Ccconker Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Det var i går at jeg skulle se om katten hadde fått flott at jeg merket at det var et punkt uten hår.. Jeg ble skeptisk, og trodde det kanskje kunne være skabb han hadde fått. Jeg har ikke turt eller orket å studere det så nøye. Kan dette være skabb, falrlig? Det er midt i brystet. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Høres mest ut som om den har sloss og har fått klort bort litt hår. I værstefall kan det være skabb. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Høres mest ut som om den har sloss og har fått klort bort litt hår.I værstefall kan det være skabb. Det er ikke noe tegn til kloring.. ikke noen tegn til sår i det heletatt. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 For sikkerhetsskyld kan du ta deg en tur til dyrlegen. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 For sikkerhetsskyld kan du ta deg en tur til dyrlegen. Ja. Takk Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg tipper ringorm. Kan behandles med salve som fås kjøpt på apoteket, men det er nok best at dyrlegen tar en rask titt. Ringorm er en soppsykdom, og kan smitte ved kontakt. Det kan derfor være en god ide å fjerne hår fra møbler, tepper, børster (og desinfisere børstene, evnt. kjøpe nye). Så i de neste ukene dytter du ikke ansiktet ditt inn i pelsen til pus ... Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 I dag så jeg at han hadde flere sånne punkter.. Og hvis jeg tenker meg om, så har han vel hatt flott på begge de stedene... Han har klødd mye etter flottene selvfølgelig.. Kan katter miste pels av å klø seg veldig mye da? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Katten våres får på seg flott hver eneste dag. Travel type. Eneste tegn til bivirkning av fjerning er ømt skinn. Ikke noe hårtap å se. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Katten våres får på seg flott hver eneste dag. Travel type. Eneste tegn til bivirkning av fjerning er ømt skinn. Ikke noe hårtap å se. Jeg snakker ikke om bivirkning av fjerning.. Jeg snakker om bivirkning til kløinga etterpå... Uansett.. jeg skjøner hva du mener... Tror du ikke det kan være forskjell fra en katt type til en annen? Altså.. Sånn er det jo med mennesker og.. noen har hår som sitter godt.. andre ikke. Lenke til kommentar
granny Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg ville nok også sjekket for ringorm! Det er nemlig smittsomt! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Katten min hadde det òg for ei stund sidan. Starta med eit felt, so vart det berre meir. Men det har no ordna seg sjølv ser det ut til. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Hvordan skal ringorm se ut da? Jeg strøk fingeren min åver punktet i dag. Jeg kunne ikke se at noe ble med på fingeren. Jeg har en katt til.. Den er kastrert, så den er ikke så mye i skogen, og drar ikke på seg så mye flott... Den katten har ikke noe merker.... SÅ siden både skabb og ringorm er smittsomt, så er det kanskje ikke skabb eller ringorm.. Det er vertfall mindre sjangse for det. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det at du ikke kan se symptomene på begge kattene dine betyr ikke at det ikke er ringorm eller noe annet smittsomt. Husk at inkubasjonstiden kan variere fra tilfelle til tilfelle. De fleste pattedyr har en eller annen hudsopp og mange ganger lever dyret og soppen i fredelig sameksistens uten at dyret har symptomer. Soppen kan likevel godt smitte til mennesker Kilde: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/ringorm.php Mer info her: http://www.birmanett.no/helseproblemer/ringorm.html http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=15058 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå