tormi Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei folkens... Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men håper noen kan hjelpe meg... Er ute etter en digital fotoramme som jeg kan overføre bilder trådløst/eller via cat kabel til. Viktigste er trådløst. Jeg har nemlig en server stående i kjelleren og vil benytte denne som bildelagrings sted og det hadde da vært glimrende med nettverkstilkobling. Utover det er det ikke noe behov for tilkoblinger og den skal IKKE være større enn 15 tommer, bør helst se ut som noe som minner om en vanlig fotoramme... Noen som har peiling på hvor jeg kan få kjøpt noe slikt? Kan gjerne kjøpe det i USA da jeg har familie der som kommer hit til sommeren og kan ta med seg. Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Flere av Kodak sine digitale bilderammer har iallefall WiFi slik at bildene kan overføres trådløst til rammen. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Flere av Kodak sine digitale bilderammer har iallefall WiFi slik at bildene kan overføres trådløst til rammen. Ja har sett litt på Easyshare serien og de ser ut til å ha opp til 10 tommer på Komplett. Men det er relativt sparsommelig med tester av slikt. Forøvrig dersom noen har tips om gode nettbutikker i USA for forskjellige produkter så bare gi beskjed Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Slik eg har forstått det så krever Kodak sine fotorammer at bildet blir gjort tilgjengelig via Kodaks egne tjenester. Det mest ideelle ville jo vært at fotorammen hentet bildet i fra en delt nettverksmappe(SMB, CIFS, NFS, HTTP eller FTP). Lenke til kommentar
tormi Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Slik eg har forstått det så krever Kodak sine fotorammer at bildet blir gjort tilgjengelig via Kodaks egne tjenester. Det mest ideelle ville jo vært at fotorammen hentet bildet i fra en delt nettverksmappe(SMB, CIFS, NFS, HTTP eller FTP). Hvis jeg ikke kan hente dem lokalt fra min egen server, er denne rammen fullstendig uinteressant. MÅ kunne hente bilder fra egen server som står en etasje under, enten via kabel elle helst WI FI. Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Slik eg har forstått det så krever Kodak sine fotorammer at bildet blir gjort tilgjengelig via Kodaks egne tjenester. Det mest ideelle ville jo vært at fotorammen hentet bildet i fra en delt nettverksmappe(SMB, CIFS, NFS, HTTP eller FTP). Hvis jeg ikke kan hente dem lokalt fra min egen server, er denne rammen fullstendig uinteressant. MÅ kunne hente bilder fra egen server som står en etasje under, enten via kabel elle helst WI FI. Hei Jeg ser også etter en slik digital bilderamme, og gjerne med trådløst oppkobling. Er det noen som kan bekrefte dette at man faktisk kan legge over bilder trådløst fra en pc over rett til denne rammen? Kommer da bilderammen opp som en harddisk i filbehandlingen? Eller må man ha innebygd bluetooth for å få til denne funksjonen? Vurderer også å kjøpe i USA, men kom da til å tenke på strømtilkoblingen. Hvis det er batteri på den, så er det vel ikke noe problem, men hvis det er med strømkontakt på rammen, så er den vel beregnet for helt annen volt og kontakttype enn hva vi har her i Norge. Hvordan ordner man dette enklest mulig? Andre ting som jeg krever av rammen er at den har fjernkontroll, at den slår seg av på natten, ikke mister innstillingene ved strømbrudd, og at den som sagt er trådløsfunksjon som gjør at man kan legge over bildene fra en bærbar pc. Håper noen kan hjelpe med tips og råd :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå