Gå til innhold

Mafia Spill Design!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At eit par 15-16 åringar har ein server til 15-20.000 ståande har eg litt vanskeleg for å forstå – har du lyst til å forklare meg korleis dykk har fått til dette?

De har jo fått sponset 30%. I tillegg så kan de jo ha jobb begge to og da er det ikke så vanskelig :) . Er snakk om prioriteringer ;) .

Lenke til kommentar

Likevel – eg er i tvil om dei er klar over kva dei begir seg ut på. Skal éin server klare 200.000 dynamiske sidevisninger pr. sekund? Beklager, men dette er omtrent umulig. :)

Kva for ei cache-ordning er det f.eks. uttenkt til dette prosjektet? Køsystem? Båndbreddebelastning? Det å starte opp eit prosjekt ala dette er ingen dans på roser, dette gjeld iallfall når ein ikkje har moglegheit til å skalere ut horisontalt på flekken. PHP er vel heller ikkje det best egna språket for denne operasjonen, då overheaden og ressursbruken generelt sett er ganske høg i forhold til ytelse om ein set det opp mot fleire andre språk. Prekompilerte språk, som Java, er vel det som er best egna. Python er også ganske aktuelt, då kodebasen er relativt grei å setje seg inn i, samt at ytelsesratioen er høg.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Hvis lønnen gjøres om til IRL-penger kan jeg godt gjøre et forsøk, d.v.s. dere betaler bare hvis dere bruker det jeg lager. Da forutsetter jeg også at alt designmessig er gjort, og at det som står igjen er ren HTML og CSS. Send PM så vil du MSN-adresse og vi kan diskutere videre.

Endret av Raring
Lenke til kommentar

Hei!

Takker for alle tilbake meldingen!

Vi er nok ikke 15/16 åringer...

Jeg som hovedeier av denne serveren er 17 år, og jobber. Så pengene er jo ikke noe problem.

Vi har fått sponset en del av serveren, så ikke noe problemer.

Ang. 200 000 sidevisninger pr sekund, har vist Thomas misforstått litt. Foreløpig så startet vi med serveren på 250 GB Måndlig overføring. Dette er ganske lite, men vi må se først om spillet blir en suksess før vi setter på mer!

Vi har et selskap som driver serveren, og er på et Giga ethernet, så det er ikke en server som man har under skrivebordet. Denne serveren er rask og effektiv til vårt bruk i starten.

Raring, ang å gjøre noe slikt til IRL-penger kan vi ikke svare på dagsdato. Dette er grunnet vi må få ferdig alt, og gjøre om designet til HTML/CSS er ingen problemer, problemet er å gjøre det plett fritt, der du kanskje kan komme inn ;)

Takker for tilbake melding for designet. Jeg har vært på jobb og teater så har ikke fått laget et nytt utkast i dag. Men skal prøve å lage noe "nytt" innen design oppsettet. Da vil vi prøve både på bredde og meny oppsett å gjøre det annerledes. Logoen vil vi selvsagt få laget en bra, og som illustrerer spillet. Hvilke farger synes dere vi burde bruke?

Henrik Lied, selv har jeg ingen kjennskap til Phyton, men mest kjennskap til HTML, CSS, PHP (begynt å lære meg mer Java / Flash). Selvsagt har jeg ikke holdt på med dette i hundre år, men godt over 1 - 2 år. Så har begynt å fått teken på dette. Vi ønsker å få mye tilbake meldinger til spillet, så vi kan forbedre alt før lansering. Ang. Cache-Ordning, så er jeg litt usikker. Noe jeg ikke selv har tenkt over.

Tror jeg fikk med alle svar nå ;) Bare spør i vei, kom med kommentarer, og gjerne forklare litt ;)

Lenke til kommentar
Henrik Lied, selv har jeg ingen kjennskap til Phyton, men mest kjennskap til HTML, CSS, PHP (begynt å lære meg mer Java / Flash). Selvsagt har jeg ikke holdt på med dette i hundre år, men godt over 1 - 2 år. Så har begynt å fått teken på dette. Vi ønsker å få mye tilbake meldinger til spillet, så vi kan forbedre alt før lansering. Ang. Cache-Ordning, så er jeg litt usikker. Noe jeg ikke selv har tenkt over.

Å køyre eit prosjekt som dette uten ein form for minnecache er rett og slett dødsdømt. Du kjem til å krasje MySQL-serveren din på flekken. :)

Ta ein titt på memcached for caching og gearman for jobbutsender. Da er du godt på vei. :)

Lenke til kommentar
Bare lurer på hvorfor hitmanscrime.com ikke har noe med et mafiaspill å gjøre...

Vi får bare beklage det, vi holder på med nytt system til "eier" siden av Hitmans Crime, SON Com UB. Har nå satt tilbake den gamle index siden, som er et bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...