Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan fungerer matte-eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

Mattelæreren sa at på de tidligere eksamene hadde de hatt Excel oppgaver, å han var brennsikker på at det kom på denne også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Vi har godt med utstyr, det som er teit er at vi har ikke hatt lærdom i IKT/Regneark siden 7.Klasse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Ikke det heller, når man går på en skole som er proppfull av muggsopp, lærere som er syke hver dag og diverse annet så går lærdommen utover elevene .

Lenke til kommentar

Jeg er bombesikker på at vi får exceloppgaver på pc. På vår skole får alle utdelt en bærbar til bruk på eksamen (vi FÅR den ikke, selvsagt :p ). Jeg vil tro det er lurt å øve på excel.

I tillegg tror jeg det er noen poeng å hente på problemløsning ved hjelp av ligninger. Merker at jeg ikke er så fryktelig god på det selv, nemlig... Prøv oppg. 3,96 i grunntall 10 (hvis det er den dere bruker).

Lenke til kommentar

Det vil være noen utvalgte oppgaver som du MÅ gjøre i excel, det sa læreren idag. Vi hadde det også sånn på tentamen. Det er også mest sansynlig at det må gjøres alle oppgavene på Del 3, ikke bare 5 oppgaver f.eks.

Det som er digg er at alle hjelpemidler er lovlig, dvs lærebøker, kladdebøker osv.

Det er også smart og øve på tidligere tentamener dere har hatt, som f.eks mattetentamen dere hadde for noen uker siden, det var eksamen ifjor, så du får litt innblikk i hvordan det kan se ut.

Noen som kunne kommet med nyttige linker som er til hjelp i forbredelsene. utenom mattematikk.net

Hvordan skal dere forbredere dere?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Det er tema på hele 10.trinn sin matte eksamen i Norge. Dette utgjør matte i dagliglivet og mattespråket, ut ifra det jeg forstår. Jeg tror vi får mange statistikk, og regne oppgaver med prosent og avdrag, rente, rentesrente og funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...