Gå til innhold

spill virker ikke


Anbefalte innlegg

hm, tenkte ikke å bytte ut noe før det var billig å kjøpe noe som jeg kan spille battlefield med masse boter og mp3 på og slikt, men nå ser det ut som jeg må det likevel. men hvordan vet jeg hva jeg skal bytte ut? jeg trenger raskere cpu, så det ville passet bra om det var den som tok kvelden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå virker ikke cs heller, jeg velger serv0r og joiner, det kommer loading og så før jeg komme inn i spillet så kommer jeg ut i windows istedet...

any clues?

eneste spillet som virker nå er starcraft men det er ingen som spiller det seriøst online mere. bør jeg oppgradere? hva bør jeg oppgradere isåfall?

Lenke til kommentar

:roll:

 

Ta ut rasmbrikkene, om du har flere enn en, og prøv de ut en for en i de forskjellige portene. Du kan og låne et skjermkortlykort fra noen du kjenner, og prøve ut disse på maskinen. Prøv også ut den nye VIA chipsettdriveren, hypherion 4,46 tror jeg. Skjermdriverne også. Funker ikke dette tror jeg du i første omgang bør bytte hovedkort og minne.

 

Du får se hva du får til... Alle problemer har sine løsninger vet du jo....

 

Hilsen Øystein

 

Min PC:

MSI K7T-TURBO hovedkort

Kingston 640 Mb 133MHz SDRAM

Connect3d ATI Radeon 9500@9800

+

X-box

Lenke til kommentar

jeg har ikke mulighet for å prøve med andre deler, jeg har 1 ram brikke så jeg tror ikke det er vits i å prøve forskjellige sloter, men er du sikker på det er hovedkort og minne som kan være ødelagt? jeg får ikke råd til å kjøpe noe nytt før sommeren, og da er det jo trist om jeg bytter ut delene som virker :p .

Lenke til kommentar

:o

 

Har du prøvd ut driverne? Alle de nyeste driverne? Grafikkort, chipsett, lydkort osv. Har du service pack 1 til XP? Har du prøvd Windows Update?

 

Gå inn i bios og reset alt til default og senere til optimal. Prøv, om dette ikke funker, å flashe biosen. Veldig enkelt om du tar dine forhåndsregler. Les lesmeg filen som følger med biosoppdateringen.

 

Flashingen gjorde at mitt hk skjønte at jeg hadde kjøpt ny prosessor! Du vil tjene på dette. Ta kontakt meg eagames om problemet skyldes patchen til BF! Klag, klag og atter klag....

 

Lykke til! :woot:

Lenke til kommentar
:o

 

Har du prøvd ut driverne? Alle de nyeste driverne? Grafikkort, chipsett, lydkort osv. Har du service pack 1 til XP? Har du prøvd Windows Update?

 

Gå inn i bios og reset alt til default og senere til optimal. Prøv, om dette ikke funker, å flashe biosen. Veldig enkelt om du tar dine forhåndsregler. Les lesmeg filen som følger med biosoppdateringen.

 

Flashingen gjorde at mitt hk skjønte at jeg hadde kjøpt ny prosessor! Du vil tjene på dette. Ta kontakt meg eagames om problemet skyldes patchen til BF! Klag, klag og atter klag....

 

Lykke til! :woot:

 

jeg har formatert en del ganger med 2 forskjellige os, og det utelukker jo software feil, jeg har prøvd forskjellige ting i bios men det hjalp ikke. etter lanet måtte jeg jo bære pcen tilbake ihus, så jeg tror jeg kan ha skadet noe da, men jeg lurer på hva.

flashing av bios er bra, når jeg gjorde det for en tid siden ble pcen mere stabil, 300mhz raskere cpu som samtidig ble mye kaldere av en grunn.

jeg får ikke installert service pack på min windows xp, jeg har ikke gyldig key.

jeg tror jeg ender opp med å bytte ut det som ikke virker, men jeg er ikke sikker på hvilke deler som er ødelagt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå er det kommet ett nytt problem, i cs har jeg 85 fps, under 100 ping og mellom 0-5 i loss og choke men likevel hakker det. jeg har under 1 fps, først trodde jeg det var harddisk som jobbet, men det hjalp ikke å slå av alle programmer i bakgrunnen. jeg er sikker på det er noe med hardwaren, men jeg aner ikke hvordan jeg kan finne ut hvilke deler som ikke virker, og jeg kan ikke bytte ut delene for å teste hvilke som er best så jeg trenger ett program som finner ut hvilke deler som er ødelagt, finnes det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...