Gå til innhold

Mafia Spill Design!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg søker etter en som er god til å code Mafia design.

Joa, jeg kunne ha gjort det selv men ble så mye dritt med det, jeg har designet klart på Photoshop bilde men trenger bare en som kan gjøre det til HTML.

Joa, garantert kommer det n00bs som sier at det er sikkert ikke jeg som har coda spillet når jeg en gang ikke gidder å code designet, men dere tar feil! Sett dere selv i den situasjon at dere har coda i flere måneder nå, og dere er rett å slett dritt lei koding og trenger bare et design men orker ikke å code det inn. Akkuratt, da hadde dere også gått til et forum

Vi mangler Design + noen funksjoner, men funksjoner fikser vi etterpå, men vi er helt åpen for forslag hvis dere vil ha med noe. Jeg og en person til (sverre) har sammarbeidet i flere måneder for å få ferdig spillet nå og endelig nærmer det seg. BETA testere er regnet med at er inne om ca 2 uker (litt seinere pga. Eksamen). Vi har egen server + domene som vi betaler 20,000 i året for (med sponsorer).

For å slenge med BETA testere med det samme, så kan dere som vil være BETA testere sende en Melding til meg, helst ha med hvordan erfaringer dere har fra før av sånn at det blir lettere å avgjøre hvem som skal være BETA testere

De som lurer på betaling kan det diskuteres!

Det er nok ikke snakk om IRL penger her men mer som "fordeler" når H.C Restartes!

Mvh

- H.C Ledelsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv syns jeg dette høres /YTTERST/ tvilsomt ut.

men trenger bare en som kan gjøre det til HTML.

Dette burde ikke være en kjempejobb om du faktisk kan det.

Blir så klart litt mer arbeid om du mente "HTML, CSS og Javascript"

Så jeg stiller meg omtrent like troende til dette som alt annet av "mafiaprosjekter" vi har sett på diskusjon.no tidligere.

Men hei!

I'd love to be proven wrong.

Lenke til kommentar

Hva er det med folk og mafiaspill nå for tiden? Skal ikke være negativt, for det må være utrolig lærerikt, men selve ideen er det noe med. Den er død, gammel, oppbrukt, knekt og kastet for år siden.

Kom med en ny idè og det kan bli en slager. Kanskje folk vil være mer villig til å hjelpe til med koding/design om det er en bra idè. Folk er bare dritt lei "mafia-greine".

Vil gjerne kommentere at du spør etter noen som kan kode i HTML. For det første er det mer som trengs: CSS og JavaScript. Dette må til for å få en strukturert kode, nymotens kode, validering og et bra oppsett. Det er ikke småarbeid.

Noe småtterier på slutten:

Coding/code: Engelsk, bruk det norske ordet i stede. "Kode/koding"

Hvor gammel er du? Ingen på 16 år har webhotell og det der til 20. 000 kr

Design: Hvor er designet? Hvorfor ikke smelle ut designet så andre i det minste får se hva jobben dreier seg om.

Mvh

Jørgen Pedersen

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du? Ingen på 16 år har webhotell og det der til 20. 000 kr...

Jo faktisk. Som du ser på hva jeg har skrevet så ser du at vi er to på spillet. Meg & Sverre (SONordahl). Vi har også fått sponset 30% av webhotel / server. Så det er ikke så vanskelig, og vi regner med mere spons etterhvert.

Du komenterte at mafia spill er oppbrukt osv. Joda, for all del, selv om 100 stykker sier at det er oppbrukt er det fortsatt mange i norge som faktisk liker mafia konseptet men som at det ikke var nok fortsetter vi i H.C Ledelsen oppfinnelsen og kommer med flere funksjoner som ikke har blitt sett i RPG spill (som jeg vet om). Hvis vi tar Nordicmafia som et eksempel, der kan du sette Opera / Firefox på autoupdate så gjør alt seg selv til antiboten kommer, men i dette spillet må du fylle på energi ved å sove (som ikke blir regnet som IRL tid, men at du kjøper deg styrke).

Du ville også se designet / bildet som vi vil ha som et design. Ta en titt på linken under;

http://i30.tinypic.com/2ywu5vp.png

Hvis du lurer på hva vi mener med H.C Ledelsen er det Hitmans Crime, vi er ikke som andre spill som satser på et land, derfor har vi et internasjonalt navn. Vi skal ha et "Språk" system sånn at folk kan velge hvilket språk de vil spille på, vi vet fortsatt ikke språk men vi tenker på Norsk, Engelsk, Dansk og kanskje Tysk. Vi har stor nok server til 200,000 sidevisinger i sekundet så det bør holde i en liten stund.

@ze5400:

I starten hadde vi ikke tenkt på noe annet enn HTML & CSS. Litt utover da vi har lansert spillet hadde vi tenkt på mere Javascript både i design og funksjoner i spillet. Alle skjønner hvorfor du ser dette prosjektet som et ytterst tvilsomt prosjekt, med alle de "Gratis / Free Script" spillene som ligger ute på nettet og folk bare endrer navn på de og kaller det for eget spill. Ganske patetisk de som gjør sånn, men for all del, de må jo kose seg de også!

Mvh

- Thomas

Lenke til kommentar

Jaha, planene er store, men kometansen mangler? Hvilket databasesystem er vurdert? Hvem skal vedlikeholde det? Skal dere ha noen form form SMS-system med registrering og bestilling av diverse "goder" på spillet?

Spør bare av ren interesse:)

Lenke til kommentar

Hei!

Får vell ta å svare her jeg også!

Serveren eies av meg, (Sverre-Ottar). Og jeg betaler ca. 15 - 20 tusen kr i året.

Hitmans Crime er på en måte både mafia spill og en slags leiemorder spill. Her skal du spille en person som skal bygge seg opp i miljøet! Fra en "nub" til "master of LEGEND ". Her handler spillet mer om å trene seg opp til å bli en bedre leiemorder, både med å kiddnappe andre spillere, massive og tunge oppdrag osv.

Vi har laget to forslag til design foreløpig.

Dere kan finne det første ved http://www.hitmanscrime.com/ og http://www.hitmanscrime.com/hitmanscrime_v5%20copy.png

Det vi spør om etter å ha diskutert litt sammen:

1. Vi trenger beta testere

2. Eventuelle kodere

Det vi skal bruke er: PHP, HTML, Javascript, CSS, MYSQL - altså standard!

Noe mer kom jeg ikke på!

Ang. SMS Systemer så velger vi å vente med dette før vi vet at spillet blir en suskes! Så vis brukerne ønsker et slikt system så kan det bli en mulgihet!

Mvh.

Sverre-Ottar Nordahl

v/ H.C Ledelsen

HitmansCrime.com

SONordahl.com

Endret av SONordahl
Lenke til kommentar
Skal dere ha noen form form SMS-system med registrering og bestilling av diverse "goder" på spillet?...

Etterhvert tenker vi å ha betaling / SMS system sånn at spillere kan kjøpe seg goder / fordeler i spillet hvis de ønsker det. Når du snakker om kometanse så tror vi at vi skal klare det fint, og vi holder spille velikeholdt selv. Som du skjønner bryr vi oss ganske mye om spillet og vil ikke la noe skje med det.

Mvh

- Thomas

Lenke til kommentar
Serveren brukes ikke bare til Hitmans Crime, men vi har en del andre nettsider der også!...

Jo, det stemmer sverre, men disse sidene tar INGEN plass eller ytelse. Det er ingen funksjoner på dem andre sidenen bare nettsider med Admin innlogging + at de kan redigere siden.

Lenke til kommentar

Okey, mye bra svar fra dere to, men: Om dere bare bruker serveren til websider og litt sånn småtteri, hvorfor betale så iherdig mye for serverplass? Du kan få det laaangt billigere. Menmen, hadde også lyst til å gi litt kritikk på dette designet:

http://www.hitmanscrime.com/hitmanscrime_v5%20copy.png

Ryddig og fint, men banneren. Dere må virkelig fremheve teksten litt. Den er nesten usynelig, velg en annen farge, kanskje hvit? Legg på litt skygge osv. Fremhev teksten. Teksten kombinert med annet design i banneren danner førsteintrykket og avgjør om brukeren ønsker å være på siden eller ei.

Litt ros: Det virker som om ideen er utrolig godt gjennomtenkt, planer og utkast er i boks. Dette er veldig bra i motsetning til andre som prøver seg på konseptet. Thumb up!

Lenke til kommentar
Menmen, hadde også lyst til å gi litt kritikk på dette designet:

http://www.hitmanscrime.com/hitmanscrime_v5%20copy.png

Ryddig og fint, men banneren. Dere må virkelig fremheve teksten litt. Den er nesten usynelig, velg en annen farge, kanskje hvit? Legg på litt skygge osv. Fremhev teksten. Teksten kombinert med annet design i banneren danner førsteintrykket og avgjør om brukeren ønsker å være på siden eller ei.

Hvor hadde du tenkt skyggen?

Banneren skal ikke være slik, jeg satte det bare opp for å ha noe der! En ting jeg ikke kan er å lage logoer :p

Kanskje vi skal gå over til ren hvit tekst ja ;)

Endret av SONordahl
Lenke til kommentar

Tenk litt på kontraster også. Lys tekst på mørk bakgrunn passer selvfølgelig godt sammen.. :)

Syntes dog designet deres var litt "standard". Minner meg veldig om Nordicmafia, og det dere har den standard "3-spalter'n". Prøv med noe nytt! Hadde vært krem med et mafiaspill med et design som virkelig appelerer til dagens krav til design! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...