Gå til innhold

Gode musikkspiller-programmer til Linux

Anbefalte innlegg

Har i det siste testet programmet Sonata. Jeg er svært fornøyd og vil faktisk gå så langt som å si at det er det beste musikkprogrammet jeg har prøvd. Jeg elsker det! Det er lite, pent, bruker lite ressurser og har en passe mengde funksjoner. Musikken slutter faktisk ikke å spille om man avslutter programmet eller restarter X heller. Noe som er direkte herlig! Det eneste negative blir at det er litt vanskelig å få satt det opp. Man må blant annet legge inn og sette opp MPD. Uansett, Sonata er en ren nytelse å bruke!

Du kunne ikke å skrevet en gjennomgående guide til å installere Sonata vel? :innocent:

Jeg er ganske nybegynner innen Linux, og har ikke mye peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke bare bare, nei. Finner selve programmet i Synaptic, men er litt triksing og fiksing. Kan ikke si at jeg husker helt hva jeg gjorde, så det å skrive en skikkelig guide ville nok tatt litt tid for meg. Og tid er noe jeg ikke har mye av nå. Har nemlig semesterets første eksamen om noen dager. Kan kanskje skrive noe senere hvis interessen skulle være der. Ikke det at jeg er noe annet enn en nybegynner selv, men fikk det da til.

Det kan jo hende at noen andre kan?

Lenke til kommentar
Som jeg skrev i en annen post er utvalget av gode musikkspillere til Ubuntu heller labert. Rhythmbox, Exaile, Listen, Banshee osv. er alle laaaaaaaaaaaaangt bak f.eks. Winamp etter min mening.

Om du vil ha noe lignende Winamp bør du prøve audacious. Det kan bruke winamp skins og er lett og enkelt i bruk.

Edit: Var visst svart på allerede :blush:

Endret av Saltvann
Lenke til kommentar
Har i det siste testet programmet Sonata. Jeg er svært fornøyd og vil faktisk gå så langt som å si at det er det beste musikkprogrammet jeg har prøvd. Jeg elsker det! Det er lite, pent, bruker lite ressurser og har en passe mengde funksjoner. Musikken slutter faktisk ikke å spille om man avslutter programmet eller restarter X heller. Noe som er direkte herlig! Det eneste negative blir at det er litt vanskelig å få satt det opp. Man må blant annet legge inn og sette opp MPD. Uansett, Sonata er en ren nytelse å bruke!

Du kunne ikke å skrevet en gjennomgående guide til å installere Sonata vel? :innocent:

Jeg er ganske nybegynner innen Linux, og har ikke mye peiling.

Er ferdig med eksamenen min nå, så en liten guide kommer i nær framtid. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...