Gå til innhold

Portfolio trenger kritikk (Knorozov Design)

Anbefalte innlegg

Da jeg er en student på en mediefag linje på videregående har jeg tenkt den tanken at jeg kan tjene litt penger på små bedrifter og privat personer som trenger en hjemmeside. Jeg har derfor laget en liten portfolio side på fritiden som jeg nå trenger kritikk på. Siden er fortsatt under produksjon, derfor er mange av sidene fylt med lipsum mens noen ikke det.

All kritikk er velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med valget av engelsk eller norsk? Har du som mål å få mange utenlandske kunder? Ellers tror jeg du bør revurdere fargevalgene dine. Svart mot grå bakgrunn og en orange skrift funket ikke her. Tror også jeg ville ha kuttet ned overskriftene dine. De er altfor lange.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg være dønn ærlig (Slik jeg som jeg ofte er..)

Skal du lage en nettside der basisen er sort, så burde du vite hva du holder på.. dessverre har du bommet kraftig her!!

Den røde skriften som skriker inn i øynene mine og måten du ukontrollert hiver inn tekst i forskjellige størrelser gjør at jeg føler meg kvalm og dårlig.

En annen ting jeg lurer på.. hvordan kan du kalle deg selv en "webdesigner" når du bruker en css template til layout, fyfy!

Sånn bortsett fra dette, så er designet kjedelig og uorginalt (noe som sier seg selv når du bruker en template/oppsett som sikkert er brukt 50000 ganger før)

Lenke til kommentar

- Du burde gjort mer utav typografien

- Generelt kjedelig design, det kunne til nøds fungert på en blogg - men en portofølje (som det heter på gamlemålet) skal selge deg. Den skal vise hva du kan, og overbevise kunden om at du er den rette til å designe siden deres, og da er ikke en kjedelig template veien å gå. Dette er jo i praksis bare en mørkegrå boks med oransje skrift og en kjedelig logo i samme farge som skriften.

For all del, sier ikke at du må ha masse flash, fancy script og grelle farger: det enkle er ofte det beste, men til en viss grad. For å dra frem et eksempel: siden til karen over meg er både stilig og enkel, men den skiller seg ut positivt med typografi og detaljer.

- Ellers forstår jeg ikke poenget med splash-screenen her - hvorfor ikke sette opp et PHP-script som finner ut hvor brukeren er fra, eller kanskje bare skrive hele mølja på engelsk? Ikonene virket også veldig Windows-XP-ish, og da mener jeg det ikke på en positiv måte.

:)

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
- Du burde gjort mer utav typografien

- Generelt kjedelig design, det kunne til nøds fungert på en blogg - men en portofølje (som det heter på gamlemålet) skal selge deg. Den skal vise hva du kan, og overbevise kunden om at du er den rette til å designe siden deres, og da er ikke en kjedelig template veien å gå. Dette er jo i praksis bare en mørkegrå boks med oransje skrift og en kjedelig logo i samme farge som skriften.

For all del, sier ikke at du må ha masse flash, fancy script og grelle farger: det enkle er ofte det beste, men til en viss grad. For å dra frem et eksempel: siden til karen over meg er både stilig og enkel, men den skiller seg ut positivt med typografi og detaljer.

- Ellers forstår jeg ikke poenget med splash-screenen her - hvorfor ikke sette opp et PHP-script som finner ut hvor brukeren er fra, eller kanskje bare skrive hele mølja på engelsk? Ikonene virket også veldig Windows-XP-ish, og da mener jeg det ikke på en positiv måte.

:)

Takk for den Oddvar, men jeg skal være såpass ærlig å si at siden der dessverre ikke ferdig. Vi har lagt det meste på is til vi får oppdatert vårt cms. Så siden er full av bugs og inneholder lite tekst, derfor ikke et godt eksempel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...