Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Mattelæreren sa at på de tidligere eksamene hadde de hatt Excel oppgaver, å han var brennsikker på at det kom på denne også. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Som sagt, det kommer oppgaver som du kan bruke regneark til. Om du må, vet jeg ikke. Men husk det at læreren din sikkert ikke har sett prøven. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Vi ble fritatt for bruk av regneark under eksamen pga. mangel på utsyr tror jeg. Vet ikke om vi får lov til å bruke pc i det hele tatt nå, men håper det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Vi har godt med utstyr, det som er teit er at vi har ikke hatt lærdom i IKT/Regneark siden 7.Klasse. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Haawy: Hehe, slikt skjer på møkka-skoler som verken har råd til ventilasjonsannlegg eller pcer! Dere skal jo ha gått gjennom regneark på ungdomsskolen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Ikke det heller, når man går på en skole som er proppfull av muggsopp, lærere som er syke hver dag og diverse annet så går lærdommen utover elevene . Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg er bombesikker på at vi får exceloppgaver på pc. På vår skole får alle utdelt en bærbar til bruk på eksamen (vi FÅR den ikke, selvsagt ). Jeg vil tro det er lurt å øve på excel. I tillegg tror jeg det er noen poeng å hente på problemløsning ved hjelp av ligninger. Merker at jeg ikke er så fryktelig god på det selv, nemlig... Prøv oppg. 3,96 i grunntall 10 (hvis det er den dere bruker). Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Offameg... Vi har nok etterhvert kommet fram til at det kommer regnearksoppgaver på eksamen, ja.. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Det vil være noen utvalgte oppgaver som du MÅ gjøre i excel, det sa læreren idag. Vi hadde det også sånn på tentamen. Det er også mest sansynlig at det må gjøres alle oppgavene på Del 3, ikke bare 5 oppgaver f.eks. Det som er digg er at alle hjelpemidler er lovlig, dvs lærebøker, kladdebøker osv. Det er også smart og øve på tidligere tentamener dere har hatt, som f.eks mattetentamen dere hadde for noen uker siden, det var eksamen ifjor, så du får litt innblikk i hvordan det kan se ut. Noen som kunne kommet med nyttige linker som er til hjelp i forbredelsene. utenom mattematikk.net Hvordan skal dere forbredere dere? Endret 19. mai 2008 av Pirja Lenke til kommentar
Berga Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Okey, har fått tema Funksjoner og statistikk. Er dette tema da på hele eksamen eller bare en delprøve, eller hvordan funker det? Hvordan oppgaver tror dere man kan få rundt dette tema? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det er tema på hele 10.trinn sin matte eksamen i Norge. Dette utgjør matte i dagliglivet og mattespråket, ut ifra det jeg forstår. Jeg tror vi får mange statistikk, og regne oppgaver med prosent og avdrag, rente, rentesrente og funksjoner. Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Dataoppgavene vil det bli bare statistikk der eller tror dere vi får noe annet på de? Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Infostoffet gjelder KUN delprøve 2. Delprøve 1 blir som det ble sagt tidligere forskjellige slags innfyllingsoppgaver, mens del 3 har vanskeligere oppgaver. Infostoffet gjelder IKKE del 1 og 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå