Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny "headunit" til bilen

Anbefalte innlegg

God kveld

Har nå kjøpt meg ny bil (alle sier: Gratulerer :w00t: Jeg sier: takk takk) og nå trenger jeg litt musikk i bilen. Er det noen her som har noen forslag på gode cd spillere til bil?

Burde jeg kjøpe en vanlig spiller eller kjøpe en sånn spiller med flipp skjerm?

Den jeg har hatt i bilen nå er en Pioneer DEH-7900UB. Men vil helst ha en spiller med litt mer grafisk på skjermen og med farger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den jeg har hatt i bilen nå er en Pioneer DEH-7900UB. Men vil helst ha en spiller med litt mer grafisk på skjermen og med farger.

Opp til 3000kr.

Du vil altså bytte ut din 4000,- spiller med en til 3000,-? :huh:

Jeg har forresten samme Pioneer spilleren som du har i bilen din nå.. Synes den er helt genial jeg.

Lenke til kommentar

Opp til 3000kr.

Du vil altså bytte ut din 4000,- spiller med en til 3000,-? :huh:

Jeg har forresten samme Pioneer spilleren som du har i bilen din nå.. Synes den er helt genial jeg.

For meg er det en 1500kr spiller ;) Kjøpt til innkjøpspris via jobben.. Men synes den er så kjedelig. Lyst på en spiller med fargeskjerm. Men ellers er den spilleren helt grei, har ingenting å klage på

Har vurdert å kjøpe meg en ny spiller av samme type til den nye bilen, men vet ikke helt

Lenke til kommentar

Tja... For 4000kr får du ikke rare flip skjermen, eller hva det nå var du sa. Den vil jo til gjendgjeld være morsomere, og mer spennende. Men lyden kommer til å være dårligere, siden mye av lyd komponentene i spilleren vil være gjort dårligere for at det skal bli skjerm i den.

Lenke til kommentar
Tja... For 4000kr får du ikke rare flip skjermen, eller hva det nå var du sa. Den vil jo til gjendgjeld være morsomere, og mer spennende. Men lyden kommer til å være dårligere, siden mye av lyd komponentene i spilleren vil være gjort dårligere for at det skal bli skjerm i den.

Ja, det er jo sant. Kanskje jeg bare skal ha en vanlig spiller. Har hørt at alpine spillere har fin og god lyd. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Har ikke hørt på noen annen Alpine spiller enn den jeg har.

Og den har jeg ikke noe å utsette for.

Utrolig klar og fin lyd.

Det er en CDA 9855, mao: litt dyrere spiller enn det du er på utsikt etter.

Men hvorfor må du egentlig bytte spiller, når du neppe finner noe bedre for 3000???

Lenke til kommentar
Men hvorfor må du egentlig bytte spiller, når du neppe finner noe bedre for 3000???

Er søstra mi som skal ta over gamle bilen med anlegget. Og for at ho skal slippe å drive å styre med anlegg og alt det så ga jeg ho alt som var i bilen

Lenke til kommentar
Ja da ble saken litt annerledes.

Du får ikke ett nytt super tilbud via jobben din da?

Og evt. hvilke modeller kan du velge blandt?

Jeg kan alltids kjøpe samme spiller til samma pris. Vi tar inn Pioneer og Kenwood på jobben, så er de spillerne jeg kan velge mellom. Og om vi ikke har akuratt den spilleren jeg vil ha på lager eller i bestilling så kan jeg bare ringe pioneer/kenwood å be de sende en.

Edit:

Hva med denne pioneer spilleren?

DEH-P700BT

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Vel får du innkjøpspris så stiller jo saken seg litt anderledes.

Hvis du er ute etter god lyd ville jeg gått for DEH-P88RS-II. Den har også USB tilkobling så du kan ha en harddisk i handskerommet eller lignende med alle mp3'ene dine på. Men det kjenner du vel forsåvidt til fra din forrige spiller når jeg tenker meg om. :wee:

Er blåtann også viktig for deg så er DEH-P800BT et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter god lyd ville jeg gått for DEH-P88RS-II. Den har også USB tilkobling så du kan ha en harddisk i handskerommet eller lignende med alle mp3'ene dine på. Men det kjenner du vel forsåvidt til fra din forrige spiller når jeg tenker meg om. :wee:

Jeg synes DEH-P700BT er penere enn DEH-P800BT

Lenke til kommentar

sikker på at den takler harddisk? mener å huske vi prøvde det i bilen til en venn a meg med den spilleren uten hell. veit det ikke funker på de fleste kenwood og en del alpine når vi prøvde i Racket på den lokale stereobutikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...