Gå til innhold

Beste diett ol for å gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man ned i vekt, er det etter min mening best å gjøre det enkelt, og gjennomførbart. Ikke tenk for mye på kalorier, hvor mye som skal komme fra karbohydrater, hvilke tilskudd du skal ta o.l.. Gjør enkle grep med kostholdet, det er ofte det beste. Unngå småspising mellom måltider, og hold deg til 4-5 måltider hver dag. Den "farligste" fella å gå i, er det å bli fristet av snop og usunne matvarer når man er i butikken. Lag deg en handleliste, over matvarer du trenger, og hold deg til denne!

Hvis man klarer å holde seg til sunne, gode matvarer, og øker aktivitetsnivået noe, skal du nok se at det skjer ting! :)

For vektnedgang er det én enkel regel som gjelder: du må forbruke mer kalorier enn du spiser!

Lenke til kommentar
Skal man ned i vekt, er det etter min mening best å gjøre det enkelt, og gjennomførbart. Ikke tenk for mye på kalorier, hvor mye som skal komme fra karbohydrater, hvilke tilskudd du skal ta o.l.. Gjør enkle grep med kostholdet, det er ofte det beste. Unngå småspising mellom måltider, og hold deg til 4-5 måltider hver dag. Den "farligste" fella å gå i, er det å bli fristet av snop og usunne matvarer når man er i butikken. Lag deg en handleliste, over matvarer du trenger, og hold deg til denne!

Hvis man klarer å holde seg til sunne, gode matvarer, og øker aktivitetsnivået noe, skal du nok se at det skjer ting! :)

For vektnedgang er det én enkel regel som gjelder: du må forbruke mer kalorier enn du spiser!

Amen!

AKIRA

Lenke til kommentar

Når du vil ned såpass mye i vekt så mener jeg ikke at det er vits i å drive å måle kalorier eller gå på diett eller noe slikt. Er selv 188 høy og veide 85 kg. Gikk ned til 80 på 3 uker. Droppet alt av pizza, godis, potetgull, brus og juice + at jeg ble flinkere til å spise grønnsaker. Også jogger jeg tre ganger i uka, som ofte utest i skogen. Det er jo bedre for knær og slikt, pluss at det ikke blir så ensformig. Etter joggeturene gjør jeg noen enkle øvelser. Situps og pushups og slikt. Og diverse stabiliserings øvelser. Dette funker for meg og funker nok for alle. Er bare å bestemme seg for å innføre en ny livsstil. Er en vanskelig, men ikke en umulig oppgave :)

Lykke til!

Endret av Zn1ken
Lenke til kommentar

Ikke si spis mindre, dette kan tolkes veldig feil, ofte så opplever overvektige mennesker at de faktisk må spise mer(i volum) enn de gjorde før. Mye mer. Spis RIKTIG i forhold til energiforbruk, mye viktigere enn og gå sulten eller trene mer.

Lenke til kommentar
Når du vil ned såpass mye i vekt så mener jeg ikke at det er vits i å drive å måle kalorier eller gå på diett eller noe slikt. Er selv 188 høy og veide 85 kg. Gikk ned til 85 på 3 uker. Droppet alt av pizza, godis, potetgull, brus og juice + at jeg ble flinkere til å spise grønnsaker. Også jogger jeg tre ganger i uka, som ofte utest i skogen. Det er jo bedre for knær og slikt, pluss at det ikke blir så ensformig. Etter joggeturene gjør jeg noen enkle øvelser. Situps og pushups og slikt. Og diverse stabiliserings øvelser. Dette funker for meg og funker nok for alle. Er bare å bestemme seg for å innføre en ny livsstil. Er en vanskelig, men ikke en umulig oppgave :)

Lykke til!

Wow........

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er også ute etter å gå litt ned i vekt. Jeg trener innimellom, men prøver å komme igang med regelmessig trening nå, 3-4 ganger i uka. Skal også ta meg selv godt i nakken, og skjerpe kostholdet.

Men jeg har hørt et lite tips, og det er å spise eple, som man dypper i kanel, for det skal visst sette forbrenningen din i full sving. Er det noen som har noen erfaring med dette ? Bør man isåfall gjøre det etter at man har spist et vanlig måltid slik at det ikke tærer på musklene ?

Lenke til kommentar
Jeg er også ute etter å gå litt ned i vekt. Jeg trener innimellom, men prøver å komme igang med regelmessig trening nå, 3-4 ganger i uka. Skal også ta meg selv godt i nakken, og skjerpe kostholdet.

Men jeg har hørt et lite tips, og det er å spise eple, som man dypper i kanel, for det skal visst sette forbrenningen din i full sving. Er det noen som har noen erfaring med dette ? Bør man isåfall gjøre det etter at man har spist et vanlig måltid slik at det ikke tærer på musklene ?

Det finnes ikke noe mirakelmat som sette forbrenningen igang. Det er gjordt noe forskning som anntyder at ett fast inntak av kanel kan øke insulin følsomheten hos personer med lav insulinfølsomhet uten at jeg vet om de kom frem til noe endelig svar på det.

Fokuser på hele kostholdet og hold deg på ett underskudd. På den annen side er jo eple og kanel veldig godt så jeg ville absolutt spist det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Begynn å trene, og spis mindre dritt. Tren styrke tre ganger i uken, benkpress, knebøy, markløft, militærpress, roing og nedtrekk eller pullups. Så trener du intervaller to ganger i uken (4*4 eller gerilja kardio, gjerne en dag med hver) og prøv å gå i stedet for å ta bilen, så går du ned i vekt fortere enn du aner. Det skader ikke å begynne med alt sammen samtidig, men ikke begynn for tungt. Tren styrke med svært, svært små vekter til å begynne med, og ikke press deg for mye på løpingen.

Svømming er også veldig fin trening.

Trodde man helst skulle trene kardio når man skal ned i vekt. HVis man trener for mye vekter vil man ikke se en betydelig nedgang i vekten.

M

Lenke til kommentar

Jeg gikk ned 15 kg på bare å spise "ren" mat. Dvs MYE proteiner som f.eks tunfisk, karbonadekjøttdeig, biff, melk o.l. Tok karbohydratene om morgen og etter trening i form av havregryn. Fettet kan man ta gjennom sunne kilder som Udo`s Choice, selolje eller fisketran. Kjører man kardio i tillegg funker det fett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

grunnen til at man ikke ser vekttap ved styrketrening er vel det at muskler veier mer enn fett!? men som det er sagt tidligere skal man se nedgang på størrelse på kroppen.

men hvordan er det med dette å spise før/etter trening? hva er cluet? har aldri skjønt helt hvordan dette funker.

hva skal man spise da? og hvorfor er dette viktig i tillegg til de regelmessige måltidene?

en ting til: jeg prøver selv å få orden på kostholdet mitt, men hva er det jeg burde holde meg lengst unna? da mener jeg f.eks ting som smør majo o.l. Hva burde de erstattes med?

Lenke til kommentar
grunnen til at man ikke ser vekttap ved styrketrening er vel det at muskler veier mer enn fett!? men som det er sagt tidligere skal man se nedgang på størrelse på kroppen.

men hvordan er det med dette å spise før/etter trening? hva er cluet? har aldri skjønt helt hvordan dette funker.

hva skal man spise da? og hvorfor er dette viktig i tillegg til de regelmessige måltidene?

en ting til: jeg prøver selv å få orden på kostholdet mitt, men hva er det jeg burde holde meg lengst unna? da mener jeg f.eks ting som smør majo o.l. Hva burde de erstattes med?

Du øker minimalt i musklatur dersom du trener styrke sammen med slanking, så dersom du holder vekta er nok fordi du gjør noe galt, og ikke fordi du legger på deg musklatur.

Lenke til kommentar

men de fleste plassene jeg har lest om slanking, har styrketrening vært anbefalt for å øke forbrenningen. Men man går først ned i vekt (om man klarer å slanke seg) og når man kommer ned på vektskalaen vil man kanskje legge på seg litt om man fortsetter med styrketreningen. eller er dette helt feil?

men kunne gjerne tenkt meg svar på det andre jeg lurte på og!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...