Gå til innhold

Hjelp til kjøp av kanal til ledninger

Anbefalte innlegg

Har nå endelig så og si fått i orden hele oppsettet mitt nå. Det eneste som gjenstår er å skjule kablene som henger ned fra tv-en, og til dette trenger jeg noen tips. Nedenfor ligger noen bilder av hvordan "problemet" ser ut, og utifra dette lurer jeg på om det er noen som har noe å anbefale?

post-91545-1211114213_thumb.jpg

post-91545-1211114371_thumb.jpg

Var på den lokale Elkjøpen og spurte der, men de hadde kun en kanal med plass til tre kabler, og den kostet 400 kroner. Var ingenting å satse på med andre ord, da det ikke ville vært plass til alle kablene.

Så, noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er en mulighet for deg, men jeg personlig har borret ett hull i veggen oppe og nede, og hatt ett rør imellom på baksiden av veggen. For å gjøre dette må du nesten ha mulighet til å komme deg bak veggen, da.

Kanskje litt upraktisk om du noen gang skulle flytte tv'en, men det må være opp til deg å vurdere.

EDIT: Ble bare mobilbilder, men. :p

post-75430-1211116358_thumb.jpg

post-75430-1211116367_thumb.jpg

post-75430-1211116384_thumb.jpg

post-75430-1211116925_thumb.jpg

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Ikke dumt i det hele tatt Eiv880, men har dessverre ingen mulighet til å komme bak veggen. En kanal er vel det eneste jeg kommer på som kan hjelpe meg i denne situasjonen..

Utrolig flott oppsett btw! :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Vet ikke om det er en mulighet for deg, men jeg personlig har borret ett hull i veggen oppe og nede, og hatt ett rør imellom på baksiden av veggen. For å gjøre dette må du nesten ha mulighet til å komme deg bak veggen, da.

Kanskje litt upraktisk om du noen gang skulle flytte tv'en, men det må være opp til deg å vurdere.

EDIT: Ble bare mobilbilder, men. :p

Skal gjøre noe lignende, men vet ikke hvilke rør jeg skal bruke. Noen Tips? Må vel være såpass at man kan få gjennom scart kontakter.

Lenke til kommentar

Jeg brukte en hullsag på borremaskinen. Husker ikke helt diameteren men.

Og brukte avløpsrør. To 90° bøyer, og ett rør imellom. ;)

EDIT:

Altså plastrør som du får kjøpt hos rørlegger/VVS-senter.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...