Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelige stikk på kroppen

Gjest Merkelige stikk

Anbefalte innlegg

Gjest Merkelige stikk

Jeg har fått noen merkelige stikk på siden av brystet, rett over armhulen og rett under siden av brystet (håper dere forstår forklaringa). Jeg trodde det var myggstikk først, men det klør ikke noe særlig, det er mer vondt, spesielt om jeg tar på det. Noen ganger kommer det litt verk ut av de også, ganske usælt. Er det bare rare myggstikk, eller noe annet? De kom først på brystet, så videre utover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Merkelige stikk

Haha, nei kviser er det ikke, det hadde jeg kjent igjen. De her er større og svulmer opp, omtrent som myggstikk.

Lenke til kommentar
Gjest Merkelige stikk

Ikke akkurat, har kun webcam og det er litt ubeleilig plassert. Men jeg kan beskrive det bedre. De er omtrent like store som en fingernegl (jentehånd), hovne, røde og med et stikk på midten.

Lenke til kommentar

Dersom du kan luke ut insektsbitt/stikk og kviser, er neste tanke som slår meg at du mulig kan ha brennkopper, røde hund eller vannkopper. Dersom du har hatt disse som barn blir differentialdiagnosen sannsynlig Herpes Zoster (helvetesild).

Spør din lege!

Lenke til kommentar
Dersom du har hatt disse som barn blir differentialdiagnosen sannsynlig Herpes Zoster (helvetesild).

Nja? Er ikke vannkopper forårsaket av Herpes Zoster viruset?

Som jeg har forstått, er terminologien: Vannkopper hos barn og herpes zoster hos voksne.

Er det bare rare myggstikk, eller noe annet? De kom først på brystet, så videre utover.

Det er utrolig dårlig å beskrive hudlidelse® med ord. Det beste er å ta et bilde.

vaio :wee:

Lenke til kommentar
Dersom du har hatt disse som barn blir differentialdiagnosen sannsynlig Herpes Zoster (helvetesild).

Nja? Er ikke vannkopper forårsaket av Herpes Zoster viruset?

Som jeg har forstått, er terminologien: Vannkopper hos barn og herpes zoster hos voksne.

Er det bare rare myggstikk, eller noe annet? De kom først på brystet, så videre utover.

Det er utrolig dårlig å beskrive hudlidelse® med ord. Det beste er å ta et bilde.

vaio :wee:

My bad, selvfølgelig har du rett. Imidlertid er den medisinske betegnelsen på Vannkopper, Varicella og Helvetesild, Herpes Zoster.

Og bare for å ha sagt det, man kan få vannkopper som voksen også. Helvetsild eller belterosen som det også kalles, oppstår først etter at en har hatt vannkopper og der herpes zoster har lagt seg latent i nerveknutene for å så bryte ut i samband med svekket immunforsvar, stress, høy alder eller annen sykdom.

Lenke til kommentar
Gjest Merkelige stikk

Det er stikk det er snakk om her, har hatt både brann- og vannkopper før, veit hvordan det er. Dessuten kan jeg se stikket, det tyter verk ut av det. :sick:

Lenke til kommentar
Det er stikk det er snakk om her, har hatt både brann- og vannkopper før, veit hvordan det er. Dessuten kan jeg se stikket, det tyter verk ut av det. :sick:

Det blir umulig å gjettediagnostisere uten bilder og fullstendig anamnese. Du bør få deg en time til fastlegen. Dersom du velger dette, og tar en tur dit, gjerne post uttalelsen fra lege her på forumet.

Ot: Er man ikke medisin"student" hele karrieren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...