Gå til innhold

bytte ut hd3870 ?

Anbefalte innlegg

Jeg har komt på tanken om å skifte ut skjermkortet mitt. Begynte å spille AoC inatt og det er uholdbart å spille på 18-20fps med såpass ny maskin, så hd3870 kortet mitt må byttes! er litt usikker på om det er vits å skifte ut med 9800gtx, eller om jeg skal gå for 3870 x2, evt slå skikkelig til med 9800gx2..

hovedkortet har kun støtte for crossfire og det skjermkortet jeg har har en enorm kjøleribbe(vifteløs) så er ikke plass til enda et 3870 :(

pcen min er;

ABIT IX38-QuadGT, X38, core2duo E8400@3ghz, 4gb ram så det skulle jo holde ellers til AoC..

vil spille på 1920x1200 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vente noen uker med og kjøpe nytt. Så kan du kjøpe 1 eller 2 stk av de kommende 4850/4870 kortene og sette de i crossfire. De kortene skal visst være bra. 4850 er nesten like bra som 9800GTX tror jeg. 4870 skal være 25% bedre enn 9800GTX har jeg lest her en plass.

Lenke til kommentar

Som nevnt skal det komme nye kort iløpet av sommeren fra både AMD og nVidia, så det kan være lurt å vente.

I mellomtiden for du å sku av/sette ned ting som anti-alasing, anisotropic filtering og oppløsning. Pass også på at du kjører med siste driver.

Lenke til kommentar

ja det høres ut som en god plan :) la feriepengene gå til et crossfire oppsett av noe slikt..burde vel bli bra da :)

syns det var litt rart med såpass lite fps, hadde ikke noe spesielt av grafikk på, bare det at 1920x1200 krever sitt. nyeste drivere også. men har tatt ned til 1600x1200 eller noe nå, steg til par å tredve fps. får være nok frem til skjermkortbytte.

takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...