Gjest Slettet-pJI1Oyc6 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg skal gjøre opptak av vokal og vil fjerne så mye som mulig av støy og gjenklang fra omgivelsene. For gjenklangens del vil det kanskje være nok med noe så enkelt som eggkartonger, men jeg har også sjenerende støy fra datamaskiner. Ett alternativ er dempematter: Showtechnic Dempematter "Kjøp to plater og heng opp i mikrofonhøyde i hjørnet av rommet ditt, sett opp mikrofonen og syng med ansiktet vendt inn mot hjørnet, og du har ett enkelt men dempet opptaksrom". Vil det holde med to plater i et hjørne, eller trenger man to til bak vokalisten for klang som sendes tilbake fra resten av rommet? Demper personen nok? Må jeg kjøpe/lage skillevegger er lignende og lage en boks for best mulig resultat, eller vil det holde og utstyre et hjørne med disse dempemattene. Støy er ikke et større problem da jeg kan gjøre opptakene i et annet rom, men hvordan skal jeg installere boksen for mest gunstig resultat? Kreative løsninger til både materialer og oppsett søkes. Jeg ønsker ikke å gjøre noe unødvendig dyrt eller komplisert. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du kan prøve med en madrass i et hjørne og en bokhylle langs den ene veggen Gjør det du kan for å unngå paralelle flater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå