s051924 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei, Jeg installerte SP3 her om dagen uten å ta backup eller lage oppstartsdisk. Dumt selvfølgelig. Når starter ikke PC-en og jeg får melding om at det mangler en fil eller er en feil et sted og blir bedt om å reparere vha XP CD-en. Når jeg hiver i denne og velger reparere blir jeg bedt om en diskett som jeg ikke har laget og jeg står igjen med en mulighet: Installere XP på nytt. Vil ikke dette føre til mye slettede data? VEt noen hvor mye som blir borte? Hele disken? Hele partisjonen? Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg har to harddisker(mine viktigste filer ligger på den samme som operativsystemet) så jeg tenkte å ta ut den ene, installere windows på den gjenværende for så å plugge i den første, nå med XP på begge. Kan jeg redde dataene på den måten? Har dere eventulet andre forslag? Vil jo helst unngå å miste data overhodet.. Håper på hjelp! Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) når du installerer xp på nytt uten å slette partisjonen blir ihvertfall de innstallerte programmene lagt i en mappe for seg, resten av filene blir også beholdt. usikker på om du finner den disken du har operativsystem på nå om du installerer xp på den andre installerer du xp på nytt på samme disk, er det uansett en fordel og bare gå inn, ta backup av det du vil ha bevart, delete partisjon og innstallere hele driten på nytt igjen...ellers blir bare hele greia rotete Endret 18. mai 2008 av IronMartin Lenke til kommentar
s051924 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 okei, så du mener jeg bare kan innstallere xp på nytt på den disken der det allerede er installert og jeg vil ikke miste data, må bare omorganisere og slikt? Du er sikker på at ikke noe blir slettet? Tusen takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Andy_81 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 En mulighet for deg er også å laste ned en Ubuntu Live cd som du kan starte datamaskinen din med, og dermed få kopiert filene du vil ta vare på, og deretter kjøre en full reinstallasjon av Windows Ta en titt på Ubuntu Lenke til kommentar
s051924 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Takk for tips! Oppstart med Linux funket flott:) TAKK Lenke til kommentar
Andy_81 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Takk for tips! Oppstart med Linux funket flott:)TAKK Linux live cd har redda en mengde data fra mine venners defekte maskiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå