Gå til innhold

En tråd for oss som elsker sushi.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Anbefaler Sushi House på Carl Berner. Fersk sushi, koselig sted og hyggelig betjening! Opplever ofte at asiatere kan virke sure, men her var de smørblide.

Om det er Sushihuset du mener så prøvde jeg det i går, etter å ha lest veldig mye bra om stedet, og det ble en voldsom nedtur. For noen dager siden kjøpte jeg og min samboer et par typiske takeaway-bokser fra Phero Sushi litt lenger oppover mot Sinsen, og det var kjempegodt. Smakfullt og deilig. Sammenlignet med dette smakte sushien fra Sushihuset veldig lite. Alle bitene måtte grundig dyppes i soyasaus før de egentlig smakte noe som helst, og det syns jeg blir feil. Det er jo ikke soyasaus man skal spise, men sushi.

Neste prosjekt er å smake sushi fra stedet rett nedenfor Phero, på hjørnet mot Trondheimsveien.

Lenke til kommentar
Hiver meg på og spør om noen kan anbefale en bra Sushi sted i Bergen, helst noen som har takeaway (elns).

Soho bak Magnus Barfot-kinoen eller Sumo ved Fotballpubben. Soho har iallefall takeaway, vet ikke med Sumo.

Er ikke mye imponert over nye Red sun (v/ Vågen fetevare), og Nama har bare blitt dårligere og dårligere på sushi siden de åpnet.

Lenke til kommentar

Noen steder som kjører ut sushi i Oslo eller noe? Eller blir en nødt til å smake sin første sushi fra Deli De Luca, noe som ser ut som er upopulært blant kjennere..

Jeg vet at 3venner gjør det, men ærlig talt så har jeg min tvil til kvaliteten og opplevelsen det kan gi. Så et (par) tips om steder hvor en kan kjøpe og ta med hadde vært strålende :) . Alternativt så blir det som sagt Deli..

Hmm, en annen ting. Hvordan smaker det, sånn ca? Noe å sammenligne med? Rakfisk? Kokt torsk? Kylling ... ?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en lag det selv greie. Kjøpte maki for det er det jeg liker best. Elsker smaken av risen og sjøgresset. Det var veldig lett, varm opp ris i microen, hell over noe edikk, slenge risen på sjøgresset og rulle i vei.

Vet ikke hva det er med andre men jeg liker ingefæren veldig godt. Og jeg bruker masse wasabi, må bare puste ut med nesen mens man tygger, ellers får du en nesesviopplevelse du ikke vil glemme.

Noen som vet hvordan man lager uten et kit? Kjøe fra ei innvandresjappe og mekke. Hva slags ris og den edikken. Risen ble skikkelig klissete og deilig.

Hvor kjøpte du det? Hvordan så det ut? Ble interessert :dribble:

Lenke til kommentar
Noen steder som kjører ut sushi i Oslo eller noe? Eller blir en nødt til å smake sin første sushi fra Deli De Luca, noe som ser ut som er upopulært blant kjennere..

Kjøp gjerne på Deli, etter min mening. Du får billigere og bedre sushi andre steder, men den er ikke så dårlig som alle med peiling skal ha det til. Etter min ringe mening smaker den ca. like godt som en del av sushien jeg har fått på ganske velrenommerte steder.

En ting som trekker litt ned at den sjelden er like nylaget som den du får på sushirestaurant, siden den ofte står plastinnpakket i timevis i en kjøledisk. Det ideelle er dermed å kjøpe akkurat når de får inn ny forsyning... kan jo sikkert spørre dem om denslags om du vil.

En fordel med å spise fra Deli de Luca først er at du da har noe å sammenligne med når du går til et sted du har fått anbefalt. Dermed finner du ut selv hvor stor forskjellen er, og du blir raskere i stand til å gjøre deg opp egne meninger om hva som er godt eller ikke godt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen som kjører ut, men veldig mange av de bra sushi-stedene har take-away. Jeg vet at Alex har det, jeg mener bestemt at Nodee også har det. Du kan hvertfall kjøpe Nodee's sushi på Bocata i Klingenberggata eller på Byporten, de er vesentlig bedre enn Deli sin, selv om Delis er helt ok.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Spiste sushi fra Grand Sushi i dag, så nå har jeg smakt en medium-meny fra alle tre sushi-stedene nær Carl Berner-krysset :p

Sushien var ganske bra - spesielt makien imponerte. Vil si at Phero rett over veien er hakket bedre, men det var i alle fall merkbart bedre enn Sushihuset. Savnet kongereke-nigirien, fikk smørfisk i stedet som default :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Spiste sushi fra Grand Sushi i dag, så nå har jeg smakt en medium-meny fra alle tre sushi-stedene nær Carl Berner-krysset :p

Sushien var ganske bra - spesielt makien imponerte. Vil si at Phero rett over veien er hakket bedre, men det var i alle fall merkbart bedre enn Sushihuset. Savnet kongereke-nigirien, fikk smørfisk i stedet som default :(

wut, noe som er bedre enn grand sushi?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om det er Sushihuset du mener så prøvde jeg det i går, etter å ha lest veldig mye bra om stedet, og det ble en voldsom nedtur. For noen dager siden kjøpte jeg og min samboer et par typiske takeaway-bokser fra Phero Sushi litt lenger oppover mot Sinsen, og det var kjempegodt. Smakfullt og deilig. Sammenlignet med dette smakte sushien fra Sushihuset veldig lite. Alle bitene måtte grundig dyppes i soyasaus før de egentlig smakte noe som helst, og det syns jeg blir feil. Det er jo ikke soyasaus man skal spise, men sushi.

Neste prosjekt er å smake sushi fra stedet rett nedenfor Phero, på hjørnet mot Trondheimsveien.

Å? Phero har jeg ikke spist på, så blir litt vanskelig å sammenligne, men da skal jeg ta meg turen dit neste gang for sammenligning.

Den på hjørnet heter Grand Sushi. Dit går jeg IKKE to ganger.

Lenke til kommentar
Sushi Huset Carl Berner <-- ligg unna. ikke bra.

Anbefaler Sushi House på Carl Berner. Fersk sushi, koselig sted og hyggelig betjening! Opplever ofte at asiatere kan virke sure, men her var de smørblide.

:ermm:

Jeg smakte sushi for første gang i jula, da jeg var i Los Angeles. NAM!! De hadde mange kjempegode typer på restauranten :) I tillegg hadde de sånne søte sushi-brett i butikken.

Likte nigiri best, med laks :D

post-101796-1236344607_thumb.jpg

post-101796-1236344601_thumb.jpg

Endret av Lise04
Lenke til kommentar

haha det ser ut som jeg og aidskake har forskjellig oppfatning om hva som er god sushi.

jeg liker grand sushi men ikke sushihuset carl berner, aidskake helt motsatt.

jaja, smaken er som baken, delt i 3.

kan komme med en advarsel til da, ikke bestill sushi fra spice. den smaker ingenting, kunne likesågodt spist ei brødskive.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...