kjetilr Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Er det noen som har erfaringer med å kjøpe kamera i Sverige? Det må jo bli mye billigere enn å kjøpe her i Norge pga kronekursen. Men hva skjer ved f.eks. garantifeil? Hvis kameraet har garanti fra f.eks. Canon, kan jeg da ta det med til en Canonforhandler i Norge? Håper noen kan hjelpe meg litt. Vurderer å reise over grensa i løpet av de nærmeste dagene. Og er det noen som vet om noen gode fotobutikker i Strømstad evt. ikke langt unna Svinesund? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Canon har verdens garanti som det heter, det vil si at du kan foreta reparasjoner i alle land som fører Canon kameraer og få det dekket av garantien. Men jeg tviler på at du finner ett kamera billigere i en vanlig butikk i Sverige, enn hva du kan få det til fra en nettbutikk, men jeg kan ta feil. Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 De fleste produsenter har Europa/verdensgarantier, slik at du kan levere til norsk importør for reparasjon et kamera kjøpt i utlandet. Men undersøk vilkårene for hver produsent. Jeg undersøkte prisene før jeg kjøpte mitt Olympus UZ 730, og fant ut at jeg sparte en hundrelapp ved å handle i Sverige. Ikke verdt bryderiet den gangen. Det kan dog ha forandret seg. En grei butikk ligger i Nordby kjøpesenter noen kilometer over grensen ved Svinesund. Ligg unna lurebutikkene på grensen. Mye tuskehandel der, gjelder ikke alle, men det er litt harrypreg over en del av de. Mvh Terje Lenke til kommentar
magfa Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 ikke mye å spare på kameraer som Canon G3, Olympus 5050z,Minolta Dimage 7Hi. MEN om du velger Minolta Dimage 7i får du det til 7000 NKR i sverige, som er ett kupp i forhold til i norge der det koster ca 10000 kr... rart i grunn..... foresten noen som vet om 7i gir samme plastikk følelsen som den "gamle" 7, gir? dette er web priser så om du skal bestille i sverige. send det til et postkontor ved grensen på svenske siden. "poste mortem" (? hmm?) Lenke til kommentar
kjetilr Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Takk skal dere ha. Da ble jeg litt klokere i hvertfall Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 dette er web priser så om du skal bestille i sverige. send det til et postkontor ved grensen på svenske siden. "poste mortem" (? hmm?) Det er mye å spare på den metoden! Lenke til kommentar
bru Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hva koster det Valutakalkulator http://www.dagbladet.no/dinside/2002/07/04...8.html?sek=3950 Best Pris I Sverige http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Før var det mange penger å spare ved å kjøpe kamera i Sverige. www.SkandinavianPhoto.se var stedet. Selv benyttet jeg meg en gang av kjøp pr. post restante, fikk kameret sendt til postkontoret i Strømstad og hentet det der. Husker jeg ikke feil hadde vi 14d. på oss til å hente kameraet. Da, i 1996, kjøpte jeg en Dynax 500 SI med en 35-70 og 75-300, begge Minolta originalobjektiver. Det kostet da NOK 2700. I Norge kostet samme pakke ca. 5000. Jeg tror ikke prisforskjellen er så stor på digi.kameraer som på analoge. En G3 koster der SVK 8995, en Minolta Dimage 7HI SVK 13595. En Dynax 505 SI med 28-80 og 75-300 får du derimot for SVK 3995, og det er billig. Jeg kjøpte min Olympus C5050Z i Kiel og hele beløpet kom seg på ca kr.6500 og da med et XD kort på 128MB i tillegg. Men husk at da må du handle taxfri. Tax'en får du tilbake ombord i skipets "bank" etter avgang, jeg tror det ble ca. 800kr. Garrantien gjelder i et år i Norge. PS. Husk å ta med passet, det må forevises når du leverer taxfri papirene for å få dem stemplet - uten stempel - ingen penger ombord.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har selv kjøpt i Sverige, på Siba utenfor Göteborg. Omtrent samme pris som i Norge i kroner, men da svenske, slik at gevinsten ble kursforskjellen (da ca 20%). Men ikke alt er billigere, sjekk grundig først. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ikke mye å hente på www.siba.se i forhold til norske priser. En Kodak DX4330 til kr 2536 i Norge, kostet nkr 3.515 i forhold.. 1000 kr billigere i Norge! Men fant med se.pricerunner.com en DX4330 på www.natalie.se til nkr 2457 altså nesten samme pris.. Morty Lenke til kommentar
ossa Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 bare en liten tilføring til debatten rundt garantier. tror ikke det stemmer helt at canon har internasjonale garantier alltid nei. studerer i Singapore, og her nede tilbyr ikke canon det hvertfall. kun lokal. Sony gjør deriomot det. så sjekk før du kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå