Gå til innhold

Fra Kablet til trødløst, uten å kutte kablet.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe laptop. Jeg har kablet nett hjemme, og vil at det skal forbli kablet. Men er det et produkt som kan gjøre at jeg OGSÅ får trødløst nett?

En link til produktet ville hvert fint.

Er det mye strev å fixe det? Mange problemer dom kan oppstå?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjøper bare en router som du kobler til bredbåndet. På den måten kan du ha 3 stasjonære maskiner koblet til bredbåndet med kabel (avhengig av hvor mange nettverksporter det er på det), og likevel ha en router på en av portene som sender ut trådløse signaler til laptopen din. Du må selfølgelig ha trådløst netverkskort på den bærbare maskinen din, men det regner jeg med at du har.

Du skal ikke inngå noen nye avtaler med selskaper. Du bare oppdaterer hardware.

Routere finner du her: Klikk her

Håper dette svarer på spørsmålet ditt ;)

Lenke til kommentar

Ok. Så hvis jeg kjøper en trådløs router, og kobler den til modemet(speedtouch 546T2), sender da routeren samme hastighet til min bærbare, som om jeg hadde brukt kabel?

Noen anbefalinger innen trødløse routere?

Link please=)

Endret av omfgusjsuki
Lenke til kommentar

Hastigheten til din PC blir aldri raskere enn 16Mb/8 = 2Mbs effektivt. Ca. Dvs at det er ca 2 Mbs du kan regne med i nedlastningshastighet fra servere. Internt i hjemmenettet får du optimalt sett 7/16Mbs i overføringshastighet trådløst, avhengig av om du har 54 eller 128Mbs router.

Det som i praksis reduserer hastigheten mellom maskinene er harddiskenes skrivehastigheter. Rett og slett hvor mye informasjon harddisken klarer og ta i mot pr sekund. En HD på 7200rpm tar imot data raskere enn en HD på 5400rpm.

(Det har jeg blitt fortalt i en databutikk ihvertfall. Hvis noen eksperter vet om det er riktig eller galt så kom gjerne med evt korreks.)

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...