Runar0 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Hei, Eg prøver å få opprettet ein begrenset bruker via cmd, gi denne rettigheten logon as service og så gi den skrive og lese rettigheter til gitt mappe og alle undermapper. Fram til nå klarer eg å lagre brukeren ved hjelp a NET.exe, gi den logon as service via ntrights.exe men eg står fast på mappe tilgang. Er dette mulig å løse i cmd? Runar Endret 18. mai 2008 av Runar0 Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 CACLS.exe Men som vanlig passer nok denne typen spørsmål best inn i Windows eller Nettverks delen av forumet. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Takk Beklager vist denne var feilpostet. Endelig løsning ble slik: NET USERS {brukernavn} {passord} /ADD NTRIGHTS -u {host}\\{brukernavn} + SeServiceLogonRight CACLS . /e /t /g {brukernavn}:F Lenke til kommentar
SLC Production! Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 jeg har et problem når det gjelder: NET USER testbruker testpassord /ADD problemet kommer med at når jeg trykker enter så står det: Systemfeil 5 har oppstått. Ingen tilgang. Det er jo rart, fordi jeg er eier'n av maskinen, og jeg er administratorn... Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå