glenntore Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 kjørte her om dagen å pressa derbien opp over 90kmt ca(automat gir luftavkjølt) så skulle jeg trille ned en bakke,men da stoppet moteren og er umuligt å få start igjen,men kicken går å kicke på så da er vell ikke stempelet svidd fast? pluggen tørr og svart.plombene tatt dysa 85..pluss et effekt annlegg. vaierne er også hele,så hva kan det ha seg at motoren ikke vil starte? ...skrudde ut pluggen å kicka,da kom det en gurgle lyd fra sylindern iallefall. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Tror du skal skru av toppen og ta en titt, den kan fint være skjært selv om du kan kicke. Høres ut som om den får bensin. Det at pluggen er svart høres ut som for mye bensin/olje. Skjekk etter riper i stempelet, hvis det er riper så er den garantert skjært. Litt ot: Skjønner ikke at du tørr å kjøre scooter i 90 km/t, følger meg utrygg i 50 med scooter Endret 18. mai 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 er det kompresjon når du chiker? eller hører du stemplet går veldig fort når du chiker? om den er veldig lett å chike har du nok skjert motoren. første gang jeg skjerte en moppe motor fikk jeg start på den igjen.. men den gikk i 20. så fikk jeg ikke start på den mer. pga at det ikke var et snev av komresjon. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Ble det lettere å dra rundt motor'n da du tok ut pluggen? Hvis det ble lettere, har du fortsatt bra komp. Da er det bare å begynne å feilsøke.. Får den bensin? Er det gnist på pluggen? Får den luft? (eventuelt tett luftfilter) EDIT: Hvilken Derbi-scooter er det? Endret 19. mai 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
glenntore Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Ble det lettere å dra rundt motor'n da du tok ut pluggen? Hvis det ble lettere, har du fortsatt bra komp. Da er det bare å begynne å feilsøke.. Får den bensin? Er det gnist på pluggen? Får den luft? (eventuelt tett luftfilter) EDIT: Hvilken Derbi-scooter er det? Ja det ble lettere å kicke uten pluggen,var ingen riper i stempelet, det er en derbi atlantis bullet. Lenke til kommentar
glenntore Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Tror du skal skru av toppen og ta en titt, den kan fint være skjært selv om du kan kicke. Høres ut som om den får bensin. Det at pluggen er svart høres ut som for mye bensin/olje. Skjekk etter riper i stempelet, hvis det er riper så er den garantert skjært. Litt ot: Skjønner ikke at du tørr å kjøre scooter i 90 km/t, følger meg utrygg i 50 med scooter toppen skrudd av,ingen riper der nei. men til min store forbauselse var det ikke topp pakning eller noe der.bare ei metallplate i bunnen. Lenke til kommentar
napster1989 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Send den på verksted eller hør med venner om det er noen som skrur. Hvis ikke kan du jo sjekke på en videregåendeskole som har mekanisk om ikke de er interresert i et lite prosjekt Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 høres ut som ei sikring eller en kabel har blitt for varm og konka ut, spør dere meg. det at den først ble kjørt svært varm på høyt turtall som så ble til tomgang veldig lenge kan jo ha overopphetet noe inni motoren for alt jeg vet, kansje den trenger turtall for å kjøles korrekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå