Gå til innhold

spill virker ikke


Anbefalte innlegg

spill virker ikke på pcen min, eneste jeg får til å virke er half life og kanksje sc som jeg tester idag.

noen sekunder/halvt minutt ut i ett spill restarter pcen seg, noen ganger kommer det blå skjerm og mye tekst og "starter dumping av fysisk minne" før pcen restarter seg.

raven shield demoen, 3dmark2001, wc3 collectors edition, battlefield 1942 og road to rome virker ikke, skjer samme greie i alle spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjedde etter ett lan for en måned siden, etter lanet testet jeg først bf noen dager etterpå når 1.3 patchen kom ut, siden jeg hadde mistet cd1 til bf og nocd cracken ikke virka på 1.3 patch så kjøpte jeg rtr og skulle spille. men etter at ett brett var ferdig å loade restartet pcen seg, nå skjer det i alle spill utenom sc og cs.

pcen er 1.2 ghz tbird, gf2pro@240/470, 256mb sdram, viakt7a, winxp professional. har tatt virus sjekk men fant ingen virus, har og formatert 5 ganger og prøvd win2k proffesional også.

Lenke til kommentar

Noe lignende har skjedd med meg, første dagen jeg fikk den nye pcen min. Spillene restarta seg etter ca. 20 sek. spilling.

Gikk da inn i BIOS og satte den til "BIOS default conf.", men justerte cpuen opp til vanlig nivå. Da gikk alt bra.

I går satt jeg og en kompis og LANet hos meg da det samme skjedde da jeg spillte UT. Gikk inn i BIOS og gjorde de samme greiene og da virket det igjen, iallefall andre spill, gadd ikke prøve UT en gang til...

Lenke til kommentar
Formater :)

 

formatere hjelper jo i 99.99% av tingene som skjer på pcen, men jeg har formatert minst 5 ganger for teste forskjellige directx, os, drivere, med og uten drivere og slikt, jeg tror det er hardware problem eller bios siden den ikke blir formatert, hadde jeg vist hvor hardware problemet lå skulle jeg kjøpt en ny en...

biosdefault, ikke dumt! :smile: tester de

Lenke til kommentar

Har samme problem jeg også, men det skjer bare en gang. Starter maskinen går inn i et spill, så får jeg blåskjem og maskinen restarter seg. Etter det virker maskinen helt fint. :roll: Virker nesten som strømforsyningen som ikke klarer å levere nok strøm til skjermkortet. Ser at skjermen begynner å flimre litt før det skjer. Hjelper muligens å flashe bios?

 

 

XP2000+

Win XP pro

Gainward GF4 4600

MSI MB

Lenke til kommentar
Har samme problem jeg også, men det skjer bare en gang. Starter maskinen går inn i et spill, så får jeg blåskjem og maskinen restarter seg. Etter det virker maskinen helt fint. :roll:  Virker nesten som strømforsyningen som ikke klarer å levere nok strøm til skjermkortet. Ser at skjermen begynner å flimre litt før det skjer. Hjelper muligens å flashe bios?

 

 

XP2000+

Win XP pro

Gainward GF4 4600

MSI MB

 

kan prøve det også.

Lenke til kommentar

jeg prøvde å ta av shadow på rammen i bios, men det hjalp ikke, flashe bios vil jeg ikke gjøre det er risky.

dxdiag sier alt virker bra, men wc3 og battlefield virker ikke, jeg får heller ikke snes emulatoren min til å virke på tven, jeg tror det er driverfeil, men kan det komme av powerstrip eller nvrt?

Lenke til kommentar

Høres ut som om noe virkelig har gått til helvete. kjører cpu'en din på veldig høy varme/ har du clocket den? jeg kjørte cpu'en min for hardt og da restartet også maskinen. ikke av for høy varme, men på grunn av ustabilitet. riktignok ikke etter noen sekunder, men etter en halvtime og utover i de krevende spillene. hvis det ikke er det som er situasjonen så høres det ut for meg som om noe maskinvare har tatt kvelden... Det høres ut som om det snart var på tide å bytte det ut uansett så du får se det positive i det... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...