omfgusjsuki Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei. Jeg har planer om å kjøpe laptop. Jeg har kablet nett hjemme, og vil at det skal forbli kablet. Men er det et produkt som kan gjøre at jeg OGSÅ får trødløst nett? En link til produktet ville hvert fint. Er det mye strev å fixe det? Mange problemer dom kan oppstå? Takk Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Skal du ha trådløst og kablet nettverk på samme maskin? Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 nei, vi har 3 stasjoenære hjemme. De skal ha kablet, mens den nye laptoppen min skal ha tilgang til trådløst. Er dette mulig uten å ingå nye avtaler med forkjellige selskap? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jepp. Kjøper du en trådløs router kobles den til modemet, og maskinene til routeren, både med kabel og via trådløst. Endret 18. mai 2008 av Trainman Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du kjøper bare en router som du kobler til bredbåndet. På den måten kan du ha 3 stasjonære maskiner koblet til bredbåndet med kabel (avhengig av hvor mange nettverksporter det er på det), og likevel ha en router på en av portene som sender ut trådløse signaler til laptopen din. Du må selfølgelig ha trådløst netverkskort på den bærbare maskinen din, men det regner jeg med at du har. Du skal ikke inngå noen nye avtaler med selskaper. Du bare oppdaterer hardware. Routere finner du her: Klikk her Håper dette svarer på spørsmålet ditt Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ok. Så hvis jeg kjøper en trådløs router, og kobler den til modemet(speedtouch 546T2), sender da routeren samme hastighet til min bærbare, som om jeg hadde brukt kabel? Noen anbefalinger innen trødløse routere? Link please=) Endret 18. mai 2008 av omfgusjsuki Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Den vil nok få halvparten så rask hastiget som du får ved kabel. Dvs. hvis du har 100.0 mbps så sender det trådløse ut ca 54.0 mbps. Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Å ja.. Men da tror jeg beholder det kablet... Takker for all hjelp! Endret 18. mai 2008 av omfgusjsuki Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du får 54 el 128Mbs med trådløst, og det er raskere enn internetlinjen din vil jeg tro. Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Har 16mbps fra telenor/online. Er kanskje litt forvirret, men laster man da ned en fil med 4 gb på 31 sekunder? Dersom man har 128Mbs... Høres vilt ut.. Som sagt, hat 16mbit fra online, max dl er ca 3 mb sek... Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Hastigheten til din PC blir aldri raskere enn 16Mb/8 = 2Mbs effektivt. Ca. Dvs at det er ca 2 Mbs du kan regne med i nedlastningshastighet fra servere. Internt i hjemmenettet får du optimalt sett 7/16Mbs i overføringshastighet trådløst, avhengig av om du har 54 eller 128Mbs router. Det som i praksis reduserer hastigheten mellom maskinene er harddiskenes skrivehastigheter. Rett og slett hvor mye informasjon harddisken klarer og ta i mot pr sekund. En HD på 7200rpm tar imot data raskere enn en HD på 5400rpm. (Det har jeg blitt fortalt i en databutikk ihvertfall. Hvis noen eksperter vet om det er riktig eller galt så kom gjerne med evt korreks.) Endret 18. mai 2008 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå