HazeyJane Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvilket program bruker dere for å organisere bildene deres? Jeg brukte Picasa på PCen min, men dette progammet finnes jo ikke for Mac foreløpig. Bruker dere bare iPhoto, eller har dere noen andre gode programmer dere benytter dere av? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg bruker iPhoto nå, men en periode brukte jeg også Lightroom fra Adobe, men det ble rett og slett litt for tregt for MacBooken min, og hvis jeg først skal fikse på et bilde, bruker jeg Photoshop i stedet. Så ja, jeg bruker iPhoto Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg bruker Aperture, fungerer veldig bra, og blir bare bedre nå som de har åpnet for utvikling av forskjellige plugins. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Aparture koster jo penger. Men jeg har lurt litt på det samme. På iPhoto finner jeg ingen alternativer for å importere bilder. Jeg har mange mapper med bilder som jeg vil kunne få tilgang på å se via iPhoto, men det går liksom ikke. Bare å ta inn enkeltbilder. Når det er sagt så er iPhoto glimrende for redigering av amatører som meg:P Skal prøve å skaffe photoshop tho, se om jeg kan lære meg noen triks der. Trodde at aparture var filmredigering? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Neidå, Aperture er for fotoredigering og organisering. Noko liknande Adobe Lightroom. Lenke til kommentar
HazeyJane Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 ...På iPhoto finner jeg ingen alternativer for å importere bilder. Jeg har mange mapper med bilder som jeg vil kunne få tilgang på å se via iPhoto, men det går liksom ikke. Bare å ta inn enkeltbilder. Det er vel bare å gå på File -> Import to Library.. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hmm, ja, er så vanskelig å få med seg at det er en oppgavelinje helt øverst der^^. Men jeg har mange mapper med bilder, som jeg hadde på forrige pc-en min. Til nå har jeg bare fått til å importere bilder fra en og en mappe... Burde ikke mac har en eller annen genial måte å bare importere alle bilder som fins i den og den mappen? Istedenfor at jeg må gå inn i alle mappene osv osv.. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Aparture koster jo penger. Og så? På iPhoto finner jeg ingen alternativer for å importere bilder. Jeg har mange mapper med bilder som jeg vil kunne få tilgang på å se via iPhoto, men det går liksom ikke. sBare å ta inn enkeltbilder. File > Import to Library > Velg mappen som inneholder samtlige bilder. Eller lag en dropbox. Trodde at aparture var filmredigering? Nei. Endret 19. mai 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Haha, utrolig bra. Jeg bare dobbelklikket på "Ekstern harddisk" så importerte den alle eksisterende bilder derfra. Det er dokumenter og masse annet tull inpå der man den tok bare alle bildene inn. Slikt går ikke på windows! Lenke til kommentar
HazeyJane Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg får prøve iPhoto en stund da Lenke til kommentar
martmort Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 jeg vil anbefale å prøve å venne seg til adobe bridge i cs3-pakken.. nydelig for å bare se over bildene sine..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå