Skogslik Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Skal spille inn Gitar i kvell tenkte eg, har alt utstyr som trengs, utenom et program på pcn. Det eg har: gitar + Forsterker Lydkort: M-Audio eksternt lydkort Microfon: Shure, SM57-LCE Hvordan skal dette kobles, og trenger et program på pcn som kan styr med opptak og slikt. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Espaul Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du trenger et opptaksprogram til musikk. Jeg bruker Sonar. Dette klarer du nok å skaffe hvis ikke, finner du diverse freeware opptaksprogrammer som ligger å slenger. Vel første steget til å gjøre et opptak er å få programmet ditt til å registrere lydkortet ditt. Når du har gjort dette, kan du heller be om yttligere tips Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Anbefaler Audacity. Gratis www.audacity.com Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 brukr audacity faktisk, helt greit program. har tatt opp en del nå, og må si meg fornøyd men nå trenger eg bare et virituelt tromme program. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hydrogen! Originalt til linux, men har blitt portet til andre OS. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Er det bra til ` Black Metal`? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det bra til ` Black Metal`? Det spørs egentlig helt på hvilke trommelyder du ønsker til din Black Metal. Så vidt jeg vet, er Hydrogen gratis, skal ikke si det sikkert dog. Hvis det er gratis, så kan du jo bare laste det ned å finne ut selv den gir tilfredsstillende lyd. Det er en fordel å ha en DAW med litt mastringsmuligheter når du skal drive med trommer da, gir deg mye større muligheter for å få akkurat den trommelyden du vil ha. Det finnes jo også slikt som EZDrummer, BFD, Drumkit From Hell osv., men de er ikke akkurat gratis. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det bra til ` Black Metal`? Det spørs egentlig helt på hvilke trommelyder du ønsker til din Black Metal. Så vidt jeg vet, er Hydrogen gratis, skal ikke si det sikkert dog. Hvis det er gratis, så kan du jo bare laste det ned å finne ut selv den gir tilfredsstillende lyd. Det er en fordel å ha en DAW med litt mastringsmuligheter når du skal drive med trommer da, gir deg mye større muligheter for å få akkurat den trommelyden du vil ha. Det finnes jo også slikt som EZDrummer, BFD, Drumkit From Hell osv., men de er ikke akkurat gratis. Selvfølgelig er det gratis, er jo originalt til Linux. Men, jeg bruker Hydrogen, lager trommene for hele sangen, eksporterer det også inn i Ardour (DAW til Linux). Funker fett det! Fins også mange gratis trommesettlyder på hjemmesida til Hydrogen som du kan bruke. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Selvfølgelig er det gratis, er jo originalt til Linux. Men, jeg bruker Hydrogen, lager trommene for hele sangen, eksporterer det også inn i Ardour (DAW til Linux). Funker fett det! Fins også mange gratis trommesettlyder på hjemmesida til Hydrogen som du kan bruke. Linux er et underverk jeg fremdeles har til gode å undersøke:P Til trådstarter: Når det gjelder mastring av trommene dine, kan jeg fortelle deg at det er ikke enkelt. Mastring er en kunst som tar tid å lære, men det bør læres hvis man skal produsere musikk selv. I mellomtiden, fram til du har fått taket på mastring, går det selvfølgelig an å spørre om hjelp av folk som kan dette, inkludert meg selv. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 http://www.cockos.com/reaper/download.php Programmet Reaper funker bedre enn Audacity til ditt bruk. Enkelt, brukervennelig og gratis. Det er ikke så mange effekter, men det er tross allt ikke mye gode effekter i gratisprogrammer. Du må nok bruke et trommeprogram utenom dette. Blir jo ikke proffe opptak i et gratisprogram uansett, så du kan jo evt bruke Guitar Pro til å programmere trommene hvis du ikke har noe bedre. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 http://www.cockos.com/reaper/download.php Programmet Reaper funker bedre enn Audacity til ditt bruk. Enkelt, brukervennelig og gratis. Reaper er et fint program ja, men det er ikke gratis! Du kan riktignok bruke programmet med full funksjonalitet, selv etter prøveperioden er utløpt, men da kan man like så vel piratkopiere en hvilken som helst DAW, det er like ulovlig. REAPER is not free. Be sure to purchase a license if you use it past the evaluation period. Reaper er heldigvis veldig billig da. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 http://www.cockos.com/reaper/download.php Programmet Reaper funker bedre enn Audacity til ditt bruk. Enkelt, brukervennelig og gratis. Det er ikke så mange effekter, men det er tross allt ikke mye gode effekter i gratisprogrammer. Du må nok bruke et trommeprogram utenom dette. Blir jo ikke proffe opptak i et gratisprogram uansett, så du kan jo evt bruke Guitar Pro til å programmere trommene hvis du ikke har noe bedre. Nåh? Dine referanser? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 takker for mye bra forslag men, skulle jo hatt vokal til det eg driver og lager. dette er hobby laging, altså ikkje noe proff greier. Men er vokal noe alle kan få till? tenker da på `Black Metal` vokal. har prøvd litt men føler ikkje at det blir så bra liksom. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Som alt anna må du nok ØVEØVEØVEØVEØVE Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 ja rekner jo med det. noen måte og øve på? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Drikk vann mens du øver. Jeg skrev en del om tips til growling i metal-tråden. Hvis du søker kanskje du finner noe. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 ah ok, hadde vert fett og finne det igjenn headbangers guide tråden? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har aldri sett noen videoer som virkelig har hjulpet meg med å growle. Leste ett sted at filmen "Zen of Screaming" som omhandler growling og hvordan å gjøre var bra. Jeg lasta den ned og så den. For noe elendig pisspreik. Var bare tull og lærte ikke et jævla brøl. Det beste er å finne ut sjæl hvordan du liker å gjøre det. Får du jævla vondt i halsen, som jeg gjør noen ganger bør du prøve å gjøre litt annerledes. Husk å drikk utrolig mye vann når du øver. Jeg drikker 1-2 liter vann på 15-30 min øving. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du bør jo i tillegg til å kunne brøle, kunne synge normalt, rett å slett for å ha bedre kontroll på toner. Så hvis du ikke kan å synge normalt rent, så kan det være lurt å øve på det også. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Har aldri sett noen videoer som virkelig har hjulpet meg med å growle. Leste ett sted at filmen "Zen of Screaming" som omhandler growling og hvordan å gjøre var bra. Jeg lasta den ned og så den. For noe elendig pisspreik. Var bare tull og lærte ikke et jævla brøl. Det beste er å finne ut sjæl hvordan du liker å gjøre det. Får du jævla vondt i halsen, som jeg gjør noen ganger bør du prøve å gjøre litt annerledes. Husk å drikk utrolig mye vann når du øver. Jeg drikker 1-2 liter vann på 15-30 min øving. Hvordan kan du si noe slikt? ^^ den filmen hjalp meg mye. Uansett om den ikke er til mye hjelp, anbefaler jeg likevel tråstarter å se den for å vite grunnlaget etc for growling/screaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå