If we get this and our CC improved, I'd have no problems keeping my group alive in PvP, even against larger unorganized numbers. You do die very quickly against focussed fire at the moment, however..

 

 

 

General/Other Stuff:

 

You get demounted too easily by damage, demounting manually is SLOW, you can't hope to survive if someone jumps you while you are mounted.

 

Empowered Hand of Mitra makes HoM instant, Determination reduces HoM's casttime by another 25%?

 

Armor of Faith has a 5m duration. Can we get this up to 1h like the other buffs? Recasting it is a PITA, especially when grinding. It can still be cancelled by rightclicking for those who are not Divinity specced or have suicidal tendencies.

 

Reciprocal Healings tooltip suggests that you need a PoM to wave you, but it does work with BS and ToS. Needs tooltip update.

 

Clarity of Mind. This spell is a pain to use, it is too unresponsive when you have Holy Accession. Cast Smite with HA active, press CoM, finish Smite, CoM won't activate.

Why can't we activate (non-damage) instant casts while already casting?

 

Loading Screens fade out, you can already move before it completely disappears. Can we get an option to toggle the fading on/off for those of us with better PCs?

 

Can we PLEASE get a teleport-function (with casttime) at the graveyards? People are suiciding to rez-port for faster travel and Spellweaving's primary use is to die quickly ..

 

Please dont make the mistake of balancing a game that many play for PvP around PvE content.

 

Please don't implement mechanics to prevent any kind of PvP on the PvP servers (This includes corpse camping and grey ganking). Yep, I'm looking at you, Shield of the Risen. People can rez at different graveyards. People can call for help to remove the griefers. Please don't fix something that players can fix for themselves. This is supposed to be Mature PvP, not Hello Kitty Online. Let us have PKs, Griefers and Antis and form a community. Let the Antis punish Griefers by graveyard camping them. Let the Griefers graveyard camp the poor greys.

If you absolutely have to implement something, make SotR scale with deaths, first 1s, second 2s, etc. until you can safely use your 5s-teleport to get away, but not instant safety for both griefers and victims.

I really don't care what you do on PvE servers, but PvP servers should be harsher then your average WoW-PvP realm ..

 

Nerf Repulse bombs after you buff CC. kkthx.

 

 

 

This is what I personally feel is wrong at the moment and has to be fixed. If all of those changes I suggested went in, we'd probably be overpowered invincible CC-machines, but I do hope to get some buffs in the future to make us a true "CC & Heal"-class, that is better at it's specialities then the other healers, who have way more damage then us in return.

 

PoM is a fun class to play and challenging in PvP. You can do miraculous things if you play perfectly, winning 3v6 for example is very much possible. Our damage is low, but enough to help your group nuke through enemy heals, truly giving us an active role in combat. With more CC, the class would exactly be what I expected.

 

 

Long post is long. English is not my first language, sorry. Thanks for reading.

-Elaeli

Lenke til kommentar
Slitter med mana hvis jeg figheter mot mange, noen tips?

eller må man bare drikke mye poitions ?

 

Kommer mobs 1 og 1 sånn veldig tregt skjønner jeg at du går tom for mana, men kommer de mange på deg, kjør på med WoL og EoL (Ikke undervurder dine healing egenskaper), samle alle rundt deg. Lance of Mitra (Improved, ett hakk ned i feat treet, 10 points til sammen) vil treffe så og si alle rundt deg og heale deg nok til at alt dør. Er det for mange mobs, kjør en rebuke, få mest mulig mobs mellom deg og target, kjør på med LoM.

Dette koster klart mana, men igjen, du får mye kills for mana'en :p

 

Men med max points i mana recovery eller hva det heter (husker ikke!!!) tar det ca. 4 sekunder å bruke skillen [Rest] for å få full mana igjen. Null problem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...