IcedInsanity Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Heiho Er en gutt på 23 som veier akuratt 100 kilo...MÅ gå ned noen kilo nå..rundt 20-25 kilo..helst..men vet ikke hva eg kan spise og ikke..og er det noe saker eg kan kjøpe for å helpe på fettforbrenningen? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Finn ett lokalt Grete Roede kurs der du bor og ta en 3 - 4 av de på rad. Jeg er 31 år gammel mann og har de siste 5 - 6 mnd gått ned over 23 kg (og skal holde på til godt over sommeren) ved å ta disse kursene. Det er ikke en diett, ikke spesial kosthold. Du lærer rett og slett å spise riktig porsjoner og ofte nok. Og hvorfor det er viktig å spise variert og å få i deg grønnsaker og frukt. Man reduserer fettet og bygger muskler med det du lærer der. I tillegg må jo du også trene. De har også nettkurs om det ikke er kurs der du bor. AKIRA Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Mitt tips ville vært å lasta ned Mat på Data for å regne ut hvor mye du spiser, og for å få en oversikt over hvor mange kalorier ditt og datt innerholder. Skal ikke mye til for å lære seg et sunt kosthold, med litt innsats går du fort ned noen kilo. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Og ikke ha dårlig tid. 500 gram til 1 kg per uke er ideelt. Å gå ned 20 - 25 kg til sommeren kan du glemme. Sikt deg inn til neste sommer. NB! Ta ett målebånd og mål deg rundt halsen, brystkassen, magen, rumpa og overarmen og låret. Mål på samme sted hvergang engang i uken og noter deg tallene. Det kan være uker hvor du går ned i cm, men ikke i vekt. Fordi du bytter ut muskler med fett..og muskler veier mer. Så viktig å følge med både på vekt og cm. AKIRA Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Og ikke ha dårlig tid. 500 gram til 1 kg per uke er ideelt. Å gå ned 20 - 25 kg til sommeren kan du glemme. Sikt deg inn til neste sommer. NB! Ta ett målebånd og mål deg rundt halsen, brystkassen, magen, rumpa og overarmen og låret. Mål på samme sted hvergang engang i uken og noter deg tallene. Det kan være uker hvor du går ned i cm, men ikke i vekt. Fordi du bytter ut muskler med fett..og muskler veier mer. Så viktig å følge med både på vekt og cm. AKIRA Ja,er realist...så er neste sommer eg zoomer meg inn på Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Begynn å trene, og spis mindre dritt. Tren styrke tre ganger i uken, benkpress, knebøy, markløft, militærpress, roing og nedtrekk eller pullups. Så trener du intervaller to ganger i uken (4*4 eller gerilja kardio, gjerne en dag med hver) og prøv å gå i stedet for å ta bilen, så går du ned i vekt fortere enn du aner. Det skader ikke å begynne med alt sammen samtidig, men ikke begynn for tungt. Tren styrke med svært, svært små vekter til å begynne med, og ikke press deg for mye på løpingen. Svømming er også veldig fin trening. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Er det noe på feks Proteinfabrikken sine sider eg kan kjøpe som vil hjelpe meg i å gå fortere ned i vekt...? Eller e det bortkastede penge syns dere? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Få skikk på kostholdet ditt først. Kutt ut all drittmat, spis mer fisk og kjøtt og mindre brød, spesielt hvitt brød. Spis grønnsaker til alle måltider, og erstatt gjerne lunsj og kvelds med kyllingsalat eller lignende. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Har nå gått nesten en uke uten brus,sjokolade etc etc...syns eg har vert flink...Er i startfasen,men en plass må eg begynne Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 En uke er ikke lenge. Tenk resten av livet Det eneste som funker er en livsstilsforandring. Dietter funker for folk som vil fra litt kropssfett til nesten ingenting kroppsfett. Dietter funker ikke for de som er som deg og meg, og må ned et titalls kg. for å være "normalvektig". Med andre ord bør du se etter andre ting enn søte og fete godterier for å belønne deg selv. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Japp...vet det. Skal klare dette... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Spiller fotball om lørdagene.løper litt i ukedagene...men vet liksom ikke hva eg skal trene mest Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Begynn å strukturere spising og trening. Sett opp tre dager i uken hvor du trener styrketrening, og to dager hvor du trener intervaller. I tillegg planlegger du alle måltidene for uken din, og gjør dem klar to ganger i uken. Sett deg ned på søndags kveld, og putt alle ingrediensene du trenger til denne ukens måltider (samtlige, fra morgen til kveld) i små bokser, som du så putter i kjøleskapet eller i andre skap, avhengig av hva som trengs. Eller finn et lignende system som fungerer. Aldri handle på tom mage. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Regner med at du har oversikt over kaloriinntaket ditt så du vet hvordan du skal kutte? Tren for 500 kcal og spis 500 kcal mindre pr dag så har du ca en kg i uka som er rent fett om du trener vekter 3 ganger i uka for å beholde muskelmassen Prøv å regn på kostholdet og se hvor mange % / kcal som kommer fra protein , fett og karbohydrater I teorien burde det ha sett slik ut med tanke på at det er fettfri masse formelen bruker 2500 kcal hvorav 250g protein 70g fett 220g karbohydrat Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har begynt å trene til sommeren, og har på 5 uker gått ned 7 kilo. Det er litt over det som er anbefalt for å beholde mest mulig muskelmasse, men samtidig gidder jeg ikke å gjøre ting så komplisert som å telle kcal osv. Bestemt og hard trening, mindre, men proteinrik mat har vært løsningen! Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har nå gått nesten en uke uten brus,sjokolade etc etc...syns eg har vert flink...Er i startfasen,men en plass må eg begynne Det er bra. Men nå må man ikke kutte ut alt som heter godsaker. F.eks. kan du ha en "åpen" dag en gang i uken, slik at dietten ikke blir for vanskelig å opprettholde. Det er tross alt mengden det kommer an på. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er det noe på feks Proteinfabrikken sine sider eg kan kjøpe som vil hjelpe meg i å gå fortere ned i vekt...? Eller e det bortkastede penge syns dere? Du kan få orden på ditt kosthold og kjøpe deg Rapid Burn på Proteinfabrikken. Så må du selfølgelig trene. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Gått ned 7 kilo siden jul, uten å prøve! Alt som trengtes var en at jeg begynte å trene og kuttet ned på sjokolade, brus og junkfood. Spiser nå nesten aldri godteri, holder meg til faste måltider og trener regelmessig. Holder meg må på rundt 80 kilo, og er mest opptatt av å få fram litt muskler. En sånn stil klarer jeg forhåpentligvis å holde utover i livet, og tåler litt usunn mat i ny og ne. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Begynn med å kutte alt av usunn mat som pizza, brus, godteri, te og kaffe med masse sukker og raske karbohydrater (utenom etter trening seff) - så er du godt på vei! Ønsker du rask vektnedgang kan jeg anbefale en ketosekur, det er en diett hvor man ligger på et svært lavt inntak av karbohydrater (<100g uka, tenk at det er ca 20g i en 0,3-flaske øl så skjønner du hvor lite det er ), og større inntak av fett og proteiner. En slik diett har mange fordeler: - Kroppen får ikke tilført energi via karbohydrater, og må derfor bruke "reservene" sine, altså kroppsfett, for å få energi. - Du trenger ikke å sulte deg - du kan faktisk spise deg ganske god og mett; siden typisk ketosemat metter mye per Kcal. - I tillegg får du mindre søtsug, siden blodsukkeret er mer stabilt. Sjekk lavkarbo.no eller ketose.no for oppskrifter og tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå