Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nedbetaling eller BSU?

Rubex

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har studert ett år ved privatskole og sitter med ca 100 000,- i studielån. Begynner på nytt stduie nå til høsten så jeg får utsatt nedbetalingen til jeg har fullført vist det er nødvendig.

Deltidsjobben jeg har nå er ganske godt betalt så jeg har mulighet til å spare litt. Da står det mellom nedbetaling på lånet og spare via BSU. Hva vil være det beste for meg? Sette pengene inn på BSU konto eller betale ned på lånet selv om jeg studerer? Evt. sette inn 15 000,- i året på BSU for så å betale på lån?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten tvil best å spare i BSU. Ved å spare 15000 kr i året så får du trekt fra 3000 kr på skatten. Har du betalt nok til å skatte så er dette en utrolig fin måte å spare penger på. Jeg sparte fullt ut på BSU kontoen og så brukte dette for å betale bolig. Det ble veldig mye ut av de pengene, og det er kanskje min beste innvestering noen gang. God rente, i tillegg til de 3000 x alle årene jeg har jobbet tilbake på skatten, det er ganske mye penger.

Lenke til kommentar

Ja, men bare fradraget for avdrag/renteutgifter er bare 28% av totalen.

Hvis du tjener nok, spar 15000 bsu hvert år og betal ned gjeld. At du er BSU sparer slår også bra ut i holdningen til bank om du i fremtiden skal ha lån :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...