Gå til innhold

Vanskeleg å komme inn i forsvaret?

Anbefalte innlegg

Phannyboy: Altså er du på hans alder. Akkurat som jeg er. Ifølge marinejegerkommandooffiseren på milforum.no så er det fullt mulig å komme seg igjennom synstesten selv om du har litt svakt syn.

Visst ikke at VG1 var det samme som VK2, men det er vel det da :p Det kan godt være MJK ikke stiller like strenge krav som FSK / HJK på det feltet der, men det er iallefall det som er kravet fro FSK :)

Av de to avdelingene du never er det mjk som er strengest når det kommer til syn(du må blant annet ha perfekt fargesyn, noe du ikke trenger i fsk). Det er helt riktig som herrbrun sier, man kan bestå synstesten med litt svakt syn, det du skal igjennom på opptaket er en helt vanlig synstest. Karakter 9 fra sesjon vil si at man har normalt syn, ikke perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phannyboy: Altså er du på hans alder. Akkurat som jeg er. Ifølge marinejegerkommandooffiseren på milforum.no så er det fullt mulig å komme seg igjennom synstesten selv om du har litt svakt syn.

Visst ikke at VG1 var det samme som VK2, men det er vel det da :p Det kan godt være MJK ikke stiller like strenge krav som FSK / HJK på det feltet der, men det er iallefall det som er kravet fro FSK :)

Av de to avdelingene du never er det mjk som er strengest når det kommer til syn(du må blant annet ha perfekt fargesyn, noe du ikke trenger i fsk). Det er helt riktig som herrbrun sier, man kan bestå synstesten med litt svakt syn, det du skal igjennom på opptaket er en helt vanlig synstest. Karakter 9 fra sesjon vil si at man har normalt syn, ikke perfekt.

Som sagt har sier eg bare det eg pratet med operatøren om, så det er hans ord jeg forkynner (om du vil:P). Det kan godt være du har riktig, noe jeg forøvrig håper siden synet mitt ikkje er 100% :p

Ang. Normalt syn så er ikkje gjennomsnittet i norge "9". Nedsatt syn er det majoriteten av den norske befolkning har, men eg skjønner hva du mener ;-) Det er forøvrig sant som du sier at FSK ikke stiller krav til perfekt fargesyn, men for å si det sånn så skal du være en SÆRDELES god kandidat for å komme igjennom å bli en FSK operatør dersom du har nedsatt fargesyn. Dette er fordi nedsatt fargesyn vil hindre deg i forskjellige roller innad FSK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...