Jørnan Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jeg har et integrert webcam i min bærbare Acer-PC, men kan til min store fortvilelse ikke ta opp video, kun ta bilder. I XP går det an å ta opp video direkte i Movie Maker med dette kameraet, men i Vista går det ikke. Er det noen som vet hvordan jeg skal få ordnet det? Kan jeg installere et program eller liknende som ordner det? Takker for svar Endret 25. mai 2008 av Jornan Lenke til kommentar
Encoded Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg vet at HP Pavillion maskiner med Vista i allefall har medfølgende programvare, HP QuickPlay, som kan brukes til dette formålet. Det er dog ikke mange som legger merke til det. Kanskje Acer har samme opplegg? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg tror dessverre ikke det. Jeg fant nemlig en blogg etter å ha søkt på Google, og der stor det at p.g.a. mange henvendelser ang. dette problemet, så hadde han bestemt seg for å skrive hvordan man gjør det. Men det fungerte selvfølgelig bare i XP ... Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 acer bruker noe som heter orbicam. Du kan jo se om du finner det og kan bruke det. Det skal ha filme muligheter Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Takk for tipset. Det kunne ha fungert, men Acer har nok gjort noe galt. Det var to Orbicam jeg kunne installere. Den ene gjør at programmet ikke starter og den andre gjør at meldingen "Programmet måtte avsluttes" (eller noe i den dur) kommer opp Så nå har jeg gått fra et kamera som kun tok bilder til et kamera som ikke kan noe. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Gå inn og avinstaller orbicam. Så går du på acer sine sider. og finner der hvor du laster ned drivern til maskinen din. Last ned den orbicam som ligger der så skal det virke;) Lenke til kommentar
Encoded Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du skulle ikke ha Acer Crystal Eye installert på maskinen? Det er programvaren du ser etter tror jeg, det fungerer i allefall på enkelte Acer maskiner jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Jepp, har (hadde) dette programmet. Men det er det som ikke kan ta opp video. Uansett, etter å ha prøvd å installere masse greier med det kamera så har jeg nå mistet selve bildet i kamera. Når jeg åpner programmet er det bare grått der og lampen ved siden av kamera på skjermen som skal lyse når kamera er på, lyser ikke. Noen som har opplevd det? Lenke til kommentar
Encoded Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Da har du antakeligvis fjernet selve driveren til WebCam'en. Last ned driveren på nytt fra Acer. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Det ligger mange drivere der. Hvilken skal jeg velge? Lenke til kommentar
Encoded Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvilken modell er PC-en din? TravelMate 12346 etc... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Aspire 5720Z(G). Trodde jeg hadde skrevet det tidligere. Skjønner at det er vansklig å si hvilken driver jeg skal ha da Lenke til kommentar
Encoded Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Har du noen idé om hva slags webcam det er? Kanskje det står noe i dokumentasjonen som fulgte med PCen, om du fremdeles har den. Fulgte det med én eller flere driver-CD-er da du anskaffet maskinen? I så fall står det vel mellom Bison, Suyin eller Chicony såvidt jeg kan se utifra Acers nettside. Og har du installert SP1? Edit: Flott at du fikk det til! Endret 25. mai 2008 av Encoded Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Windows er ikke så dum hvis man lar den gjøre det den vil Avinnstallerte hele programmet istedenfor å installere nye drivere hele tiden. Da brukte PC-en rundt 2 sekunder på å oppdage at jeg hadde et webcam uten drivere, spørre meg om tilatelse til å laste ned og deretter ordne alt. Så nå fungerer det igjen Uansett, takk for alle tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå