mintman Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Tenkte jeg skulle oppgradere prosessor og skjermkort i maskinen min. Den har dette hovedkortet: K8N Neo2 Platinum Ifølge MSI sidene er det disse prosessorene jeg kan bruke: CPU støtte Men er det noen som kan linke til hvilke prosessorer i prisguiden jeg kan bruke? Lenke til kommentar
nab Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei. Dette hovedkortet har vel S939 sokkel, og de AMD proseesorer som selges nå har AM2(+) sokkel, dvs. det er ingen av dagens CPU'er so passer (kanskje har noen butikker noen gamle S939 CPU'er liggende)... Lenke til kommentar
kalg Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 x2 3800+ er vel den som er aktuell. Her er listen over aktuelle cpuer til ditt hk. Men når du først skal bytte prosessor og skjermkort, hadde jeg vurdert og bytte alt. Dagens priser er blitt helt sinnsyke nå, i tillegg til at komponentene er mindre strømkrevende, og utvikler mindre varme. Her er et forslag basert på pris/ytelse: Denne. Bytt gjerne ut med et hovedkort i AM2+ Håper dette var til hjelp Kalg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå