LowBalls Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei! Jeg går nå vgs1 og har Praktisk Matte 1 (p1), Neste år skal jeg prøve meg på samfunns matte (s1). Dette er da vanskeligere matte en p2. Men da har jeg en lærer som sier at karakteren min i p1 vil stå på vitnemålet, mens de som i år hadde teoretisk matte (t1) og skal ned på p2 neste år, slipper unna dette og for kun p2 karakteren som de får neste år på vitnemålet. Dette høres forferdelig ulogisk for meg, at jeg som går opp et hakk må ha karakteren min ståendes, mens de som går ned et hakk ikke må det. Har læreren helt feil? eller rett? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei! Jeg går nå vgs1 og har Praktisk Matte 1 (p1), Neste år skal jeg prøve meg på samfunns matte (s1). Dette er da vanskeligere matte en p2. Men da har jeg en lærer som sier at karakteren min i p1 vil stå på vitnemålet, mens de som i år hadde teoretisk matte (t1) og skal ned på p2 neste år, slipper unna dette og for kun p2 karakteren som de får neste år på vitnemålet. Dette høres forferdelig ulogisk for meg, at jeg som går opp et hakk må ha karakteren min ståendes, mens de som går ned et hakk ikke må det. Har læreren helt feil? eller rett? Læreren din har rett. Du avslutter den obligatoriske fellesfagmatten i år, siden du går over til programfagmatte, mens de andre fortsetter med fellefagmatte. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Enkelt å greit: Siden du bytter fra P til S vil 1P stå på vitnemålet ditt. Hadde du valgt 2P ville ikke 1P stått på vitnemålet ditt. Men jeg ville trodd at hvis en går fra 1T til 2P så kom til 1T-karakteren til å stå på vitnemålet i 3. klasse... Hmm, forhør deg med en annen lærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå