mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 finnes det noen ulemper å velge det nyere ext3-filsystemet? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen mellom ext2 og ext3 at ext3 er journaling, mens ext2 er ikke det. Jeg bruker ext3. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Personlig ville jeg brukt reiserfs, jeg finner det generelt kjappere. Lenke til kommentar
gittela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 ext 3 er vel den "enkleste" løsningen i dette, da det går an å utvide et eksisterende ext2 system til ext3. Tregheten er egentlig ikke særlig merkbar med mindre man driver med ting som er kritisk avhengig av maks fart på lese og skrive operasjoner. Reiser har kommet seg veldig i det siste, og mange av barnesykdommene har jeg inntrykk av at er i ferd med å bli borte. Utover det kan man jo alltids prøve XFS eller JFS, fra Silicon Graphics Inc og IBM respektivt. Disse filsystemene er såkalt "tried and tested", og ansett som veldig robuste. Jeg har personlig bare erfaring med XFS, påe en SGI Indy og en Gentoo-installasjon på en p133 laptop, og jeg synes det var ganske greit å ha med å gjøre. Uansett, journaling filsystemer er en "god ting". :-) ../~howard Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 REISERFS Ellers er ext3 bedre enn ext2... Hadde Ext2 på RH 7.3 og når det først gikk til hæælvete, så gikk det skikkelig til hælvetee også (Mistet alle mp3 + Alt personlig) MarcelSB.. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg bruker også ReiserFS, fint filsystem. Ikke noe galt med Ext3 heller, brukte det før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå