Emma22 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Har lest flere tråder om problemer med MMS og andre ting hos Onecall den senere tiden. Nå i helgen har problemene også kommet til meg. Jeg får ikke lastet ned MMS meldingene som kommer inn, og får feilmelding om at kommunikasjonen har sviktet, sjekk innstillinger. Har lastet ned nye innstillinger fra Onecall, uten at det hjelper. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? Har SE w380i Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
vong10 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Har lest flere tråder om problemer med MMS og andre ting hos Onecall den senere tiden. Nå i helgen har problemene også kommet til meg. Jeg får ikke lastet ned MMS meldingene som kommer inn, og får feilmelding om at kommunikasjonen har sviktet, sjekk innstillinger. Har lastet ned nye innstillinger fra Onecall, uten at det hjelper. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? Har SE w380i Tusen takk for all hjelp. Siden One Call byttet over til Network Norway har mms alltid vært et problem, hvertfall for meg. Noen ganger mottar jeg mms med en gang, andre ganger tar det timer før mms kommer fram. Men som oftest kommer ikke det i det hele tatt. Jeg har kontaktet one call angående dette og det eneste svar jeg fikk var å laste ned innstillingene på nytt. Men det hjelper ikke akkurat no særlig. Tror dette er et problem fra one call sin side...vurderer selv å bytte til annet operatør bare pga det. Du kan prøve å kontakte One Call og se hva de har å si om saken. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Dette kan være to ting... 1. NwN/One Call har hatt problemer med MMS i helga, spesielt på 17. Mai. Litt kvalifisert gjetting medfører en mistanke om at kapasiteten i MMS-gatewayen ble sprengt på grunn av alle som skulle sende bilder av folk med flagg. 2. Telefonen din er stilt inn til ikke å sende/motta MMS under roaming/utenlandsopphold. Siden du bruker One Call og er i NwN sitt nett og samtidig antagelig roamer i NetCom sitt nett fordi NwN selv ikke har dekning der du er (...tungt...) så oppfører telefonen din seg som om du var i utlandet. Siden det er grisedyrt å bruke datatjenester i utlandet, vil mange mobiltelefoner ha dette avslått som standard. Sjekk om det står "kun i hjemmenett" et sted i MMS-innstillingene. -snubbel Lenke til kommentar
Emma22 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Dette kan være to ting... 1. NwN/One Call har hatt problemer med MMS i helga, spesielt på 17. Mai. Litt kvalifisert gjetting medfører en mistanke om at kapasiteten i MMS-gatewayen ble sprengt på grunn av alle som skulle sende bilder av folk med flagg. 2. Telefonen din er stilt inn til ikke å sende/motta MMS under roaming/utenlandsopphold. Siden du bruker One Call og er i NwN sitt nett og samtidig antagelig roamer i NetCom sitt nett fordi NwN selv ikke har dekning der du er (...tungt...) så oppfører telefonen din seg som om du var i utlandet. Siden det er grisedyrt å bruke datatjenester i utlandet, vil mange mobiltelefoner ha dette avslått som standard. Sjekk om det står "kun i hjemmenett" et sted i MMS-innstillingene. -snubbel Takk for tilbakemelding snubbel, virker som du har god greie på dette. Jeg har sjekket MMS-innstillingene og under automatisk nedlastinger har jeg valgt alltid som default. Det har fungert å få MMS for noen uker siden, så det viker vel helst som om det er problemer med Onecall. Det som er litt rart er at mamma som også har Oncall, og bor rett i nærheten ikke har noen problemer med å få åpnet MMS-meldinger. Samme med typen min, han får det til, men må prøve noen ganger. Begge har eldre mobiler enn meg, kanskje det er en fordel?? Lenke til kommentar
Stenskj Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Her er svaret jeg har fått fra OneCall om dette problemet: [email protected] to me Hei Enkelte kunder kan for øyeblikket oppleve problemer med å sende / motta MMS. Årsaken til problemene er en fellesfeil i nettet. Det jobbes med å rette problemet. Rettetid er foreløpig ukjent. Det vil bli lagt ut driftsmelding når dette er ordnet. Med vennlig hilsen One Call AS www.onecall.no Telefon: 04300 Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå