Cpt. Abusive Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 har aldri smakt på sushi jeg har dritlyst til å smake Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er det Sushiresturanter i Stavanger området? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Vet om en, men de hadde elendig meny. Jeg spurte hva slags fisk det var, og han fyren bare "vel.. litt av hvert. Litt forskjellig." Nordmenn burde ikke jobbe med sushi. Lenke til kommentar
TTM1987 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Skal ut å spise sushi på restaurant for første gang på fredag. Gleder meg skkkelig jeg har smak noe forskjellig, men det var frosent (fra meny) eller noe. Syntest det var ganske godt. Nå har jeg store forventninger til thing. vi skal da prøve oss på Dream Sushu i Drammen, noen som har bra erfaring derfra? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 smakte på sushi for første gang i går ( er i japan tsk tsk ) og må si at det var helt ok. litt uvandt smak til noe annet jeg har spist, men absolutt ikke vondt tang lukter forsåvidt ikke så godt Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Skal ut å spise sushi på restaurant for første gang på fredag. Gleder meg skkkelig jeg har smak noe forskjellig, men det var frosent (fra meny) eller noe. Syntest det var ganske godt. Nå har jeg store forventninger til thing. Bare som en OBS - sushi skal selvsagt være tint i det du spiser den, men all sushi skal ha vært frossen (-20 grader i minst ett døgn, norske helsemyndigheter anbefaler fem døgn). Dette for å drepe evt. bakterier i fisken. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Den sushien du kjøper i frysedisken på Rema(osv), hvordan er den? Type 1.2.3 lag selv. De har fått sushi på en rest. her i byen nå. Endelig. Jeg har aldri smakt ekte sushi før!! Har kjempelyst til å prøve Endret 1. juni 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Et tips til de som lager sushi hjemme: kitchn.no har salg på Mac Yanagiba (eller sushi/sashimikniv for folk som ikke er inne i japanske knivnavn ) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 I dag er den internasjonale sushi-dagen, jeg oppfordrer alle til å markere det på høvelig vis! Lenke til kommentar
Chelsea FC Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hvor mye kalorier inneholder Sushi? Spiser vel et stykke over 15 biter totalt. Da det meste er laks og resten er Maki. Har hørt at en bit laks-sushi består av 50 Kcal. Som betyr at du bør holde deg godt innenfor 10 biter hvis du skal spise noe annet den dagen... Men vet ikke om det er sant. Og hvor mye kalorier inneholder Maki? Lenke til kommentar
Error Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Sist jeg sjekket skulle vel en voksen mann ha rundt 2000 Kcal på en dag Hvis en sushibit er 50 kcal kan du da spise 40 biter i løpet av en dag, og ikke 10. Endret 24. juni 2011 av Error Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Så hvor går jeg om jeg skal ha den beste sushien i trondheim? Lenke til kommentar
papirkutt Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg tror jeg har vært skikkelig uheldig alle gangene jeg har bestilt ål, jeg har smakt god ål en gang, alle andre ganger har den bare vært smakløs. Jeg synes sushi er den beste hangover maten i historien, å gå ut en søndagsformidag og få et brett med laks, tunfisk og smørfisk nigiri og tempura scampi maki, himmelsk! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hvordan er sushi på smaken i forhold til fisk tilbredt på normal måte? Har aldri vært noe begeistret for sjømat. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Så hvor går jeg om jeg skal ha den beste sushien i trondheim? Anbefaler Kyoto - Dronningens Gate 26.Ville kjøpt en tallerken for to der man får prøvd alt. Har ikke vært på den dyreste/beste. Den heter Sushi Bar - Munkegata 39 Endret 15. juli 2011 av thrice Lenke til kommentar
papirkutt Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Er det noen som har prøvd sushi på alex sushi? Er ikke det den beste sushien i norge i følge mange? Med priser som skulle tilsi at du burde få bitene servert på magen til en naken dame dyppet i gull? Lenke til kommentar
Pin up Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Tammy sushi på Tjuvholmen ved aker brygge anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Sist jeg sjekket skulle vel en voksen mann ha rundt 2000 Kcal på en dag Hvis en sushibit er 50 kcal kan du da spise 40 biter i løpet av en dag, og ikke 10. 2000 kalorier er for kvinner, ikke menn. Ellers, uten at jeg har vekt eller næringstabeller foran meg (bare kokkeutdanning) virker 50 kalorier kanskje litt mye. Tørr ris inneholder rundt 350 kalorier, og når man koker ris er det vanligvis 2 deler vann og 1 del ris. 100g tørr ris blir da 300g kokt ris, og 100g kokt ris får 1/3 av næringsinnholdet, altså rundt 117 kalorier. Risen stenkes i en eddik/sukkerlake, men jeg ser ikke for meg at det skal ha voldsomme utslag for kaloriinnholdet. Laks er forholdsvis fet fisk, og jeg mener å huske at det er ca. 15g fett og 16-17g protein per 100g, så ca. 200 kalorier, grovt regnet. Annet fyll pleier å være kalorifattige greier som agurk og gulrot, av og til avocado som er litt fetere. En maki pleier å være ca. 3/5 ris og 2/5 fyll, så ca. 150g per 100g. Har aldri veid en maki-bit, men de veier ikke 33g, kanskje 15-20 eller så. Ikke siter meg på dette, men det virker noenlunde riktig i mitt hode. Det er ikke fetende mat, akkurat. Lenke til kommentar
Error Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 En av de mer dyptgående sushi-analysene jeg har lest på en stund Det virker logisk, og jeg velger å tro på det, så da er det bare å spise sushi med enda bedre samvittighet fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå